købe campingvogn gør det selv
Fra : Henrik Knudsen

Dato : 05-01-06 23:15

Hejsa i gruppen

Jeg er faldet over et håndværker tilbud, det ser ud til hjulkassen er
smadret, er det til at lave, kan man lave det selv, hvis nu man godt kan
lave det selv, men mener man har taget munden for fuld når man er kommet i
gang, kan man så stoppe og køre den på værksted, og i sådan et tilfælde hvad
vil det så koste ?
vognen koster 14.000 og den er fra 91
jeg har lagt billerne på min hjemmeside for inspektion.
www.sonor.1go.dk/camping

hvad siger i ?

Fra : Steen Jakobsen

Dato : 06-01-06 16:11

"Henrik Knudsen" <sonor23@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> vil det så koste ?
> vognen koster 14.000 og den er fra 91
> jeg har lagt billerne på min hjemmeside for inspektion.

Det ville jeg da ihvertfald ikke være så bange for.

Steen.

Fra : Henrik Knudsen

Dato : 06-01-06 17:24

"Steen Jakobsen" <noway@nopost1.tele.xx> skrev i en meddelelse

> "Henrik Knudsen" <sonor23@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> hvad

> Det ville jeg da ihvertfald ikke være så bange for.
>
> Steen.

har du en ide om hvad der skal til for at lave det, skal hele siden af, kan
man bygge det i aluminium. og hvad vil det koste og få lavet på et værksted
?
/Henrik

Fra : freja

Dato : 06-01-06 19:39

Hvad med at købe plastskærm/galvaniseret til en trailer evt. fra
Harald Nyborg tilpasse den og derefter lukke resterende revner/huller
med glasfiber. Det må være noget for en gør det selv mand

Fra : Henrik Knudsen

Dato : 06-01-06 20:31

"freja" <bj@rnet.dk> skrev i en meddelelse
Hvad med at købe plastskærm/galvaniseret til en trailer evt. fra
Harald Nyborg tilpasse den og derefter lukke resterende revner/huller
med glasfiber. Det må være noget for en gør det selv mand

ja det lyder faktisk som en ret go ide

men vil stadig gerne vide hvad det vil koste på værksted, hvis nu man går
kold i rep.
/Henrik

Fra : tipsliga.1go.dk

Dato : 07-01-06 00:42

Den nemmeste måde at få en pris på er vel at spørge et værksted om at give
et tilbud på rereration - derefter kan d jo sige ja eller nej og så gøre
det
selv!

Fra : Henrik Knudsen

Dato : 07-01-06 01:01

jeg har ikke campingvognen, har ikke købt den endnu så hvordan skal jeg få
et tilbud...

Fra : Kurt B. Andersen

Dato : 07-01-06 01:47

> jeg har ikke campingvognen, har ikke købt den endnu så hvordan skal jeg få
> et tilbud...

Vise forhandleren billederne.

Kurt

Fra : webpoint

Dato : 06-01-06 12:26

Hej Henrik

Jeg har haft fornøjelsen at lave en del hjemmeprojekter i
campingvogne.

Umiddelbart ser det jo ud som om det er en pæn vogn, men pas nu på.

Først og fremmest, ser det ud som om ( Selvom det er svært at se
tydeligt på billederne ) at der er fugtskade i vognen.

På billedet fra toilettet, ser det ud som om at væggen er ved at
revne, hvilket er meget normalt ved fugtskader. Det er noget skidt,
ikke fordi det rådne træ kan sagtens skiftes,men ligeså meget fordi
at muggen har en tendens til at brede sig efterfølgende og så ryger
det sunde træ også.

Selv den smadrede hjulkasse, er også noget skidt. Igen primært på
grund af fugt, men også fordi den jo vil blive meget udsat for vand og
skidt.
Derfor er det meget vigtigt at når du laver den, så skal den være
110% tæt. ( Lav den i et hel stykke blik ) og tæt med en sillicone
som er vind og vejr resistent.

Men summasumarum, så syntes jeg nok at prisen er alt for høj, når
man tager skaden ( som hurtigt kan koste ca. 3000+ at lave ) og alderen
i betragtning.

God fornøjelse

kim

Fra : freja

Dato : 06-01-06 19:11

Henrik Knudsen skrev:

> [...]
> vil det så koste ?
> vognen koster 14.000 og den er fra 91
> jeg har lagt billerne på min hjemmeside for inspektion.

Hvad med at købe en plastskærm eller galvaniseret skærm, som man
bruger til en trailer , hos Harald Nyborg og tilpasse den. Derefter kan
man jo lukke hullerne med glasfiber, det kan godt lade sig gøre for en
gør det selv mand.

Fra : freja

Dato : 06-01-06 19:19

Henrik Knudsen skrev:

> [...]
> www.sonor.1go.dk/camping
>
> hvad siger i ?

Hvad med at købe en plastskærm eller galvaniseret skærm som man
bruger til en trailer og tilpasse denne og derefter lukke det hele med
en gang glasfiber.