Reich vandpumpe
Fra : Henning Lund

Dato : 17-11-05 15:38

Godaw, nogen her i gruppen der ved hvor jeg kan købe denne pumpe som
gennemløbspumpe til at indsætte mellem vandslangen, det _må_ ikke være
en dykpumpe.
Den findes i andre fabrikater, men er så dobbelt så dyr i indkøb

Henning Lund
icq 18805021 - mail: hl"snabela"lite.dk
http://sitecenter.dk/freespace bla.med lidt køb & salg

Fra : Peter Marlau Knudsen

Dato : 17-11-05 16:03

"Henning Lund" <falsk_adresse@noget.invalid> skrev i en meddelelse
> [...]
> dykpumpe.
> Den findes i andre fabrikater, men er så dobbelt så dyr i indkøb

Kig på http://www.reich-web.com/
Det ser ikke ud til, at de laver den type pumper.

Hilsen
Peter Marlau

Fra : Henning Lund

Dato : 17-11-05 16:32

Peter Marlau Knudsen <pmk@NOSPAMitst.dk> skrev:

> Kig på http://www.reich-web.com/
> Det ser ikke ud til, at de laver den type pumper.

Jow de gør, kig her

http://81.7.135.211/olesen/Projekt%20SFX/Update_d_12_september_2005/pumpe_1.JPG

Fra : Peter Marlau Knudsen

Dato : 18-11-05 09:42

> Jow de gør, kig her
>
> http://81.7.135.211/olesen/Projekt%20SFX/Update_d_12_september_2005/pumpe_1.JPG

OK - du nævnte blot selv, at det ikke måtte være en dyk-pumpe, og pumpen, du
linker til er en dyk-pumpe (tauchpumpe). Kært barn har mange navne. Håber,
at du finder noget, du kan bruge.

/Peter Marlau

Fra : Henning Lund

Dato : 18-11-05 12:57

> [...]

> pumpen, du linker til er en dyk-pumpe (tauchpumpe). Kært barn har
> mange navne. Håber, at du finder noget, du kan bruge.

Eh hvis du kigger på den på billedet er der 2 studser, ergo kan den
sættes mellem en slange.

Fra : Peter Marlau Knudsen

Dato : 18-11-05 13:38

> Eh hvis du kigger på den på billedet er der 2 studser, ergo kan den sættes
> mellem en slange.

Ja - det ER gået op for mig, at du ønsker en gennemløbspumpe, som ikke må
være en dykpumpe, men som godt må hedde dykpumpe. Det var også derfor, at
jeg skrev "Kært barn har mange navne".

Jeg beklager, at jeg har bragt forvirring ind i billedet med mit indlæg. Det
var bestemt ikke min intention.

/Peter Marlau

Fra : Ukendt

Dato : 18-11-05 13:35

"Peter Marlau Knudsen" <pmk@NOSPAMitst.dk> skrev
> OK - du nævnte blot selv, at det ikke måtte være en dyk-pumpe, og
pumpen,
> du linker til er en dyk-pumpe (tauchpumpe).

Tauch-pumpe er da vist blot en sugepumpe, dvs at den selv kan suge vand op
pumpen i modsætning til en dykpumpe, som skal "druknes" før den virker

Mvh Tommy T - Odense

Den har indtil videre sparet mig for at få 22535 spam-mails.

Fra : Peter Marlau Knudsen

Dato : 18-11-05 14:48

"Tommy.T - Odense" <tommy[dot]t[snabel-a]get2net[dot]dk> skrev i en
meddelelse news:437dca90$0$184$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...

> [...]
>
> Tauch-pumpe er da vist blot en sugepumpe, dvs at den selv kan suge vand op
> pumpen i modsætning til en dykpumpe, som skal "druknes" før den virker

Din kommentar fik mig til at tænke på, at "Tauch" i denne forbindelse må
betyde, at pumpen er beregnet til at virke, selvom/når den er helt omsluttet
af vand. "Tauchen" på tysk betyder jo "dykke", "dyppe" eller "sænke ned i".
Så når en tysker siger "Tauch-pumpe", kan det være enten en gennemløbs-pumpe
eller en suge-pumpe som den, vi bruger til at hive vandet op fra tanken med.

Men nu er vi vist lidt OT, og det ser ud til, at Henning Lund måske har
fundet en passende løsning.

/Peter

Fra : Henning Lund

Dato : 19-11-05 14:42

Peter Marlau Knudsen <pmk@NOSPAMitst.dk> skrev:

> Men nu er vi vist lidt OT, og det ser ud til, at Henning Lund måske
> har fundet en passende løsning.

Ikke endnu, jeg har ingen fundet udover den i Tyskland

Fra : Gamle

Dato : 17-11-05 17:49

> [...]
en
> dykpumpe.
> Den findes i andre fabrikater, men er så dobbelt så dyr i indkøb

Hej Henning.

Lidt detektivarbejde og jeg fandt denne
http://www.campingcomfort-shop.de/?navID=53&pID=558&tpl=details&lang=1&PHP
SESSID=91625550d9a7bfe1f135065d425fbb06
Du kan jo kigge på den. Den har nr. 8

Mvh.
Torben

Fra : Henning Lund

Dato : 17-11-05 18:19

Gamle <cfs4808a@post.cybercity.dk> skrev:

> Hej Henning.

> [...]

Joe den ser ud til at kunne sættes mellem to slange ender, den ligner
bare ikke den jeg linkede til på billedet og jeg kan kun sige øl på
tysk, så det var bedre hvis den kunne få´s i Danmark.

Fra : Ukendt

Dato : 17-11-05 19:11

Camper har den:
http://www.camper.dk/commerce/com_product.asp?p_prod_id='301005'&page=1&p_cat_id='290'&menuguid=2

Fra : Henning Lund

Dato : 17-11-05 19:24

Claus Sørensen <santa> skrev:
> Camper har den:
> http://www.camper.dk/commerce/com_product.asp?p_prod_id='301005'&page=1&p_cat_id='290'&menuguid=2

Tak for linket, ja de har den men er desværre knapt 100 kr dyrere med
den end billigcamping.dk som desværre har 1 mdr. leveringstid

Fra : Gamle

Dato : 17-11-05 19:37

> [...]
> ikke den jeg linkede til på billedet og jeg kan kun sige øl på tysk, så
> det var bedre hvis den kunne få´s i Danmark.

Hej Henning.

Den pumper 18 liter, den blå kun 10 liter. Så den kan klare et større
tryk.
Den kan købes over nettet.
Prisen er knap 20 Euro, små 160 kr + forsendelse.
Jeg kan vil da godt hjælpe dig med at købe den hjem.
Mvh.
Torben

Fra : Henning Lund

Dato : 17-11-05 19:57

> [...]

> Den kan købes over nettet.
> Prisen er knap 20 Euro, små 160 kr + forsendelse.
> Jeg kan vil da godt hjælpe dig med at købe den hjem.

10 liter er rigeligt til det eksperiment jeg skal bruge den til, den kan
da ikke købes via plastikkort så vidt jeg kan se?