Mange kg. på krogen
Fra : lhj

Dato : 13-11-05 18:58

Hej

Ungernes pony er blevet skiftet ud til en hest, så nu er de 1200 kr. vores
nuværende bil må trække blevet for lidt, når der er 2 heste i traileren. Så
vi skal nok have skiftet bilen ud med en der må trække noget mere.

Jeg skal helst have noget der må trækker 1500-1600 kg. Det lugter lidt hen
ad 4-hjulstrækker, men det gider jeg ikke køre i til dagligt. Jeg har kigget
på en Skoda Oktavia, men den må kun trække 1400 kg i diesel og kun 1200 kg
med 1.6 benzin, så det er jo alt for lidt.

Jeg vil helst have en mindre og økonomisk bil, helst ikke større (og dyere)
end ovennævnte Skoda.

Er der nogen der har et godt bud på en god trækker?

Er der nogen biler der kan indregistreres til at trække mere (vejes op) end
der står i brochuren?

mvh. Lars Henrik Jensen

Fra : Ukendt

Dato : 13-11-05 19:24

"lhj" <nospam_lhj@newmail.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> Er der nogen der har et godt bud på en god trækker?
>
> Er der nogen biler der kan indregistreres til at trække mere (vejes op)

Tja jeg må trække 1500kg med min BMW 535i fra 89, så alt efter hvor gammel
den må være, og hvad den må koste så er det da et bud, for ca. 100000,- er
det muligt at finde en 95-95 stationcar i samme model dog med mindre motor.

--
Dannie

Fra : Steen Larsen

Dato : 13-11-05 19:27

lhj wrote:
> Hej
>
> Ungernes pony er blevet skiftet ud til en hest, så nu er de 1200 kr.

Er det målt i 25 øre eller sedler ? :)

Kunne ikke lade være.

--
MVH Steen Larsen
Hyundai Santa Fe

Fra : Bjarne

Dato : 13-11-05 20:34

In article <43778024$0$67259$157c6196@dreader2.cybercity.dk>,
   "lhj" <nospam_lhj@newmail.dk> writes:
> [...]
> på en Skoda Oktavia, men den må kun trække 1400 kg i diesel og kun 1200 kg
> med 1.6 benzin, så det er jo alt for lidt.

Min 1994, mercedes må trække 1900 kg, så deet....
Ellers er koreaner biler populære som trækkere.

mvh,
Bjarne

Fra : Peter K. Nielsen

Dato : 14-11-05 01:20

"lhj" <nospam_lhj@newmail.dk> wrote in message
> [...]

min Citroen C5 stationcar 2,0 HDI må trække 1500Kg, og har du først prøvet
Citroens hydrauyliske affjedring med noget på krogen, så vil du ALDRIG køre
i andet. Det eneste du kan mærke er at du skal træde lidt hårdere på
speederen

Peter

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 14-11-05 12:26

"Peter K. Nielsen" <nixen@bixen.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> min Citroen C5 stationcar 2,0 HDI må trække 1500Kg, og har du først prøvet
> Citroens hydrauyliske affjedring med noget på krogen, så vil du ALDRIG

Gys!

Må jeg i så fald anbefale at han _aldrig_ sætter sig ind i en Citroën!

:)

--
Per, Esbjerg

Fra : Peter K. Nielsen

Dato : 14-11-05 13:24

"Per Henneberg Kristensen" <phk_fjern_@esenet.dk> wrote in message

> Gys!
>
> Må jeg i så fald anbefale at han _aldrig_ sætter sig ind i en Citroën!

hvorfor dog det? jeg er nu på min 5. Citroen, og ikke en af dem har set et
værksted ud over service. De har alle fået lov at passere 250.000 Km inden
udskiftning.

Eneste minus ved bilen, er at jeg synes de taber lige vel meget i værdi

Peter

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 15-11-05 12:46

> Eneste minus ved bilen, er at jeg synes de taber lige vel meget i værdi

Så behøver jeg ikke spørge dig hvad der er galt med dem?

:)

--
Per, Esbjerg

Fra : Peter K. Nielsen

Dato : 15-11-05 16:18

"Per Henneberg Kristensen" <phk_fjern_@esenet.dk> wrote in message

> "Peter K. Nielsen" <nixen@bixen.dk> skrev i en meddelelse

> Så behøver jeg ikke spørge dig hvad der er galt med dem?
>
> :)

jo for det jeg sparer i rep omk. modsvarer værditabet, da jeg altid køber
dem når de er 6-8 mdr gamle, så er der jo en anden der har taget skraldet
*GG*

Peter

Fra : Jan Bøgh

Dato : 15-11-05 16:53

Peter K. Nielsen wrote:
> [...]
>
> jo for det jeg sparer i rep omk. modsvarer værditabet, da jeg altid
> køber dem når de er 6-8 mdr gamle, så er der jo en anden der har

Hvordan kan det så være et minus? Jeg ville da umiddelbart mene at det så
var et plus!

vh
Jan

--
Fotoamatør af Guds (u)nåde.
http://jan.boegh.net/foto.htm

Fra : Ukendt

Dato : 14-11-05 09:55

> [...]
> på en Skoda Oktavia, men den må kun trække 1400 kg i diesel og kun 1200 kg
> med 1.6 benzin, så det er jo alt for lidt.

