Ny campingvogn fra Tyskland
Fra : Fru Sørensen

Dato : 10-01-06 18:55

Hej

Skal jeg være opmærksom på noget ved at købe ny campingvogn i Tyskland ?
Jeg tænker på afgifter eller lignende.

Lene

Fra : Preben Knudsen

Dato : 11-01-06 18:57

Fru Sørensen skrev:

> Hej
>
> Skal jeg være opmærksom på noget ved at købe ny campingvogn i Tyskland ?
> Jeg tænker på afgifter eller lignende.
>
> Lene

Selv hej !

Du skal til en kgl. vejer og måler, det koster godt 100,-kr
Du skal have et toldsyn, som konstaterer at vognen og dets tyske
fahrzeugbrief ( reg attest) er samhørende pris 499 kr.
Derefter et normalt syn 400 kr.
Tilslut prisen for nr. laderne.

Vær opmærksom på at tyskerne før 1997 brugte 50 mb gas mod danske
30 mb.
en ændring er bøvlet og bekostelig (3-4000 kr.) ellers må du køre
med tyske gasflasker og tyske regulatorer. ( og hvorfor ikke)

har selv købt en brugt Cv over E-bay - bare k.

Med campinghilsen
Preben

Fra : BHR

Dato : 11-01-06 22:55

Hvis du på forhånd kan få en typegodkendelse der er underskrevet af
forhandleren (højst en uge gammel) og underskrevet af fabrikanten (højst et
½ år gammel) kan du få udleveret en nummerplade på motorkontoret i DK og
køre ned til Tyskland og skrue nummerpladen fast på CV'en. Derefter kører du
hjem med campingvognen. Intet mer' og fuldt lovligt.

Sådan har jeg i februar 2005 købt en fabriksny LMC hos en forhandler lidt
syd for grænsen. Vi betalte dog et lille forskud på vognen, fordi vi gerne
ville have leveret den med fabriksmonterede udstyrsdetaljer. Resten betalte
vi med en banknoteret check (i Euro) ved afhentningen. Besparelsen ligger på
20-25% alt efter hvor meget rabat du kan få hos den tyske forhandler.

Fra : Fru Sørensen

Dato : 12-01-06 07:52

Tak for oplysningerne
Det lyder jo til at være rimelig simpelt.

Vi prøver

Lene

Fra : Ole Sørensen

Dato : 12-01-06 11:23

Preben Knudsen <preben@knudsen.tdcadsl.dk> skrev:

> [...]
>med tyske gasflasker og tyske
>regulatorer. ( og hvorfor ikke)
>
>har selv købt en brugt Cv over E-bay - bare k.

Hej Preben
Der står i det oprindelige indlæg at det er en _ny_ og ikke en
brugt CV der ønskes!!
Så det passer ikke helt hvad du skriver!!
Så det eneste der skal betales er nummerpladen.

Ole

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 12-01-06 16:37

"Ole Sørensen (slet 3GCNL)" <ole123@3GCNLsoerensen.mail.dk> skrev i en
meddelelse news:11370615910.374665239298739@dtext.news.tele.dk...

> Der står i det oprindelige indlæg at det er en _ny_ og ikke en
> brugt CV der ønskes!!

Jeg fik ny campingvogn for 2 år siden. Det var en 90´er ....

--
Per, Esbjerg

Fra : Henrik

Dato : 12-01-06 18:18

Ja, men så havde hun nok skrevet "brugt campingvogn fra tyskland" - ikk!

--
Henrik Hougaard
email : fam.hougaard@nejtakstofanet.dk