aircondition
Fra : riis7

Dato : 09-01-06 12:15

Hej
Gode råd/erfaringer søges omkring aircondition i campingvognen. For
mig er det optimale et Frostair til montering i kistebænken. Men incl.
montering løber man nemt op i kr. 15.000!
Nogle erfaringer med selv at montere???
Hvad med de tagmonterede. Larmer de ikke?
mvh
Claus

Fra : peter6715

Dato : 09-01-06 16:21

Et er ialtfald sikkert. Dine naboer vil ikke elske dig. Kan virke skide
irreterende med denne "motor" når man vil sove.

Billedmaler
Peter Hansen
6715 Esbjerg N
www.billedmaler.dk

Fra : John Roger Johansen

Dato : 10-01-06 11:47

riis7 wrote:
> [...]
> montering løber man nemt op i kr. 15.000!
> Nogle erfaringer med selv at montere???
> Hvad med de tagmonterede. Larmer de ikke?

Et annet alternativ:
http://www.truma.com/truma05/en/products/detail1_en_112299.html

John Roger

Fra : riis7

Dato : 10-01-06 17:27

hej John Roger. Det er denne model som jeg oprindelig havde i tankerne!
Og mht til Peter ja så er det jo det jer er nervøs for, larmen bl.a.
Så erfaringer søges tak..
Claus

Fra : Peter

Dato : 22-01-06 11:35

Hej
Jeg har haft en Hobby med aircon i loftet og det var en frygtelig larm den
gav, men man vænnede sig til det og det var altid den samme temp i rummet
som man havde indstillet.
Hilsen Peter

Fra : Jens

Dato : 23-01-06 18:28

"Peter" <far_til_3@post.cybercity.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> montering løber man nemt op i kr. 15.000!
> Nogle erfaringer med selv at montere???
> Hvad med de tagmonterede. Larmer de ikke?

Bemærk at det på mange campingpladser i Sydeuropa, er forbudt at anvende
Aircondition fra om aftenen til næste morgen (= den tid man er inde i
campingvognen!)

/Jens

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 24-01-06 08:10

"Jens" <mugarbeFJERN@privat.dk> skrev i en meddelelse

> Bemærk at det på mange campingpladser i Sydeuropa, er forbudt at anvende
> Aircondition fra om aftenen til næste morgen (= den tid man er inde i
> campingvognen!)

Nu er Sydeuropa jo et vidt begreb ... hvor?

:)

--
Per, Esbjerg

Fra : Jens

Dato : 24-01-06 15:20

"Per Henneberg Kristensen" <phk_fjern_@esenet.dk> wrote in message

> "Jens" <mugarbeFJERN@privat.dk> skrev i en meddelelse

> Nu er Sydeuropa jo et vidt begreb ... hvor?
>
> :)
>

> --
> Per, Esbjerg

F.eks. på flere af de store campingpladser på Lido'en ved Venedig.

/Jens

Fra : Jørgen L.

Dato : 24-01-06 16:58

> Bemærk at det på mange campingpladser i Sydeuropa, er forbudt at anvende
> Aircondition fra om aftenen til næste morgen (= den tid man er inde i
> campingvognen!)
>
> /Jens

På den ene af de pladser vi var på i sommers i Kroatien var det forbudt fra
kl. 23-07 men vi bruger den også kun 2-3 timer omkring solnedgang til at
køle vognen ned for aftenen og natten, så den ikke er 30 grader når vi går i
seng.

Og selv følgelig er vognen lukket så det virker ordentligt.

Vores aricon er tagmonteret, og på et tidspunkt spurgte jeg bagboen og
naboerne om det generede dem at det kørte, de havde slet ikke bemærket det.
Det kører så heller ikke på fuldt blus men med blæsertrin 1 eller 2.

Hilsen Jørgen