Campingvogn tyskland
Fra : Big Mumi

Dato : 04-01-06 18:14

Er der nogen der kan oplyse mig om der er afgift på en brugt campingvogn man
henter i tyskland og vil have indreg. i danmark.

--
Med Venlig Hilsen
Carsten Hansen

Fra : Gismo

Dato : 04-01-06 19:55

"Big Mumi"
> Er der nogen der kan oplyse mig om der er afgift på en brugt campingvogn
> man henter i tyskland og vil have indreg. i danmark.

Det er der ikke.

Gismo.

Fra : J.L.

Dato : 04-01-06 21:10

"Big Mumi" <by@njc.de> wrote in message
> Er der nogen der kan oplyse mig om der er afgift på en brugt campingvogn
> man henter i tyskland og vil have indreg. i danmark.

> [...]
Hej Carsten

Der er ingen afgifter, men du skal til syn og inden da skal du have en
vejeseddel fra en godkendt vejer for angivelse af egenvægten.

Efter synet er det bare at køre til det nærmeste motorkontor efter
nummerplade

Hvis det er en ældre tysk vogn, fra før 1997 så kan du risikere at
gasanlægget kører på 50 mbar tryk, men det kan for en overskuelig udgift på
ca. 2500 - 3000 kroner - incl. gastest - laves om til at køre på 30 mbar.

Jeg var igennem processen i februar sidste år, og det kan klart anbefales
...... i hvert tilfælde er der intet der er så besværligt at det ikke er
arbejdet "værd" !!!

Mvh J.L

Fra : Big Mumi

Dato : 04-01-06 21:19