camplet
Fra : stationaer

Dato : 02-01-06 19:45

JA vi er et ungt par der overvejer at købe sådanne
MEN
Hvad vejer sådan en sjover og er det muligt at have nogen baggage i selve
camplet´en ?

Vi skal på tur rundt i DK til sommer så det bliver ikke ligefrem nyeste
slags vi køber men nok en ældre model

OZ3BTO

Fra : Finn Bornhuus

Dato : 02-01-06 21:44

"stationaer" <ingen@i.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> camplet´en ?
>
> Vi skal på tur rundt i DK til sommer så det bliver ikke ligefrem nyeste

Du kan få Camplet i udgave uden bremse, så maks. vægt 500 kg., og du kan få
med bremse, så er vægtgrænsen 750 kg, du kan have bord og stole inden i
vognen når den er slået sammen, resten er der god plads til oven på låget,
men tænk på regn og anden snavs. Vi har en presenning, som så er slået
indover læsset, derefter er det gjort fast med nogle godsstrammere, så
bliver det hvor det skal. Vi camperer selv meget i week-ends, og ser på den
måde meget af Danmark, husk gastest, hvis i køber brugt.

God tur

Finn Bornhuus

Fra : Sten Bo

Dato : 03-01-06 13:09

"Finn Bornhuus" <f.bornhuus@dlgtele.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> bliver det hvor det skal. Vi camperer selv meget i week-ends, og ser på
> den måde meget af Danmark, husk gastest, hvis i køber brugt.

Hej Finn og OZ3BTO

Er du sikker på de vægtoplysninger? Der tales om en Camp-Let
www.camp-let.dk og jeg tror du har fat i tallene der passer på en nyere
Combi-Camp, www.combi-camp.dk - efter 98 - og 99 - 2000 hvor de alle fik
akslen der tillader at vognen kan indregistreres op til 750 kg.

Man kan med fordel kikke i salgsbasen på www.campingferie.dk / vogne til
salg, vælg teltvogn i søgefeltet.
Der er selvfølgelig billeder og data på de forskellige vogne og du kan også
få en ide om prisnivoet. Og ellers er der den blå avis - og en hel del
campinghjemmesider med salgsbaser. Campingferie har også et forum hvor
private kan købe og sælge. Kik i emne oversigten .

Vi har en ny stor Combi-Camp og fremhæver deres store fordel - at der er
gulv inde ved sengene hvor man så har et "værelse" mere - idet man ikke skal
op at stå i sengene for at skifte tøj i privathed når der er gæster i
forteltet. Eller oversvømmelse på pladsen. - Og at vognene i 98 fik
køkkenet - med køleboks komfur og vand/vask fast monteret på bagsmækken.

Camp let er mindre, men også en dejlig vogn - og valget er selvfølgelig
afhængig af behovet.

Køber i brugt - skal i først og fremmest sikre jer, at vognen ikke er
fugtskadet.
Den store synder er, at nogle ejere ikke har være omhyggelige med dagligt at
sætte deres hynder på kant så de kan tørre efter at der er sovet i sengene.
Og så selvfølgelig at vognen har stået lukket uden at være helt tør.

Kik godt under madrasser og i krogene bag sovekabinerne. Der må IKKE være
sorte pletter - og vognen skal lugte frisk når den åbnes. Madrasser der er
"fugskadet" kan ikke reddes!! sæt næsen i madrasserne og snus- det skal
dufte frisk. Ellers kører i bare videre - der er vogne nok. Og ellers fås
der dele til næste alle typerne.

Kik også på dækkene - de må ikke være for gamle. højst 5-6 år!

Vi har i gennem tiden fundet gamle, næsten ubrugte - godt passede og meget
flotte vogne for 5000 - Snus ind øg kør så videre hvis ikke det er friske
varer.

Held og lykke

Sten

medlem i www.cc-club.dk

Fra : stationaer

Dato : 03-01-06 15:45

> [...]
> flotte vogne for 5000 - Snus ind øg kør så videre hvis ikke det er friske

Behovet er ikke så stort så en på 500kg ville være passende .. Mig bekendt
er der jo ikke noget vægtafgift eller ligendene når den er så lille
Vi skal sove 2 personer i den + vovse (Samojede) Turen skulle gerne gå rundt
om i DK og muligvis en smut til Holland
Bilen vi har må trække af med 1000kg M bremser (Hvist oss mere) Men har kun
75hk så CV og udelukket

OZ3BTO & Tøsen

Fra : Sten Bo

Dato : 03-01-06 20:22

,

> [...]
> om i DK og muligvis en smut til Holland
> Bilen vi har må trække af med 1000kg M bremser (Hvist oss mere) Men har

Hvis der IKKE er bremser på "påhængskøretøjet" skal du se efter hvor meget
i må køre med. Og det er en meget god ide at tjekke det under alle
omstændigheder.

Der er ikke ret mange biler der må trække 500 kg uden bremser. Og jeg
syntes, med mindre i har en stor bil, at det er bedst med bremser. Ubremset
anhænger på 350 kg f.eks. - er vel inden for det man ellers fylder i bilen -
men 500 kg. ubremset + ferielæs kan helt sikkert mærkes.

Den takseres som påhængskøretøj og så hedder det ikke vægtafgift, men årlig
afgift

Du kan se taksterne her
http://www.skm.dk/tal_statistik/satser_og_beloeb/242.html

hvor der mellem 500 - 1000 kg. skal betales kr.110 årligt. Så det kan vel
ikke afholde jer hvis i finder en god vogn.

Hvis i har en Diesel er 75 hk meget rigeligt og en benziner er såment også
helt udmærket. Så skal i bare bruge gearene noget mere når i skal over
Storebæltsbroen. Teltvognen ligger jo i læ af bilen og de fleste bruger IKKE
mere benzin end normalt. Bortset fra hvis man læsser den helt cigøjner
agtigt - eller har cykler på toppen der rager op i vinden.

75 hk nyere diesel burde især hvis det er en kassevognstype også kunne
trække en lille cv - men det har andre i gr. sikket en stærk mening om?

God ferie - jeg syntes det er en rigtig god ide.

mvh sten