Første gang på bilferie
Fra : Norreskovvej

Dato : 04-01-06 15:39

Hej NG
Vi er en familie på 2 voksne 2 børn 6 og 10 år, der påtænker bilferie til
Italien eller Croatien, landet ligger sådan at det er første gang vi skal
prøve dette på egen hånd og vil gerne på campingpladser så ungerne kan
boltre sig.
foreløbig har vi kikket på noget der heder Canvas Holidays som har nogle
gode mobilhomes, og i Italien har vi kik på pra delle torri som mulighed
mest fordi vi kikke også efter steder hvor man ikke skal have badehætte på i
poolen.der er også noget der heder Caorle camping village portofelice.
i Kroatien ser det ud til at der er 2
Camping bi village i pula
camping lanterna i porec
se nu går det jo så på er der noget af dette vi ikke skal gøre eller er der
andre idéer til sådan en tur med unger.
Venlig Hilsen
Christina & Søren
nørreskovvej24@valet.dk ø bliver til o

Fra : Kurt B. Andersen

Dato : 04-01-06 22:06

"Norreskovvej" <norreskovvej24@valet.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> se nu går det jo så på er der noget af dette vi ikke skal gøre eller er
> der andre idéer til sådan en tur med unger.

Vi var på Camping Lanterna i sommers - 4 voksne.
Det er jo en kæmpe plads med vist nok plads til ca. 10.000 personer, men
sådan føles det ikke. Det føles som om, at man har masser af plads.
Der er masser af mobilhomes og telte til udlejning på pladsen.
Hvis I gerne vil vil være på en "danskerplads" så er den perfekt. Vi var
der med campingvogn og vi havde indtryk af, at 20-25% var danskere. Vi havde
nogle bekendte, som samtidig var der og boede i mobilhome (vi fandt dem
aldrig og de fandt heller ikke os).
De oplyste, at i områderne med mobilhomes var det måske op i nærheden af 75
% som var danskere.
Der er en rimelig stor svimmingpool med klorvand til børn, hvor det dybeste
nok er ca. 70 cm.
Der er også en stor pool med havvand ned til vandet. Derudover er der 7 km
kystlinie på pladsen. Det er mest klippekyst, og der er stenbund. Men det er
intet problem, når man bruger sko. Der er en mindre bugt, som har noget, der
ligner alm. strand, hvor man ligger på græs og kan gå ud i vandet, men
stadig på sten.
Når man bader i havet er der hele tiden udlagt flydespærringer, som viser
hvor man kan bade uden at komme i konflikt med både og lign.
Vi badede kun i havet, da vandet i svimmingpoolene var for varmt for os. Jeg
havde aldrig troet, at jeg skulle opleve at vand var for varmt!
Men mange andre brugte det med stor fornøjelse.
Faciliteterne er udemærkede, med ca. 20 store sanitetsbygninger fordelt over
pladse, 2 supermarkeder på pladsen, 3 restauranter (heraf 1 med
underholdning hver aften). Derudover er der nogle små markeder på pladsen,
som sælger alt muligt tingel tangel, men mest ting til stranden, tøj og
diverse plasticfiduser.
Der er legepladser spredt over hele pladsen og også opstillet noget lidt
tivoliagtigt, hvor man må betale for at deltage, f.eks. trampoliner m.m.
Jeg mener, at det er en ganske udemærket plads til en børnefamilie.
Jeg kender et par familier, som har været på den anden plads, som I nævner,
Bivillage lidt uden for Pula. De havde begge børn med, og gav udtryk for at
det også havde været en rigtig god plads at være på. Men detaljer omkring
pladsen kender jeg ikke.
Der er iøvrigt flere rejsebeskrivelser på nettet, som bl.a. omtaler ture til
og ophold på Lanterna.

Kurt

Fra : Tommy

Dato : 05-01-06 15:27

har været på lanterna her i sommer, men heldigvis tidlig så sæsonen uge
26-27, vores nabo var der der uge 29-30-31, alt for mange mennesker, især
herrefolket, hollænderne, der som sædvanlig tror de ejer det hele, og
mangler respekt for andre.
Men ellers en lægger plads med alt hvad hjertet kan begære og fornuftige
priser
god tur

Fra : Flemming Andresen

Dato : 17-01-06 12:12

Hej ,

Vi har prøvet Italien med VACANSOL - det var forrygende - kan anbefales.
Eller var vi sidste år i Kroatien med egen cv, og det
var på Bi-Village ved Pula her var også adskillige der lejede villatelte
m.m. ud - flot og ren plads med alt hvad et børnehjerte begærer ... og
meget , meget mere.

God tur.

Flemming