Dcoupage bordplade og lak ?
Fra : René Hansen

Dato : 22-01-06 00:09

Hej forældre

Jeg har gjort mig lidt tanker om at lakere en bordplade med en masse
tegneserie figurer på.

Har nogen erfaring med at gøre dette. Kan man få lak der ikke er giftig
således knægten kan spise rode og lege som vanligt ved bordet ?

Jeg ville meget gerne hører om andre har forsøgt sig med dette og
fremgangsmåden. Det kan vel sammenlignes med dcoupage ( ikke helt sikker på
stavemåden)

Mvh René Hansen

Fra : Sabina H.

Dato : 21-01-06 01:01

René Hansen wrote:
> [...]
>
> Jeg ville meget gerne hører om andre har forsøgt sig med dette og
> fremgangsmåden. Det kan vel sammenlignes med dcoupage ( ikke helt

du kan få decopage lak i pandora hobby, men jeg vil anbefale dig at slutte
af med et lag slidstærk gulvlak, det vil beskytte bordet og decopagen, så
det også bliver holdbart i længden...

--
Knus, Sabina

Se vores skønne persere på
http://www.dkshadowfax.dk

Fra : marlene

Dato : 10-02-06 19:59

jeg vil også sige to x vandig gulvlak, det er ikke mere giftigt end hvis
barnet ligger på trægulv og leger.