er den mon lovlig herhjemme?
Fra : KHH

Dato : 25-11-05 10:20

Kan denne Autocamper" blive lovligt i Danmark.

Spøjs ser den ud.

http://hem3.passagen.se/cat55/toppola/hb-bild3.htm

Fra : MetroHenrik

Dato : 25-11-05 14:57

"KHH" <karlheinz@hansen.mail.dk> skrev i en meddelelse
> Kan denne Autocamper" blive lovligt i Danmark.
>
> Spøjs ser den ud.
>
> http://hem3.passagen.se/cat55/toppola/hb-bild3.htm

Yep, der bor en på vejen mellem Ringsted og Store Merløse.

Den ser endnu mere spøjs ud når det tager et sving, lidt hurtigt.

Henrik

Fra : Jesper Hedegaard

Dato : 25-11-05 22:30

"MetroHenrik" <metrohenrik@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Yep, der bor en på vejen mellem Ringsted og Store Merløse.
>
> Den ser endnu mere spøjs ud når det tager et sving, lidt hurtigt.
>
> Henrik

Yep - vi har set den flere gange på vor vej til og fra Feddet
Men vi har altås osse set et par andre lignende - f.eks. montered på en
gammel Sierra....

Og Per (der svarer separat): kassen hviler på vognbunden/bagdørsrammen, så
den kan da ikke tælle som taglast ?

--
Jesper Hedegaard
GS500E når vejret spiller

Fra : Per

Dato : 26-11-05 13:09

Hej Jesper.
Det med at den hviler på rammen af bilen giver ret til mere vægt kan jo
diskuteres. Som Henrik skriver: "Det ser sjovt ud når den tager et sving",
ser ud som om at vægten er placeret meget højt.
Der er sket at biler ikke kunne typegodkendes på grund af de var så smalle
og samtidig høje at de væltede i svingene. Det samme må jo gælde her ??
..... eller er de "tagbokse" ikke godkendte ?

Hilsen Per.

Fra : Per

Dato : 25-11-05 15:58

Prøv at kigge efter i din manual for bilen, hvor meget taglast der er
tilladt ( normalt: 50 - 75 kg.).
Den kommer vel ind under tagbox/ bagagebærer ???
...... meeen den vejer nok mere med indhold ?

Hilsen Per A.

Fra : toullouse

Dato : 26-11-05 07:24

Halløjsa.
Om den kan godkendes ved jeg ikke, men jeg har set 2 af slagsen i DK.
Begge på Ford Sierra.
Og dansk indregistreret.
Toullouse