campingvogn efter bilen
Fra : Henrik Knudsen

Dato : 07-01-06 01:27

min bil må trække 1050 kg med bremse campingvognen vejer 1175 kg total og
850 kr i egenvægt der er bremser på.
hvad gør man så, kan man få lov og sætte de to ting sammen? veje
campingvognen 125 kg ned. eller andet ???
i stedet for at må have 325 kg bagage kunne man jo godt nøjes med 200 kg ???
/Henrik

Fra : Kurt B. Andersen

Dato : 07-01-06 01:49

"Henrik Knudsen" <sonor23@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> campingvognen 125 kg ned. eller andet ???
> i stedet for at må have 325 kg bagage kunne man jo godt nøjes med 200 kg

Sidstnævnte er det bedste. Nøjes med at laste den til 1050 kg, så kan du
lovligt køre uden at tænke på trailerkørekort m.m.
Så der er ingen grund til at få cv vejet ned.

Kurt

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 07-01-06 10:07

> Sidstnævnte er det bedste. Nøjes med at laste den til 1050 kg, så kan du
> lovligt køre uden at tænke på trailerkørekort m.m.

Det ved du ikke uden at vide hvad campingvognen vejer ...

> Så der er ingen grund til at få cv vejet ned.

Måske! Måske ikke!

--
Per, Esbjerg

Fra : J.L.

Dato : 07-01-06 10:19

"Per Henneberg Kristensen" <phk_fjern_@esenet.dk> wrote in message

> "Kurt B. Andersen" <kurtanospam@privat.dk> skrev i en meddelelse

> Det ved du ikke uden at vide hvad campingvognen vejer ...

> Måske! Måske ikke!
>
> --
> Per, Esbjerg

Hej Per

Du mener vel at han skal vide hvad hans bils egenvægt og totalvægt er, så du
kan se hvad om EV+50 kg er overholdt og om TV for vogntoget er over 3500 kg.
For han skrev jo at CV'ens egenvægt var 850 kg, og hvis de to ovennævnte
ting er overholdt, så har han jo ret !

Fra : Henrik Knudsen

Dato : 07-01-06 12:24

"J.L." <JL@ingenting.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> 3500 kg. For han skrev jo at CV'ens egenvægt var 850 kg, og hvis de to
> ovennævnte ting er overholdt, så har han jo ret !

bilens egenvægt er 1025 kg beklager jeg ikke fik den del med.

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 07-01-06 19:30

> bilens egenvægt er 1025 kg beklager jeg ikke fik den del med.

Du går på motorkontoret og får din campingvogn vejet ned. Det koster gratis.

--
Per, Esbjerg

Fra : Pallejc

Dato : 07-01-06 20:41

> "Henrik Knudsen" <sonor23@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Du går på motorkontoret og får din campingvogn vejet ned. Det koster
> [...]
Det er der så ingen grund til, han kan bare nøjes med at læsse den til den
tilladte vægt på 1050 Kg.

Hvis CV vejes ned skal Henrikjo huske at få det lavet om hvis Henrik køber
ny bil.

Jeg havde samme problem med min gl. bil og gjorde som foreslået.

--
Hilsen Palle

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 07-01-06 22:57

"Pallejc" <pjc@image.dk> skrev i en meddelelse

> Det er der så ingen grund til, han kan bare nøjes med at læsse den til den
> tilladte vægt på 1050 Kg.

Du har ret. Forbandede regler. Der er for mange fælder hvis man skal regne
rigtig 24/7 :)

--
Per, Esbjerg