Fødselsdag i børnehaven
Fra : Mette Svangren Gutte~

Dato : 13-01-06 17:47

Hej alle

I næste uge bliver vores ældste 5 år, og det skal fejres i børnehaven (hvor
far, mor, lillebror og lillesøster også kommer med). Mad etc. har jeg masser
af ideer til, men mangler lidt ideer til aktiviteter. Det er en
skovbørnehave, så helst udendørs. Gruppen består af knap 30 børn, som alle
er jævnaldrende (årgang 01). De har haft skattejagt så ofte, senest i dag,
at det er ved at være lidt brugt.

MVH Mette

Fra : Anne

Dato : 15-01-06 09:42

klip
> [...]
> er jævnaldrende (årgang 01). De har haft skattejagt så ofte, senest i dag,

klip

Hej Mette

her er måske noget du kan bruge

m.v.h
Anne.

NAVN Brændeleg
KATEGORIER Lege / Diverse

BESKRIVELSE Man stiller sig i en rundkreds med armene om skulrende på
sin sidemand. Så gælder det om at få de andre til at vælte brændet i midten,
uden selv at vælte det. Hvis man vælter brændet er man ude.
MATERIALER Et stykke brænde.
INDE/UDE Indendøre og udendøre
STED Intet særligt sted påkrævet
BEMÆRKNINGER Ingen
ANTAL 4-15
ALDERSGRUPPE 0-100

NAVN hviskeleg
KATEGORIER Lege / Bordlege
Aktiviteter / Diverse
Fester / Selskabslege

BESKRIVELSE Alle sider rundt om et bord, eller på gulvet. en af
personerne hvisker en ting eller en person til ham/hende ved siden af. den
sidste som får det af vide skal sige det højt og f.eks. blomst kan blive til
blommestær... Altså en virkelig sjov leg...
MATERIALER Ingen
INDE/UDE Indendøre og udendøre

NAVN Her kommer vi!
KATEGORIER Lege / Løbe, Tæve og Fangelege

BESKRIVELSE Deltagerne deles op i 2 hold, der placerer sig i hver sin
ende af lokalet/legeområdet.

Det startende hold aftaler nu et dyr.

Herefter bevæger de sig på en lang række ned mod det andet hold, imens
de taktfast råber "HER KOMMER VI, HER KOMMER VI" hele vejen.

Når holdet når en passende afstand til det ventende hold, råber det
ventende hold:"STOP - HER KOMMER INGEN FORBI FØR DE HAR VIST HVEM DE ER!"

Nu skal alle på det startende hold agere det aftalte dyr, og når en
eller flere på det ventende hold har gættet dyret, skal de prøve at fange så
mange som muligt fra det startende hold, der skal forsøge at løbe hjem til
"HELLE"

Dem der bliver fanget optages på det fangende hold

Herefter er det det andet holds tur osv.

Legen slutter når et hold har opslugt hele det andet hold, eller efter
en aftalt tidsperiode.

MATERIALER Ingen.
INDE/UDE Indendøre og udendøre
STED Intet særligt sted påkrævet
BEMÆRKNINGER Ingen.
ANTAL 0-100
ALDERSGRUPPE 0-100

Fra : Mette Svangren Gutte~

Dato : 17-01-06 11:17

"Anne" <aevqFJERN@tele2adsl.dk> skrev i en meddelelse

> her er måske noget du kan bruge

Hej Anne

Der var noget at tage fat i
Tak for de fine ideer.

MVH Mette (der nu skal i gang med at forberede mad tiol de sultne horder af
4-5 årige)