Bleer af ældre dato
Fra : Peter Jensen

Dato : 08-01-06 15:48

Hej

Da jeg er i gang med et projekt om børn i gamle dage, er jeg meget
interesseret i at få fat i bleer af ældre dato. Jeg tænker på alt fra gamle
snib-bleer til nye alt-i-et bleer af dem som har plastik på ydersiden. Alt
har interesse.

Hvis du har nogle liggende som du gerne vil af med så send mig lige en lille
mail om hvilke det er og hvad du gerne vil have for dem. Et billede vil være
dejligt, men ikke nødvendig.

På forhånd tak og med venlig hilsen
Peter Jensen
pjjdk@hotmail.com

Fra : Bodil Grove Christen~

Dato : 08-01-06 16:02

"Peter Jensen" <pjjdk@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> lille
> mail om hvilke det er og hvad du gerne vil have for dem. Et billede vil

I hvilken forbindelse laver du dette projekt?

Mvh.Bodil.

Fra : Peter Jensen

Dato : 08-01-06 16:41

Hej Bodil

Det er et projekt jeg og tre andre har på universitetet.

Mvh Peter

Fra : Bodil Grove Christen~

Dato : 08-01-06 22:08

> Hej Bodil
>
> Det er et projekt jeg og tre andre har på universitetet.

På universitetet? Hvilket institut laver den
slags "seriøs" forskning?

Mvh.Bodil.

Fra : Peter Jensen

Dato : 09-01-06 18:40

IPS på DPU...

Hvorfor spørger du?

Fra : Bodil Grove Christen~

Dato : 09-01-06 21:51

> IPS på DPU...
>
> Hvorfor spørger du?
>
> Vh. Peter

Fordi det lyder sygeligt

Mvh.Bodil.

Fra : Holst

Dato : 09-01-06 22:29

Bodil Grove Christensen wrote:

> Fordi det lyder sygeligt

Hvorfor det?

Historisk kigger man jo på mange forskellige ting og ser på udviklingen
deraf. Inden for bleer er der da vist sket meget store landvindinger
inden for de seneste snes år eller så.

Fra : Bodil Grove Christen~

Dato : 10-01-06 03:04

"Holst" <newsjan06@shelter.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> deraf. Inden for bleer er der da vist sket meget store landvindinger inden

Absolut, og jeg er bestemt tilhænger af historisk
dokumentation - som slægtsforsker er jeg da klart for det.
Men der findes mange sære mennesker med mange sære
interesser, og selve beskrivelsen af projektet var ikke
overvældende god.
Jeg er stadig forundret over, at DTU laver historiske
projekter. Jeg ved heller ikke, hvad IPS, men det kan
Peter Jensen måske fortælle?

Mvh.Bodil.

Fra : Holst

Dato : 10-01-06 09:03

> [...]

> overvældende god.
> Jeg er stadig forundret over, at DTU laver historiske
> projekter. Jeg ved heller ikke, hvad IPS, men det kan

Eftersom jeg er gået ud fra DTU, så vil jeg godt understrege, at Peter
skrev DPU.

Fra : Thomas Corell

Dato : 10-01-06 14:11

Bodil Grove Christensen wrote:

> Men der findes mange sære mennesker med mange sære
> interesser, og selve beskrivelsen af projektet var ikke
> overvældende god.

Enig i at beskrivelsen var meget tynd, men jeg er ikke enig i din
tankegang om at folk pr. definition er "sære" indtil de selv har
modbevist det.

Lidt provokerende kan man sige at det siger mere om din tankegang, end
en personkarakteristik af Peter og hans projekt :)

> Jeg er stadig forundret over, at DTU laver historiske
> projekter. Jeg ved heller ikke, hvad IPS, men det kan
> Peter Jensen måske fortælle?

DPU (som en anden skriver).

Du kunne selv have åbnet www.dpu.dk i din browser, fremfor at begynde at
snakke (uden) om sære mennesker. Mit bud er at IPS står for 'Institut
for Pædagogisk Sociologi' (www.dpu.dk -> institutter).

Lidt på et sidespor, så tror jeg at mange af bestanddelene i en ble er
udviklet på tekniske universiteter.