Octaviaen kan du få vejet op (til 1500 eller 1600 kg, jeg kan ikke lige
huske det), ,men så skal du bare huske på at du skal have hængerkørekort,
men det skal du nok regne med i forvejen. (Hænger kort er krævet hvis
hængeren vejer mere end bilens egenvægt -50 kg eller bilens totalvægt og
hængerens totalvægt er større 3500 kg, så hvis du vil trække 1600 kg og
bilens egenvægt skal værre min 1550 kg, så vil totalvægten nopk være over
1900 kg, så din totalvægt kommer over 3500 kg).

VH
Per

Fra : Tournesol

Dato : 14-11-05 13:20

Hejsa

Kia Magentis må trække 1700 kg med bremse men så skal du have B/E kørekort
hvis du skal laste den fuldt da bilen egen vægt er 1400 kg.

Knus Henriette.

Fra : Egon Gregersen

Dato : 16-11-05 14:52

Hej Henriette
Jeg kan kun give dig ret, det er en fremragende campingtrækker.

Fra : Tournesol

Dato : 16-11-05 15:54

Hejsa

> Jeg kan kun give dig ret, det er en fremragende campingtrækker.

Det er en pragtfuld bil og den trækker bare og selv om den har automatgear
så trækker den fint og ligger for det meste i 4 gear , jeg glæder mig meget
til sommerferien og prøve den på længere strækninger end vi har gjort i år
vi ture ikke køre til udlandet i en bil vi kun havde haft i en uge vi skulle
bla begge lære at køre med automatgear men det lærte vi hurtigt
Jeg har så måtte lære ikke at være en fart bølle >grin< når man kommer fra
1,3 til 2,0 så er der altså noget mere at give af >grin<
Vores cv vejer 1300 kg total

nu har jeg også været på manøvre kursus i at bakke med campingvogn så nu er
jeg blevet væsentligt bedre til det også så camping here i come ))))

Knus Henriette.

Fra : Egon Gregersen

Dato : 18-11-05 11:28

Jeg har 2 gange kørt til syd provence ca 1700km + retur, med en Hobby 540
feu ca. 1500 kg. Det er bare GUF.Selv op af Kasselbakkerne kan man
accellerere.
Fortsat gode campingture til dig
Hilsen
Egon

Fra : Tournesol

Dato : 18-11-05 16:55

Hejsa

> Jeg har 2 gange kørt til syd provence ca 1700km + retur, med en Hobby 540
> feu ca. 1500 kg. Det er bare GUF.Selv op af Kasselbakkerne kan man
> accellerere.
> Fortsat gode campingture til dig

Tak for info nu glæder jeg mig endnu mere til sommer

knus Henriette.

Fra : Søren

Dato : 14-11-05 15:47

> [...]
> på en Skoda Oktavia, men den må kun trække 1400 kg i diesel og kun 1200 kg
> med 1.6 benzin, så det er jo alt for lidt.

Du skal først finde en bil der vejer mindst 1450-1550 kg. og som samtidig må
trække mindst 50 kg. mere end den vejer. Når du så skal til syn inden
indreg. skal du sikre dig at bilens lasteevne tilsammen med egenvægt og max
koblingsvægt ikke overstiger 3500 kg. Dette gøres ved evt. at få sat
koblingsvægten og evt. lasteevne sat ned på bilens reg. att.

Dette kunne eks. se sådan ud.
egenvægt 1450 kg.
lasteevne 550 kg.
træk last 1500 kg.

Nu må du trække 1500 kg uden BE kørekort. Du må endda godt køre med en
trailer der tillader større vægt, bare den ikke overstiger de 1500 kg.

Ring lige til motorkontoret først, og hør om den bil du har tænkt på at
købe, kan ændres som du har tænkt dig, inden du går ud og køber.
Hvis du køber hos forhandler så få ham til at undersøge det.

Fra : Claus

Dato : 14-11-05 17:52

> [...]
| på en Skoda Oktavia, men den må kun trække 1400 kg i diesel og kun 1200 kg
| med 1.6 benzin, så det er jo alt for lidt.

I flg. www.skoda.de må den nye Octavia 1,9 TDi trække 1400 kg på 12%
stigning og 1600 kg på 8%. Så køb du dig bare en Skoda

Vh. Claus

Fra : bnielsen

Dato : 16-11-05 11:30

Det kan jeg bekræfte.

Jeg har en Octaiva II - den nye model og den har jeg fået vejet op til
1600 kg. trækvægt. Min er så en 2,0 TDI og den trækker suverænt.

mvh
Brian