Q: Hvordan er Peugeut 406 som campingtrækk~
Fra : Vittrup

Dato : 12-12-05 20:00

Vil en 406 1.8 stationscar være bedre campingtrækker end vores oktavia 1.6
combi til en campingvogn på total 1000-1200 kg. ?

Søren
www.audiocompagniet.dk

Fra : T. Hartung

Dato : 12-12-05 20:48

"Vittrup" <XXXvittrup@audio-link.dk> skrev i en meddelelse
> Vil en 406 1.8 stationscar være bedre campingtrækker end vores oktavia 1.6
> combi til en campingvogn på total 1000-1200 kg. ?

På papiret ja - flere HK'er - mere Nm og flere kg.
--
mvh.

T. Hartung
VW Passat 1,8T - Knaus 500 FU
www.sitecenter.dk/hartung

Fra : svum

Dato : 13-12-05 10:23

> Vil en 406 1.8 stationscar være bedre campingtrækker end vores oktavia 1.6
> combi til en campingvogn på total 1000-1200 kg. ?

Kender ikke skodaen, har en 406 1.8 ST , med denne har jeg trukket en adria
390 med totalvægt 1000 kg. hvilket gik ganske fint, den er nu skiftet ud med
en adria 432 på total 1100 kg. en forskel på kun 100 kg. til gengæld er
denne lidt højere og lidt bredere og det kan mærkes, det går da stadigvæk,
men overskuddet til f.eks overhalinger m.m. er væk

hilsen Kim

Fra : Johnny

Dato : 13-12-05 11:12

> [...]
> Vil en 406 1.8 stationscar være bedre campingtrækker end vores oktavia 1.6
> combi til en campingvogn på total 1000-1200 kg. ?

Jeg havde en 406 1,8i og trækker n Hobby 520 , 1200 kg + overlast , det gik
rimeligt skidt på Kasselbakkerne , her måtte jeg ned. ned , ned i gear og
den blev så varm at jeg måtte aflaste i kabinen, hmmm tvivlsom oplevelse.
406'eren er nu udskiftet med en Mercedes E 290 Turbo Diesel , tjuhej Kassel
( hvilken bakke ?? ) det går bare.

Fra : Per Jensen

Dato : 13-12-05 20:46

Prøv at se på denne engelske hjemmeside

www.whattowcar.com

Her kan du taste både bil model og campingvogn ind og se om disse matcher.

mvh
Per

Fra : Flemming Andresen

Dato : 17-01-06 12:08

Har en 406 1.8 sedan årg 97 og en KNAUS SÜDWIND 530 TK på 1300 kg (tror jeg
nok ... ) fuldt lastet .
Var i sommers i Kroatien og Østrig over Kassel
- gik fint , men naturligvis skal man af og til ned i gear når bilen skal
trække sig selv + cv + fuldt lastet bagagerum
og 2 voksne samt 2 "børn" (12 + 14 år). Ingen problemer med at skulle slæbe
og heller ikke med temperaturen.
Så - ja den er Ok til formålet

Flemming