--
Don't waste space

Fra : Holst

Dato : 10-01-06 14:22

Thomas Corell wrote:

> Lidt på et sidespor, så tror jeg at mange af bestanddelene i en ble er
> udviklet på tekniske universiteter.

Så absolut. Jeg har i snart en del år siddet og læst korrektur på
patentoversættelser, og det har givet mig et ganske indgående kendskab
til bleer, et kendskab som så godt som ingen brugere eller deres
forældre har.

Da jeg som 32-årig var nødt til at skifte min første ble, må jeg jo
indrømme, at skønt jeg havde en kæmpe viden om bleer, så vidste jeg ikke
rigtig, hvordan man i praksis gav en sådan på. Nu behøver man heldigvis
ikke en ph.D. for at give en ble på, så det lykkedes mig, men det var jo
såmænd nok også lykkedes for en mentalt retarderet.

Fra : Peter Jensen

Dato : 10-01-06 17:25

Hej igen

Hold da helt op en debat der er blusset op her.

Først. Grunden til at jeg ikke har skrevet en nærmere forklaring, er af
flere omgange. Grunden til at jeg i første instans ikke skrev mere var at
jeg tænkte at folk nok spurgte i en e-mail, hvis de var interesserede i at
vide det eller evt. kunne hjælpe mig.

Næste skridt er så at Bodil spørger i hvilken forbindelse jeg laver det
projekt, og det synes jeg da jeg svarede rimelig tydeligt på. Jeg kunne ikke
fortolke ud af den vending at hun ville have en stor forklaring, hvis det er
min skyld, så må du undskylde.

Det næste indlæg kommer så med, efter min opfattelse, en hentydning til at
Bodil enten ikke tager det her alvorligt eller på en eller anden måde bare
prøver på at sabotere mit indlæg - nemlig ved at skrive "seriøs" i
anførselstegn. Men da hun samtidig spørger hvilket institut, og ikke hvilket
universitet, der laver den slags forskning, vælger jeg at svare kort og
kontant med den hensigt at se om hun evt. vidste hvad hun snakkede om. Det
bunder så ud i en stor debat, og forklaringen er som Thomas ganske rigtigt
skriver Danmarks Pædagogiske Universitet og Institut for Pædagogisk
Sociologi. Dette har Bodil så ikke svaret på endnu, om hun vil det ved jeg
ikke, men det er i hvert fald rigtig fundet ud af af Thomas.

Og så tilbage til starten, jeg har, desværre, stadig ikke fået kontakt til
nogen som evt. kan hjælpe mig, så forespørgslen er stadig åben

Med venlig hilsen
Peter Jensen

Fra : Holst

Dato : 10-01-06 17:46

Peter Jensen wrote:

> Og så tilbage til starten, jeg har, desværre, stadig ikke fået kontakt til
> nogen som evt. kan hjælpe mig, så forespørgslen er stadig åben

Du spørger efter både gamle og nye bleer.

De fleste brugere af denne gruppe har nok børn i blealderen eller børn,
som har lagt den for 5-10 år siden.

Så vil du have ældre bleer, skal du måske finde et forum mere ældre
deltagere. Måske news:dk.kultur.sprog, hvor der er en masse gamle
nisser, men i det forum til dit indlæg være absolut off-topic, hvilket
det nok egentlig også er her, eftersom det er et opslag.

Nye bleer kan du købe ned i Brugsen, Føtex og lignende, og vil du gerne
have bleer i stor størrelse, kan du fås på apoteket. Folk i dette forum
bruger nok bleerne til deres egne børn.

Fra : Peter Jensen

Dato : 10-01-06 19:57

Det kan du godt have ret i, Holst. Jeg har nu prøvet at lave et post i nogle
andre måske mere relevante grupper.

Grunden til at jeg prøvede her var i håb om at der også var nogle
bedsteforældre der kiggede med.

Fra : Bodil Grove Christen~

Dato : 10-01-06 21:22

> Det kan du godt have ret i, Holst. Jeg har nu prøvet at lave et post i
> nogle andre måske mere relevante grupper.
>
> Grunden til at jeg prøvede her var i håb om at der også var nogle
> bedsteforældre der kiggede med.

Det er der bestemt også - en af dem
sidder lige her.

