Gulvvarme
Fra : www.toyota-forum.dk

Dato : 20-12-05 18:18

Hej NG.

Nogen der kender til fordele og ulemper ved brug af 28V kontra 42/48V
transformator til gulvarme? eller skal jeg udelukkende se på W forbruget?

Vh
H.Hvidberg

Fra : Jørgen L.

Dato : 20-12-05 19:09

> Hej NG.
>
> Nogen der kender til fordele og ulemper ved brug af 28V kontra 42/48V
> transformator til gulvarme? eller skal jeg udelukkende se på W forbruget?

Der vil løbe næsten dobbelt så meget så meget strøm i en 28 v derfor skal
der være tykkere ledninger og bedre stik til folien og transformer.
Transformeren er efter mit gæt også tungere da den skal transformere til en
lavere spænding med mere strøm.

Det er efter min overbevisning ulemper.

Hilsen Jørgen

Fra : Kim Bonnesen

Dato : 25-12-05 15:57

som Jørgen skriver , er Wat forbruget afhængig af spændingen og strømmen
(Ifølge Ohm`s lov)
Så jo lavere spændning jo flere Amperer i kablet - det betyder tykkere kabel
og bedre "måtter" / tilslutninger m.m.

Desuden er prisen for hele "sættet" (Måtter + omformer) som relgel også
afhængig af hvor mange der bliver produceret .

God fornøjelse i "jagten"

Kim