Efterlysning af 'nybagte mødres bibel' (He~
Fra : Anja Hansen

Dato : 13-01-06 11:58

Kære alle
I en tidligere tråd skrev Heidi (H.Jensen) om en super-opslagsbog der
fungerer som en bibel for nybagte mødre. Er der nogen der evt kan hjælpe med
en titel? Jeg venter tvillinger om senest 6½ uge og har aldrig rørt ved et
spædbarn.. jeg har derfor stor brug for en praktisk 'guidebog' (og gerne nå
at lære den udenad inden, får vist ikke tid når de er født)

citat:

Mvh Anja

Fra : Ukendt

Dato : 13-01-06 22:31

"Anja Hansen" <ashnospam@nospam.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> spædbarn.. jeg har derfor stor brug for en praktisk 'guidebog' (og gerne

> at lære den udenad inden, får vist ikke tid når de er født)

Hej Anja
Jeg ved selvfølgelig ikke hvad det er for en bog Heidi snakker om, men min
"bibel for nybagte mdøre" hedder helt klart Babykalenderen, skrevet af
Karsten Pers og Dorte Fisher. Den er simpelthen guld værd og jeg har
anbefalet den til alle gravide jeg har kendt siden jeg selv fik den til
min
datters barnedåb for 2 år siden.
Lidt om bogen: Babykalenderen består af tre dele: Emne-, note- og
kalenderopslagene.
Emneeopslagene handler primært om tiden op til og omkring fødslen - alt
det
der skal gøres og tænkes med anskaffelser og forberedelser.
Noteopslagene kommer i til at bruge hen over året. Her er f.eks. en række
skemaer til egne notater om jeres barns/børns fysiske og sproglige
udvikling.
Kalenderdelen. På højresiderne får i øverst alle slags informationer, råd
og
idéer til det aktuelle tidspunkt i jeres barns udvikling.
Nederst på højresiderne kan man selv skrive små og store oplevelser i
hverdagen ind.
Kalenderen på venstresiderne ligner en traditionel kalenderside. Den
følgere
bare ikke kalenderåret. Uge 1 er den uge jeres barn/børn er fødtt. Derfor
heller ingen fortrykte datoer. Og så giver kalenderen lige meget plads til
alle døgnets timer.
Brug den evt. til at notere jeres barns søvn, måltider, afføring og humør,
sådan som det falder og i føler behov for.
Du kan læse meget mere på www.babykalenderen.dk
For en god ordens skyld vil jeg lige sige, at jeg absolut ikke har noget
med
bogeen at gøre i den forstand andet end at det er den bedste gave jeg
nogensinde har fået og den er blevet skrevet i hver dag siden jeg fik den.
Måske den også er noget for dig.

Mvh. Eva

Fra : H. Jensen

Dato : 14-01-06 15:38

Undskyld, det havde jeg helt glemt igen!

Den hedder "Kære nye Mor", den er skrevet af Gro Nylander

Lige et par ord fra indledningen:
Dette er en bog om lykke og vidundere og naturens kløgt. Men det er også en
bog til hjælp i den tid som for mange er deb vanskeligste de har oplevet -
nemlig nybagte mødre. Trods al ligestilling må¨vi ikke glemme det er kvinden
som bliver gravid, som bærer og nærer forsteret, føder barnet med fryd og
smerte og ammer ved sit bryst. Sådan er biologien, det kan ingen tage fra
dig eller gøre i stedet for dig. Derfor er denne lille bog stilet allermest
til dig, som hjælp til selvhjælp. Kære nybagte mor!

Jeg læste intet i den før jeg fødte, men jeg brugte den som opslagsbog. Min
Sundhedsplejerske blev meget begejstret da hun så jeg havde den! For denne
ville jeg få stor brug for! Og det er jeg sikker på du også vil!

Heidi

Venlig Hilsen / Best Regards
Heidi Jensen
www.stirling-brigde.dk
www.hot-newlife.dk

www.hundevennerne.dk

Fra : Anja Hansen

Dato : 15-01-06 18:46

"H. Jensen" <heidijensen@tele2adsl.dk> skrev
> Den hedder "Kære nye Mor", den er skrevet af Gro Nylander

Tusind tak, jeg har bestilt den på biblioteket, men den er desværre udsolgt
fra forlaget, så jeg kan ikke købe den nogen steder

Mvh Anja

Fra : Anja Hansen

Dato : 15-01-06 19:11

"Anja Hansen" <ashnospam@nospam.com>
> "H. Jensen" <heidijensen@tele2adsl.dk> skrev
>
> Tusind tak, jeg har bestilt den på biblioteket, men den er desværre
> udsolgt fra forlaget, så jeg kan ikke købe den nogen steder

Rettelse: den er også udkommet på engelsk, så nu har jeg bestilt den fra
Amazon
mvh Anja

Fra : Jeanette Ellen Bauer

Dato : 16-01-06 10:22

Ifølge http://www.pensum.dk/pris/titel-k%E6re-nye-mor/book-8711160101/
skulle den n være til at få fat i på modersmålet

Jeanette

Fra : Anja Hansen

Dato : 16-01-06 21:14

"Jeanette Ellen Bauer" <jeb@dsu.net> skrev i en meddelelse
> Ifølge http://www.pensum.dk/pris/titel-k%E6re-nye-mor/book-8711160101/
> skulle den n være til at få fat i på modersmålet

Nej desværre ikke, den er som sagt udsolgt fra forlaget hvilket også fremgår
hvis man følger linksne til de enkelte forhandlere. De eneste muligheder er
derfor biblioteket, at købe en brugt hvis man kan finde en, eller den
engelske version.

mvh Anja

Fra : Blinkhinde

Dato : 18-01-06 18:01

Anja Hansen skrev:

> [...]
> hvis man følger linksne til de enkelte forhandlere. De eneste muligheder er
> derfor biblioteket, at købe en brugt hvis man kan finde en, eller den

Ellers så prøv at søge den på Antikvariat.net
Der finder jeg mange bøger der ikke kan købes mere. Og det er nemt,
man bestiller bare fra det antikvariat der har den (hvis der er nogen)
og får tilsendt bogen og betaler herefter pr. giro (eller hvordan man
nu foretrækker).

- Og held og lykke med fødsel og barsel. Det er hårdt og dejligt (-: