Hvilken udbyder tilbyder dette?
Fra : Gunnar Kristiansen

Dato : 12-06-01 10:07

Hejsa.

Jeg har netop erhvervet mig en bærbar computer med IRDA port. Da min Nokia
7110 har det samme, og ikke mindst har et modem indbygget, vil jeg enormt
gerne kunne sende/modtage mail via telefonen når jeg ikke er hjemme...

Problemet er, at mit nuværende WOL access free abonnement ikke tillader
opkald fra mobiltelefon.

Mit spørgsmål er derfor, hvilken udbyder tillader opkald fra mobiltelefon,
via et gratis internet abonnement?

Mvh
Gunnar Kristiansen

Fra : Knud Winckelmann

Dato : 12-06-01 10:12

Således skrev Gunnar Kristiansen <funkpost@mac.com> i
dk.edb.internet.udbydere Tue, 12 Jun 2001 11:06:44 +0200:

>Mit spørgsmål er derfor, hvilken udbyder tillader opkald fra mobiltelefon,
>via et gratis internet abonnement?

Jeg mener ganske bestemt at jeg har brugt et almindeligt get2net
abbonnement samme med min mobiltelefon. Man skal bare lade være med at
bruge 1001-præfiks.

Knud
--
Algol-60 surely must be regarded as the most important programming
language yet developed. -- T. Cheatham

Fra : Anders Ebbesen

Dato : 12-06-01 13:06

"Gunnar Kristiansen" <funkpost@mac.com> skrev i en meddelelse

> Mit spørgsmål er derfor, hvilken udbyder tillader opkald fra mobiltelefon,
> via et gratis internet abonnement?

CyberCity gør, og jeg mener også at TDC har noget.

--
Anders Vind Ebbesen
Web Developer

Fra : Peter Pedersen

Dato : 12-06-01 13:10

"Anders Ebbesen" <anders@ebbesen.org> wrote in message
> "Gunnar Kristiansen" <funkpost@mac.com> skrev i en meddelelse

> CyberCity gør, og jeg mener også at TDC har noget.

Ved TDC kan man have et Opasia abb. for at kunne ringe op via mobil flt.

/peter

Fra : Henrik Aarfeldt

Dato : 12-06-01 14:47

Gunnar Kristiansen <funkpost@mac.com> wrote in message

> Mit spørgsmål er derfor, hvilken udbyder tillader opkald fra mobiltelefon,
> via et gratis internet abonnement?

Orange tilbyder denne service.

Mvh haa/o

Fra : Henrik Aarfeldt

Dato : 12-06-01 14:47

Fra : Tower

Dato : 13-06-01 09:07

Henrik Aarfeldt:
> Orange tilbyder denne service.

Betaler man så både minuttakst til sin mobiloperatør og Orange?
Lader det sig gøre med Orange som internetudbyder og et andet firma som
mobilselskab?

-Tower

Fra : Henrik Aarfeldt

Dato : 13-06-01 10:29

Tower <tower@nospam.dk> wrote in message
> Henrik Aarfeldt:
>
> Betaler man så både minuttakst til sin mobiloperatør og Orange?
> Lader det sig gøre med Orange som internetudbyder og et andet firma som
> mobilselskab?

Der skal bruges 1026 som forvalg, og så får man ingen regning fra sin
mobil-udbyder.

Mvh haa/o

Fra : N/A

Dato : 13-06-01 15:14

Fra : Henrik Aarfeldt

Dato : 13-06-01 15:14

Peter Sjøntoft <peter@sjontoft.dk> wrote in message

> Kan man det fra en mobil - jeg tvivler.

Ingen tvivl her..jeg bruger det selv.

1026-26265555

Fra : H. Olesen

Dato : 16-06-01 13:52

On Wed, 13 Jun 2001 10:28:32 +0100, "Henrik Aarfeldt"
<haa@orangedk.com> wrote:

>Der skal bruges 1026 som forvalg, og så får man ingen regning fra sin
>mobil-udbyder.

>Ingen tvivl her..jeg bruger det selv.

>1026-26265555

Damn, vil det sige at jeg med min mobiltelefon fra Orange kan koble op
via 102626265555 til det internet abonnement jeg har hos Orange og kun
betale den almindelige internet minutpris?

Det synes jeg du skulle fortælle jeres supportere som ikke nævner
noget om 1026 foran, det står ej heller angivet på supportsiden for
opsætning.

Jeg har derfor ikke brugt 1026 som forvalg fra mobilen og har betalt
de gængse priser for opkald til 26265555 som er 1 kr pr. min for de
første 4 minutter og derefter 50 øre pr min. Men hvis det er muligt at
bruge 1026 foran og ikke blive dobbeltfaktureret vil jeg da straks
prøve det, det er da en væsentlig prisforskel.

Henrik, er du HELT sikker?

