Er denne køletaske billig?
Fra : Lars C. E.

Dato : 27-12-05 22:03

Jeg har ikke meget forstand på køletasker, så jeg spørger om nogen vil
fortælle mig om dette er billigt??

Vector 245 køleboks travel cool kl. 495,00

http://www.fdm.dk/shopograbatter/shop/varerprafdeling.asp?ID=65&mLVL1=6&mID=970

Eller hvad skal man købe til brug i en bil?

Mvh

Lars

Fra : Gamle

Dato : 27-12-05 23:33

"Lars C. E." <lars_c_e@aarhusmail.dk> skrev i en meddelelse
> Jeg har ikke meget forstand på køletasker, så jeg spørger om nogen vil
> fortælle mig om dette er billigt??
>
> Vector 245 køleboks travel cool kl. 495,00

Hej.

Jeg ville ikke købe den.
Kan kun køle ned til 18 grader under udenomstemp.
Dvs. f.eks. 35 grader ude. Så får du ca. 17 grader i boksen.
Der er ikke noget pålæg, leverpostej, mælk m.m. der kan holde sig.
Og sælge en boks med opvarmning til kun 48 grader, er direkte
uforsvarligt.
Sikke en bakteriebombe du får, hvis du vil bruge den til varm mad.
Så er den anden 100 gange bedre, men desværre 4 x så dyr.

Mvh.
Torben

Fra : OM

Dato : 05-01-06 14:18

Generelt vil jeg mene at skal man have en lille køleskab til bil/camping,
skal strømforbruget ligge på 5 Amp eller mere, så har køleelementerne det
rigtigt fint. Ved et lavere strømforbrug bliver det ikke rigtigt til noget.
Så kik på strømforbruget, og er det under 5 Amp. fx. 3 Amp. så er det nok
ikke den man skal have, hvis man vil have 2 liter mælk og 4 sodavand i.
Mit ene nu 20 gammelt og kører fint, har kun måtte skifte blæseren en gang
og det kan køle ned til ca, 1 grad når temp. er ca 23 grader, og det er
fyldt. Det er et 60 Watts skab. 12 Volt x 5 Amp = 60 Watt

Hilsen Ole