Mus og Anna.
Fra : ThomasB

Dato : 18-01-06 23:22

Nogen der ved hvordan det gik med Mus og Anna?

Fra : Kitti Egevang

Dato : 19-01-06 00:18

Nej men det ville jeg også gerne vide.
Håber alt godt.

Fra : as

Dato : 19-01-06 06:41

"ThomasB" <usenet*fjern*@*fjern*2ma2.dk> skrev i en meddelelse
> Nogen der ved hvordan det gik med Mus og Anna?

Ja jeg ved ikke med Anna, men moderen Mus er omsider blevet gal og vil kun
spise kålrabi

Fra : Mus

Dato : 19-01-06 10:40

"as" <nospam@nospamss.dk> skrev i en meddelelse

> "ThomasB" <usenet*fjern*@*fjern*2ma2.dk> skrev i en meddelelse
>
> Ja jeg ved ikke med Anna, men moderen Mus er omsider blevet gal og vil kun
> spise kålrabi

He he ja det siger næsten sig selv at jeg kan tænke på andet igen. Dejligt

LN

Fra : Mus

Dato : 19-01-06 10:59

"ThomasB" <usenet*fjern*@*fjern*2ma2.dk> skrev i en meddelelse
> Nogen der ved hvordan det gik med Mus og Anna?

Hej Thomas

Skrev faktisk da jeg kom hjem fra sygehuset for at opdatere.

Vi var indlagt i lidt over 2 uger.
De siger Anna er hypersensitiv og følsom overfor stimuli. Desuden kunne hun
selv ikke finde nogen naturlig døgnerytme. Lagde jeg hende om dagen sov hun
maks 20 min. Og 7-8 timer om natten. Dette har selvfølgelig også noget at
gøre med at hun ikke spiste. Man sover bedst på fyldt mave.

Da vi kom blev vi placeret på en 4 seng stue. Kl 24 ca måtte de skynde sig
at flytte os. Der havde hun holdt hele stuen og nabostuerne vågne med sit
snakken og råben. Hun syntes bare det var så spændene. Vi kom ind i ders
dagligstue og sove. Næste da fik fi det bagerste rum der lå lidt afsides.
Både for at beskytte hende mod uro men også for at give de andre børn ro.

Vi startede med at give anna mad sammen med de andre børn. Det var helt
umuligt. Anna havde bare så meget hun skulle fortælle. Vi endte med at spise
i enerum med gardinerne trukket for. 3 dage så begyndte hun endelig at
spise. Amningen blev også lagt på hylden - men det der med flaske var hun jo
ikke så meget for. Det tog lidt tid og hun tabte sig og tissede ikke.

Men hun tog da flasken til sidst. Det er ikke meget hun tager fra flaske.
Mellem 100 og 300 ml på et døgn, men det er bedre end ingenting.

Så det var et sammensurium af mange ting. At hun nu er som hun er, er
periodespiser og at jeg var stresset over det med, mælken forsvandt.

Anna har lige haft en periode igen hvor hun ikke ville spise. Nogle dage kun
5 skefuld grød/mos og et par hapser. Men nu ved jeg maden ikke forsvinder og
det giver mig en helt anden ro. Anna spiser nu gladeligt igen.

Mht døgnrytmen så er vi nødt til at styre den med hård hånd. Dvs hun har
faste sovetider og spisetider. Og heldigvis passer de tider vi har lagt
hende godt. Så hun bliver vækket om morgenen og fra sine lure i løbet af
dagen. Hun får ikke lov til at sove til hun selv vågner. Hun sover nu va
14-15 timer i døgnet. Anna overtager ikke rigtigt den rytme vi har indført
kun gradvis.

Anna har så her efterfølgende haft nogle små kramper. Så vi skal ind og have
foretaget en EEG i næste uge. Puha.

LN

LN

Fra : Mus

Dato : 19-01-06 11:20

Det går nu op for mig at det er kramperne og ikke spisningen du tænker på.
Havde helt glemt at jeg havde skrevet om det herinde.

Jeg var ved lægen fredag for 2 uger siden med Anna. Fik en henvisning. Fik
at vide der ville gå nogle uger før jeg hørte fra sygehuset. Ugen efter fik
jeg dog allerede en opringning og de ville se os næste dag måske til en
indlæggelse. Anna blev undersøgt på kryds og tværs. De spurgte meget
detaljeret ind til kramperne som kaldes tiks. Der var ingen tvivl om at Anna
skulle have foretaget en EEG. Så vi fik en ny henvisning til et andet
sygehus ved en dygtig neurolog. Vi skal have den foretaget på mandag. Synes
det er gået meget stærkt. Det er lidt med blandede føleleser. Det er godt
for Anna at det bliver undersøgt. Men jeg ville et eller andet sted godt
have gået i lykkelig uvidenhed lidt endnu - hvis der er noget. Men ser de
ikke noget på EEG'en ja så er det jo godt jeg slipper for spekulationer.

LN