Nu har jeg lige forsøgt at kalde op fra mobilen til 102626265555 og
jeg får bare treklang og mobildisplay viser "nummeret er ikke i brug".
Jeg prøvede også til 1026-26265555 som du havde skrevet det, samme
resultat og samme med 1026 26265555
Nummeret havde jeg indskrevet under telefonnummer i
opkaldsforbindelsen. Prøvede så at ringe til nummeret direkte fra
mobilen for at høre hvad der skete i den anden ende, og der kommer en
damestemme der siger "Der er ingen abonnent til det opkaldte nummer"

Så hvordan gør du helt nøjagtigt for at kunne bruge 1026 som forvalg
på mobilen?

--
Mvh.
H. Olesen

Fra : Henrik Aarfeldt

Dato : 16-06-01 14:03

"H. Olesen" <helle@fjernhavesiden.dk> wrote in message

> Henrik, er du HELT sikker?

Jeg tog fejl....sorry.

Har undersøgt det nærmere, og man skal ikke bruge 1026 foran 26265555.

Beklager.

Mvh haa/orangedk.com

Fra : H. Olesen

Dato : 16-06-01 16:47

On Sat, 16 Jun 2001 15:02:57 +0200, "Henrik Aarfeldt"
<rivmin@rivmin.dk> wrote:

>Jeg tog fejl....sorry.

Ok, det kan ske for selv den bedste.

>Har undersøgt det nærmere, og man skal ikke bruge 1026 foran 26265555.

Du kunne da bare have spurgt mig

Og uden 1026 så bliver priserne også anderledes, som jeg skrev
tidligere. For Mobilix/Orange moduskunder 1 kr pr min for de 4 første
minutter, 50 øre pr. minut for de efterfølgende minutter. For Orange
Match kunder, samme pris som hvis de brugte telefonen til hvilket
somhelst andet nummer, afhængig af niveau. Hvad det koster hvis man
har sin mobil hos en anden operatør ved jeg ikke.

En ting som dog irriterer mig meget er, at der faktureres fra første
sekund uanset om man kommer igennem til handshake eller ej, og det er
desværre ofte man ikke kommer igennem og skal forsøge flere gange.

Ved opkald fra en fastnetstelefon faktureres først fra det øjeblik der
er "hul" igennem (kommet igennem handshake) når forvalgskode 1026
bruges. Samme ved opkald fra mobilen til hvilket som helst andet
nummer, det koster intet medmindre man får forbindelse. Men opkald fra
mobilen til 26265555 faktureres fra første sekund man har startet
opringningen, uanset om man kommer igennem eller ej. Det har snart
kostet mig en mindre formue, da jeg for tiden kun har mulighed for
opkald via mobilen

Fra : Henrik Aarfeldt

Dato : 17-06-01 00:37

> En ting som dog irriterer mig meget er, at der faktureres fra første
> sekund uanset om man kommer igennem til handshake eller ej

Jeg følger op på dette.

Mvh haa/orangedk.com

Fra : ASC

Dato : 12-06-01 15:25

Gunnar Kristiansen <funkpost@mac.com> wrote in article
<B74BA843.8B5E%funkpost@mac.com>...
> Hejsa.
>
> Mit spørgsmål er derfor, hvilken udbyder tillader opkald fra
mobiltelefon,
> via et gratis internet abonnement?

Det er indbefattet i et standard Internet abonnement fra SONOFON, at du
både kan ringe fra mobilen og via forvalgskode 1015.

ASC
- som udtaler sig som privatperson - ikke som SONOFON ansat

Fra : Michael Hansen

Dato : 12-06-01 20:53

Man kan bare ringe op til WOL via nr. 38321300 og bruge wap i både
brugernavn og password, så kan man sagtens både tjekke mail og surfe med sin
telefon. Jeg gør det selv med Nokia 8210 og en bærbar med IR port.
Gunnar Kristiansen <funkpost@mac.com> skrev i en
nyhedsmeddelelse:B74BA843.8B5E%funkpost@mac.com...

Fra : Henrik Aarfeldt

Dato : 12-06-01 22:30

"Michael Hansen" <mhansen@jyde.dk> wrote in message

> [...]
sin
> telefon. Jeg gør det selv med Nokia 8210 og en bærbar med IR port.

Man skal godt nok passe på minutterne....med TeleFona op til 4,- pr
minut....:(
Kan hurtigt blive små-dyrt.

Mvh haa

Fra : Henrik Olesen

Dato : 14-06-01 13:50

> [...]
> opkald fra mobiltelefon.
> Mit spørgsmål er derfor, hvilken udbyder tillader opkald fra mobiltelefon,

Hvis du skifter mobilabonnement til det tildligere WOL, kan du komme på
nettet til kr. 1,- pr. minut incl. moms fra din mobil. Der er ikke påkrævet
noget specielt internetabonnement ved denne løsning.

Henrik Olesen
Blue Sky
E-mail: henrik@blue-sky.dk
www: www.blue-sky.dk