Mvh.Bodil.

Fra : Bodil Grove Christen~

Dato : 10-01-06 21:21

> [...]
>
> Og så tilbage til starten, jeg har, desværre, stadig ikke fået kontakt til
> nogen som evt. kan hjælpe mig, så forespørgslen er stadig åben

Jeg skal straks skynde mig at undskylde, at jeg læste
DPU forkert - jeg har nok for meget om ørerne for tiden,
og sikkert for lidt imellem dem.

Og klart nok, der er meget snak om børneporno for tiden,
og i kraft af mit arbejde har jeg set og hørt mange personager
med underlige tendenser - så kan du vel ikke undre dig over
min forespørgsel om, hvad du skal bruge billeder af børn i ble til?

Det er på ingen måde min mening at sabotere dit indlæg -
men at opklare din mening med dit projekt - som du formodentlig
nu kan se af ovenstående. Sabotage er ikke min afdeling, det
er der altid en hel hær - dog ikke så meget i denne ng - der tager
sig af. Det ville du helt sikkert også vide, hvis du var lidt mere
kendt i denne nyhedsgruppe.

Mvh.Bodil.

Fra : Katja Andersen

Dato : 10-01-06 21:34

"Bodil Grove Christensen" <grovebgc@FJERNDETTEtdcadsl.dk> skrev i en
meddelelse news:43c41721$0$2400$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...

> [...]
> med underlige tendenser - så kan du vel ikke undre dig over
> min forespørgsel om, hvad du skal bruge billeder af børn i ble til?

Var det ikke kun billeder af bleerne han efterlyste.
Jeg kan da ikke lige finde nogen steder han efterlyser billeder af børn med
ble på.

Hilsen Katja

Fra : Holst

Dato : 10-01-06 21:43

> [...]

> med underlige tendenser - så kan du vel ikke undre dig over
> min forespørgsel om, hvad du skal bruge billeder af børn i ble til?

Jeg tror, det var et billede af bleen. Ikke et billede af et barn med
bleen på. Sådan læste jeg det i hvert fald.

Fra : Peter Jensen

Dato : 10-01-06 22:19

Så må jeg lige korrektere igen, jeg har ikke nævnt noget om billeder. Det er
selve bleerne jeg er ude efter. F.eks. var der i sin tid nogle der hed 'Hvid
lam' og 'Krabat Maxi', længere oppe i tiden har vi f.eks. T-bleerne og endnu
længere oppe begyndte der at komme alt-i-et bleer som f.eks. Libero og
Pampers, den gang havde de bare plastic på ydersiden i stedet for det
stofagtige noget vi har i dag, og de var desuden foldet to gange i stedet
for én gang som de er i dag.

Så kort sagt det selve bleerne jeg er ude efter, ikke billeder af dem
(hvilket dog også kunne være en hjælp) og muligheden med børn i ble har jeg
egentlig slet ikke tænkt på, så jeg ved ikke lige hvoraf det er kommet...

- Peter

Fra : Holst

Dato : 10-01-06 22:36

Peter Jensen wrote:

> Så må jeg lige korrektere igen, jeg har ikke nævnt noget om billeder.

Taget i betragtning, at du i dit første indlæg skrev: "Hvis du har nogle
liggende som du gerne vil af med så send mig lige en lille mail om
hvilke det er og hvad du gerne vil have for dem. Et billede vil være
dejligt, men ikke nødvendig." så har du vist skrevet noget om billeder.

Men held og lykke med at skaffe dem. Jeg kan kun skaffe, hvad du kan
købe i supermarked eller apotek, så jeg er desværre ikke til megen hjælp
for dig.

Fra : Peter Jensen

Dato : 11-01-06 19:18

Ups, ja det er rigtigt. Der tænkte jeg bare på et billede af selve bleen -
men ja, det var en forglemmelse

Fra : Workingmom

Dato : 10-01-06 19:20

Bodil Grove Christensen skrev:
> [...]
> overvældende god.
> Jeg er stadig forundret over, at DTU laver historiske
> projekter. Jeg ved heller ikke, hvad IPS, men det kan

DPU

Dansk Pædagogisk Universitet.

Hjælper det?

Tine