Køleskab virker ikke, det slår sikringerne
Fra : Hans

Dato : 27-11-05 19:26

Jadav!

Mit køleskab slår sikringerne, er sådan et til at tage ud ???

Jeg kan ikke fejlfinde på det når det sidder i skabet, det kan køre på 12v,
220v og gas.

Skal hele skabet skilles ad eller er der normalt et par skruer en bestemt
sted, og så kan køleskabet trækkes ud af skabet ????

Fra : Steen Larsen

Dato : 27-11-05 20:12

--
MVH SteenLarsen
Hyundai Santa Fe
"Hans" <hoil@ofir.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Skal hele skabet skilles ad eller er der normalt et par skruer en bestemt
> sted, og så kan køleskabet trækkes ud af skabet ????

Hej Hans

Prøv først at fjerne skjolet på udvendig side af vognen måske kan du komme
til det derfra.

--
MVH SteenLarsen
Hyundai Santa Fe

Fra : Per

Dato : 27-11-05 21:31

Hej Hans!
Nu skriver du ikke om det er 12 Volt sikringen eller 220 volt delen der er
defekt !
Men se her ( hvis du kan tysk ... eller se billederne):
http://www.eriba-touring-club.de/tips/tips55/tip_55.html
Der er nogle skruer indvendigt i kanten af køleskabet .... hvis det er samme
model du har ??

Hilsen Per A.

Fra : Hans

Dato : 28-11-05 15:45

Jadav!

tak for hjælpen, men der er desværre ikke skruer i siden inde i køleskabet.

Det er det der synderen )c:
Nå, men der er jo også gas til køleskabet, det kan jeg ikke få til at tænde.
"det går rigtigt godt!"
Jeg regner med at det fungerer på samme måde som gasblusene.
Drej gasknappen så den står mellem min. og max. tryk den ind og tryk på
gnist kanppen.
Jeg kan se inde i bunden af køleskabet at den gnister, men jeg kan ikke se
noget "lys".
Jeg har prøvet mange gange, men uden held.
Det er gas, for varmen har jeg tændt og gasblusene kan jeg også tænde.

Er det svært at tænde et gas-køleskab ?????

Et nyt koster en bundegård, nogen forslag ???

M.v.h.
Hans Nikolajsen

Fra : peter6715

Dato : 28-11-05 16:09

Hej. Jeg kan jo naturligvis ikke vide hvad der er galt med dit køleskab. Men
den almindeligste fejl når gassen ikke vil tænde, er at der ligger en masse
snavs og rust henover brænderen. En fugtig klud eller et pust med trykluft
er behandlingen. Nu er der vel ikke lukket for gashanen til køleskabet. I
min Knaus sidder hanerne til kogeblusserne og til køleskabet i skabet ved
siden af.
Håber dette hjælper dig på vej.

Billedmaler
Peter Hansen
6715 Esbjerg N
www.billedmaler.dk

Fra : Hans

Dato : 28-11-05 16:29

Jadav!

Der er tændt for gassen (c:

Hvordan kommer man ind til brænderen ???
Der sidder to plast riste udenfor, den har jeg haft pillet af i dag, men der
sidder et finmasket net inden under og det er limet fast, men det pillede
jeg ikke af, er det der fra du kan komme til din brænder ???

Mit skur er en Detleff Nomad fra 1980, så det er jo en gammel hund!

M.v.h.
Hans Nikolajsen