Jeg har 13-polet Multicon WeSt stik på bil~
Fra : Morten Lassen

Dato : 10-11-05 09:57

Hej
Jeg ved at stiktyper har været diskutteret meget, men jeg vover
alligevel. Vores Knaus CV har 7-polet. Min Peugeot 307 har 13-polet
Multicon WeSt - det går jo meget fint sammen, men vil gerne have
tågelys og fast strøm i CV -> derfor vil jeg konvertere til 13-poler.

Jeg ser 2 muligheder:

1. sætte et 13-polet WeSt stik på CV eller
2. skifte begge stik til Jäger og købe en 7-polet adapter til trailer

Jeg har læst at WeSt stikket ikke er synsfrit! Min bil er synet med
WeSt stikket. Giver det problemer hvis jeg skifter til Jäger?

Hvad ville I gøre i min situation?

Mvh. Morten

Fra : Carsten Stage

Dato : 10-11-05 10:37

Morten Lassen wrote:

> Jeg har læst at WeSt stikket ikke er synsfrit! Min bil er synet med
> WeSt stikket. Giver det problemer hvis jeg skifter til Jäger?
>
> Hvad ville I gøre i min situation?

Ubetinget skifte til Jägerstikket.

At bilen er gået gennem et syn med Multicom West stikket, er ikke
ensbetydende med at det er lovligt - blot at det ikke blev opdaget.

Uden at jeg ved hvorfor, så har Peugeot monteret træk med Multicon WeSt på
mange 307'ere. Jeg fik fohandleren til at skifte mit på garantien, under
henvisning til at det ikke var lovligt.i følge detailforskrifter for
motorkøretøjer.

--
Med venlig hilsen,

Carsten Stage

Fra : Jørgen L.

Dato : 10-11-05 11:29

> Ubetinget skifte til Jägerstikket.
>
> At bilen er gået gennem et syn med Multicom West stikket, er ikke
> ensbetydende med at det er lovligt - blot at det ikke blev opdaget.

Hej Morten Jeg er ubetinget enig med Carsten skift til Jäger.

Hislen Jørgen

Fra : Sten Bo

Dato : 10-11-05 13:49

"Jørgen L." <Noemail@noemail.dk.dk> skrev i en meddelelse

> Hej Morten Jeg er ubetinget enig med Carsten skift til Jäger.
>
> Hislen Jørgen

Er det ikke lidt overundervurderet?

Jeg har ikke hørt at der skulle være særlige problemer med Multicorn? Folk
siger da, at de fungerer i årevis uden bøvl og at man bare som med alle
stik forebyggene skal gi dem lidt wd 40

Hvad er det nu forskellen på de 2 muticorn er?

Man kan også få M stikket til bilen så det afbryder tågelyset, så det er
ikke det det kommer an på.

Hilsen

Fra : Carsten Stage

Dato : 10-11-05 14:49

Sten Bo wrote:

> Er det ikke lidt overundervurderet?

Ikke efter min mening...

> Jeg har ikke hørt at der skulle være særlige problemer med Multicorn?
> Folk siger da, at de fungerer i årevis uden bøvl og at man bare som
> med alle stik forebyggene skal gi dem lidt wd 40

Begge Multiconstik er opbygget som det gamle 7-polede, med de samme
muligheder for problemer med dårlige forbindelser. Det problem har Jäger
ikke, det er mekanisk et langt bedre stik, der langt bedre holder fugt ude,
og dermed beskytter mod korrosion og følgende dårlige forbindelser.
Selvfølgelig vil en velpasset forbindelse fungere bedst - uanset fabrikat
skal stikforbindelser passes, for at virke optimalt..

> Hvad er det nu forskellen på de 2 muticorn er?

Benene 1-7 er på begge placeret som på det gamle 7-polede - benene 8-13 er
på Multicon placeret rundt langs kanten og på WeSt udgaven som 6 ekstra
tynde pinde.

> Man kan også få M stikket til bilen så det afbryder tågelyset, så det
> er ikke det det kommer an på.

Det gælder alle tre...

--
Med venlig hilsen,

Carsten Stage

Fra : Gismo

Dato : 10-11-05 15:29

Morten Lassen wrote:
> Hej

Og en masse.

> Hvad ville I gøre i min situation?

Nøjes med at skifte på campingvognen, jeg har i 6 år
med multikon west uden problemer, og står aldrig i
den pine at have glemt en adaptor, når jeg låner en
trailer i eks. bauhaus fordi godset ikke kunne være i
bagagerummet alligevel.

Gismo.

Fra : Morten Lassen

Dato : 10-11-05 20:39

On Thu, 10 Nov 2005 09:56:47 +0100, Morten Lassen
<molassen@hotmail.com> wrote:

> [...]
>
>Jeg har læst at WeSt stikket ikke er synsfrit! Min bil er synet med
>WeSt stikket. Giver det problemer hvis jeg skifter til Jäger?

Tak for svarene. Jeg har valgt at skifte til jäger - det skyldes bla.
at vognen er ret ny (2004) og jeg har i dag fået oplyst at hvis
garantien hos Knaus fortsat skal gælde, må man ikke lave om på
ledningsnettet herunder stikforbindelser. Da den oprindelig er født
med jäger stik og ikke 7-polet giver dette sig selv.
Mvh. Morten