Køleskab går ud under kørsel
Fra : Kurt B. Andersen

Dato : 26-12-05 01:06

Da vi skiftede cv i år til en Hobby excellent 485 fra 1995 fik vi det
problem, at når vi kører med køleskabet på gas, så blæser flammen ud, så
næsten hver gang vi stopper må vi starte det igen.
Det problem har vi ikke haft med de cv, som vi har haft tidligere.
Nogen gode råd. Helst ikke noget med at bruge 12 v fra bilen, da vi holder
mange pauser på ture sydover, hvor strømmen jo så skal afbrydes, da vi ikke
har batteri i cv.
Vi vil helst bibeholde at bruge gas, da det altid har været
tilfredsstillende - indtil nu.

Kurt

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 26-12-05 11:01

> Da vi skiftede cv i år til en Hobby excellent 485 fra 1995 fik vi det
> problem, at når vi kører med køleskabet på gas, så blæser flammen ud, så
> næsten hver gang vi stopper må vi starte det igen.

Har I sat dæksler på flapperne ud til det fri?

Det både holder på varmen i campingvognen og forhindrer slukning af køleskab
(i de vogne jeg har prøvet).

--
Per, Esbjerg

Fra : Kurt B. Andersen

Dato : 27-12-05 00:25

> Har I sat dæksler på flapperne ud til det fri?
>
> Det både holder på varmen i campingvognen og forhindrer slukning af
> [...]
Nej, jeg var ikke klar over, at man kunne få sådan nogen. Men dem kan man så
købe hos cv forhandler?

Kurt

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 27-12-05 08:10

> Nej, jeg var ikke klar over, at man kunne få sådan nogen. Men dem kan man
> så købe hos cv forhandler?

Ja. Jeg købte engang nogen i Tyskland - men kom så til at mangle skruerne,
som jeg havde forlagt.

Resultatet var at jeg købte skruerne hos en dansk forhandler - og gav mere
for skruerne end jeg havde givet for dækslerne OG skruer i Tyskland.

Jeg husker ikke priserne mere.

--
Per, Esbjerg

Fra : Gert

Dato : 27-12-05 09:58

On Tue, 27 Dec 2005 00:24:31 +0100, "Kurt B. Andersen"
<kurtanospam@privat.dk> wrote:

>Nej, jeg var ikke klar over, at man kunne få sådan nogen. Men dem kan man så
>købe hos cv forhandler?

Kig på vinterdækslerne her ..

http://butik.hks-camping.dk/default.php?cPath=263_125_229

Fra : Kurt B. Andersen

Dato : 28-12-05 00:04

"Gert" <Gert@yahoo.com> skrev i en meddelelse

> Kig på vinterdækslerne her ..
>
> http://butik.hks-camping.dk/default.php?cPath=263_125_229

Tak for hjælpen til begge. Når jeg trækker den af stald til foråret må jeg
lige måle en gang og se om de dæksler passer. Men den lokale har dem måske
også.
Fortsat god jul osv.

Kurt