Ammepude - hjemmesyet
Fra : Piea

Dato : 09-01-06 21:52

Hej Alle

Jeg vil gerne selv sy en ammepude, men hvad er der lige inde i sådan en?
(kugler/kerner??)

Det skal selvfølgelig være en som kan komme i vaskemaskinen.

Nogen gode råd?

Fra : ellisa

Dato : 09-01-06 22:14

"Piea" <glædeligjul@hohoho.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> (kugler/kerner??)
>
> Det skal selvfølgelig være en som kan komme i vaskemaskinen.

De fleste ammepuder består af et betræk der kan vaskes og så en inderpude
fyldt med krøyerkugler. Den inderste pude skal nok kun pletrenses - ved ikke
helt hvordan sådan nogle kugler klarer vaskemaskinen, for ikke at tale om,
hvis betrækket går i stykker.

/ellisa

Fra : Nette

Dato : 12-01-06 21:42

"ellisa" skrev

> [...]
ikke
> helt hvordan sådan nogle kugler klarer vaskemaskinen, for ikke at tale om,

Jeg tror, jeg ville lave yderstoffet af noget materiale, man kan nå at
fjerne div. våde varer inden det trænger igennem.
Jeg ville heller ikke smide selve puden i maskinen.

Nette

Fra : Sara

Dato : 12-01-06 19:38

Der er flamingokugler i min o den kan godt komme i vaskemaskinen.
Sara

Fra : JASO

Dato : 17-01-06 19:51

Hejsa.

Da jeg syede min ammepude for 2 år siden fik jeg af vide (fra Panduro) at
jeg skulle sy den af halvdelen krøjerkuger (flamingokugler) og halvdelen
pudefyld, da den ellers ville blive for løs.
Mit forslag ville være at at sy puden og så sy et betræk som kan komme i
vaskemaskinen.

God fornøjelse..

JA-SO