tvivl om skilsmisse børns gaver
Fra : Helle

Dato : 15-01-06 12:45

Håber at i kan hjælpe mig med et råd ( og at det er rette gruppe )
Hvad er det "normale" man gør med børnenes gaver fra deres far, og hans
familie?
Blir de hos ham eller skal alt slæbes med hjem.
Jeg spør fordi min ex ikke vil ha nogen af mine to børns ting hos sig.
Jeg har ikke andet end problemer ud af det ( ting der skal byttes og noget
der går i stykker eller er for stort ) han bor i kbh og jeg i Nakskov, så
det er ikke så nemt for mig at gøre noget. Jeg må ikke få bon på noget af
det og han vil ikke selv gøre noget.
Julen er blevet et værre mas.
Er det mig der er smålig eller hvordan gør i. Er det forkert at sige at det
skal blive hos ham?
mvh
Helle

Fra : Sabina H.

Dato : 15-01-06 12:57

Helle wrote:
> [...]
> Julen er blevet et værre mas.
> Er det mig der er smålig eller hvordan gør i. Er det forkert at sige

nej, jeg mener bestemt ikke det er forkert at mene at tingene skal blive hos
ham... men alt i moderationer altså....
vi plejer her at insistere på at nogle af julegaverne bliver her, men nogle
af dem godt kan komme med hjem.... typisk vil ting som tøj, bøger og
lignende blive sendt med hjem, for ellers ville det aldrig blive brugt, mens
legesager og andre mere nyttige ting bliver her.... barnet har naturligvis
også lidt at skulle have sagt, så hvis der er en ting som hun bare
supergerne vil have med hjem og vise mor, så får hun naturligvis også lov
til det....
men jeg mener man skal vurdere hver enkelt gave, og se på hvor barnet vil få
mest glæde af gaven....

--
Knus, Sabina

Se vores skønne persere på
http://www.dkshadowfax.dk

Fra : mk

Dato : 15-01-06 13:21

"Helle" <hk.n@nakskovnet.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> det og han vil ikke selv gøre noget.
> Julen er blevet et værre mas.
> Er det mig der er smålig eller hvordan gør i. Er det forkert at sige at

Det er børnenes gaver - ikke? Så er jeg da slet ikke i tvivl om at de skal
følge børnene!

Selvfølgelig kan man indrette sig på mange måder, men hvis jeg fik en gave
som jeg ikke måtte tage med hjem, det ville jeg da synes var underligt.

mk

Fra : Holst

Dato : 15-01-06 13:34

mk wrote:

> [...]
> som jeg ikke måtte tage med hjem, det ville jeg da synes var underligt.

Enig. Men skilsmissebørn lever jo i forvejen et forkvaklet liv, så
hvorfor ikke også med hensyn til gaver?

Fra : Sabina H.

Dato : 15-01-06 13:50

mk wrote:

> Det er børnenes gaver - ikke? Så er jeg da slet ikke i tvivl om at de
> skal følge børnene!

betyder det så i praksis at ungerne skal slæbe hele deres værelse med på
weekend når de skal være hos deres far'?

> Selvfølgelig kan man indrette sig på mange måder, men hvis jeg fik en
> gave som jeg ikke måtte tage med hjem, det ville jeg da synes var
> underligt.

jeg ville netop synes det var underligt ikke at have et eneste stykke
legetøj hos sin far når man nu alligevel tilbringer hver anden weekend
der.... så føler man jo netop at man er på "besøg", og det er den følelse vi
forsøger at undgå ved netop at have nogle ting der netop indikerer at dette
også er et hjem..... det skulle jo gerne være sådan at ungerne også føler
sig hjemme hos deres weekendforælder.... det er jo de færreste der bryder
sig om at bo i noget der ligner et hotelværelse uden en eneste privat ting
to weekender hver måned.....

--
Knus, Sabina

Se vores skønne persere på
http://www.dkshadowfax.dk

Fra : mk

Dato : 16-01-06 17:15

"Sabina H." <sabina@websetter.dk> skrev i en meddelelse
> [...]

> bryder sig om at bo i noget der ligner et hotelværelse uden en eneste
> privat ting to weekender hver måned.....

"Hele deres værelse" / "Ikke et eneste stykke". Lidt teatralsk

Fra : Sabina H.

Dato : 16-01-06 17:57

mk wrote:
> "Hele deres værelse" / "Ikke et eneste stykke". Lidt teatralsk

ja netop... min pointe er at ved at være lidt mere afslappet omkring det, og
finde en ordning hvor nogle af legesagerne kommer med hjem, og andre bliver
hos weekendforælderen, så undgår man en enten eller løsning, som kun giver
problemer på et eller andet punkt....
men det betyder tilgengæld at man kommer til at lære barnet at man ike kan
få sin vilje hver gang.... ;)

hvilken løsning vile du finde optimal??

--
Knus, Sabina

Se vores skønne persere på
http://www.dkshadowfax.dk

Fra : Helle

Dato : 15-01-06 13:45

> [...]
> det og han vil ikke selv gøre noget.
> Julen er blevet et værre mas.
> Er det mig der er smålig eller hvordan gør i. Er det forkert at sige at

Takker for svarene.
Er nok bare lidt knotten over at min yngste søns pc ikke virker mere fordi
hans far mente at han skulle ha et skærm kort i julegave. ( drengen er 11 og
ønskede ikke sig noget skærmkort ) det han havde virkede fint.
slæber skidtet med til merlin i morgen og får den lavet.
mvh
Helle

Fra : Holst

Dato : 15-01-06 13:53

Helle wrote:

> [...]
> ønskede ikke sig noget skærmkort ) det han havde virkede fint.
> slæber skidtet med til merlin i morgen og får den lavet.

Så sæt da det gamle skærmkort i igen!

Fra : Nette

Dato : 15-01-06 16:07

"Helle" skrev ~

> Hvad er det "normale" man gør med børnenes gaver fra deres far, og hans
> familie?
> Blir de hos ham eller skal alt slæbes med hjem.

Det hele skal vel ikke slæbes med hen til dig. Børnene har også "hjem" hos
ham, så selvfølgelig burde de da også have noget legetøj eller ting hos ham.
Men, hvis barnet er 11 år, kunne barnet så ikke give udtryk for, hvad barnet
gerne vil have selv?

> Jeg spør fordi min ex ikke vil ha nogen af mine to børns ting hos sig.

Det farede straks i øjnene på mig, at du skriver "mine" børn. Hvis faderen
også føler, det er mere dine børn end hans, så er det måske der, problemet
ligger?

> Jeg har ikke andet end problemer ud af det ( ting der skal byttes og noget
> der går i stykker eller er for stort )

Det problem kan vi da også have her, selvom vi ikke er skilte.
Vi gør det, at vi snakker med børnene om, hvad de allermest ønsker sig,
føjer selvfølgelig tøj og nødvendige ting på, og sender den seddel ud til
familien, når de beder om den.
Vi tilføjer gerne, hvad vi vurdere der er bedst, hvad der er plads til eller
hvilke af ønskerne vores børn under ingen omstændigheder vil få lov til at
have herhjemme.

Forrige år havde vi et barn med ønske om en børnemotorcykel, det nægtede vi
af flere årsager. Ligeledes da ønsket om en pc til en treårig kom.

> Julen er blevet et værre mas.

Det behøver det ikke, men det kræver nok lidt velvilje hos din eks. at få
snakket tingene igennem.

Nette