Posemarkise
Fra : HK

Dato : 01-12-05 19:52

Hej alle
Har hørt at man skal tage markisen af CV om vinteren på grund af fugt
er der nogen der kender noget til dette

VH

Hans Kurt

Fra : Erik M. Nielsen

Dato : 01-12-05 22:49

"HK" <hanskl@privat.dk> wrote in message
> Hej alle
> Har hørt at man skal tage markisen af CV om vinteren på grund af fugt
> er der nogen der kender noget til dette
>
> VH
>
> Hans Kurt

Jeg ville nok tage den af. Især hvis den hænger således at den varmes op af
solen. Så kan det næsten ikke undgås at der kommer kondensfugt inde i posen.
--

Med venlig campinghilsen
Erik Nielsen – Odense.

Fra : Allan Hansen

Dato : 01-12-05 23:33

"HK" <hanskl@privat.dk> skrev i en meddelelse
> Hej alle
> Har hørt at man skal tage markisen af CV om vinteren på grund af fugt
> er der nogen der kender noget til dette

Hej Kurt

Vores hang på hele sidste år, vest vendt, der var lidt vand i posen til
foråret, men ellers fejlede den intet, blev lige rullet ud og tørret med en
bomuldsklud og var klar igen, så i vinter hænger den der igen.

Mvh AJH

Fra : Sten Bo

Dato : 02-12-05 10:07

"Allan Hansen" <ajh[slet_dette]@tele2adsl.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> foråret, men ellers fejlede den intet, blev lige rullet ud og tørret med
> en bomuldsklud og var klar igen, så i vinter hænger den der igen.

Mug, skimmel og sorte pletter trives bedst på egnet "foder" , altså hvis
overfladen er snavset med støv og pollen. Ligesom kimene, sporene til
stadset, er en del af forureningerne på den.

Der opstår som regel ikke sorte pletter i rent vand - så det er ikke fugten
alene der afgør udfaldet.

En markise blir vel med tiden godt beskidt.

Jeg ville ikke ta chancen.

Eller man kunne, hvis den skal side på, måske først vaske med autobørsten
og en gang teltvask. (og svagt Rodalon) De fleste markiser er vel _meget_
syntetiske og som sådan ikke afhængige af imprægnering.

Mvh Sten

--
Intet opstår af sig selv -
undtagen lommeuld.