Staveprogram
Fra : Kim Jensen

Dato : 08-01-06 11:16

Jeg mangler et træningsprogram til stavning, som skal bruges til en
folkeskole elev til bla. at kunne træning i diktat.
Er der nogen der kan være behjælpelig med at finde et der kan bruges til en
pc'er
mvh Kim

Fra : Ukendt

Dato : 08-01-06 15:25

"Kim Jensen" <kim.jensen_blok.spam_@get2net.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> folkeskole elev til bla. at kunne træning i diktat.
> Er der nogen der kan være behjælpelig med at finde et der kan bruges til

Kender ikke lige til nogen staveprogrammer på pc.Ledte selv på et tidspunkt.
Du kan evt. lave nogle ark i Word eller lignende, hvor du skriver en masse
forskellige ord og så laver en streg til, at barnet kan skrive/ gentage
ordene på. Du kan altid bagefter gå ind og rette ordene, før du printer.
Vores datter på 6 år, har været glad for, at øve skrift på den måde, indtil
hun kom i skole. Det er jo noget af det samme, der trænes i skolens
danskbøger...

Vedr. træning i diktat har jeg dog altid terpet med børnene, indtil de kunne
ordene udenaf. Derefter har de også skrevet dem ned, så jeg har kunne se om
det var rigtigt. Det har af og til taget lidt tid, især for vores yngste
søn, der havde svært ved stavningen sidste år, men det virkede...
Nu skriver du selvfølgelig ikke om det er dit eget barn, eller om du evt. er
lærer for barnet ?

--
Mvh. www.tjekmig.dk
http://tjekmig.dk/forum/

Fra : Kim Jensen

Dato : 08-01-06 19:04

> Vedr. træning i diktat har jeg dog altid terpet med børnene, indtil de
> kunne ordene udenaf. Derefter har de også skrevet dem ned, så jeg har
> kunne se om det var rigtigt.

Det har vi også gjordt, det er ikke helt nok. derfor kunne det være godt at
finde et program der måske kunne overtage det som vi som forældre ikke kan
og har tid til. (ja den kan godt misforstås, men det skal den ikke) bruger
meget tid på læsning osv...

> Nu skriver du selvfølgelig ikke om det er dit eget barn, eller om du evt.
> er lærer for barnet ?

Jeg er ikke lærer, men forældre. så det er ene og alene for vores barn's
skyld

mvh Kim

Fra : ellisa

Dato : 08-01-06 20:38

> [...]
> bruger meget tid på læsning osv...

> Jeg er ikke lærer, men forældre. så det er ene og alene for vores barn's

Bare du lige tjekker ordet "gjordt" i ordbogen inden du terper med poden
(sorry....)

/ellisa

Fra : Kim Jensen

Dato : 08-01-06 21:11

ja ja Ellisa gjort... nogen gange lidt hurtig, på tastaturet.
Men mangler stadig et sådan program.
mvh Kim

Fra : Workingmom

Dato : 08-01-06 21:13

ellisa skrev:

> Bare du lige tjekker ordet "gjordt" i ordbogen inden du terper med poden
> (sorry....)
>
> /ellisa

Kim skriver jo netop: ..som forældre ikke kan...

Jeg tror, han er en af de misundelsesværdige forældre, der vil det
bedste for sine unger - selv om han måske ikke selv kan levere det.

Dem skulle vi have nogle flere af.

Tine

Fra : Ukendt

Dato : 08-01-06 21:06

> [...]

> at finde et program der måske kunne overtage det som vi som forældre ikke
> kan og har tid til. (ja den kan godt misforstås, men det skal den ikke)

Hvis du søger med disse ord i Google:" staveprogram til børn freeware",
kommer der en smule frem. Har dog ikke selv tjekket linkene. Hvis du søger
og undlader ordet:"freeware", kommer der endnu flere link.

Det kunne da være, at der er noget brugbart imellem...

--
Mvh. www.tjekmig.dk
http://tjekmig.dk/forum/

Fra : Workingmom

Dato : 08-01-06 21:11

Kim Jensen skrev:

> [...]
> og har tid til. (ja den kan godt misforstås, men det skal den ikke) bruger

Jeg synes, det er meget klogt af Kim. Jeg kender bare ikke nogen.

Jo, forresten, Magnus og Myggen, Paradisparken.

De har vist både noget stavetræning og noget taltræning.

Det er så gammelt, så det kan ikke koste alverden.

Tine

Fra : Lars Remmen

Dato : 09-01-06 00:57

Kim Jensen wrote:
> [...]
> folkeskole elev til bla. at kunne træning i diktat.
> Er der nogen der kan være behjælpelig med at finde et der kan bruges til en

Mikroværkstedet har i sin Skoleaftale et diktatprogram. Hvis dit barns
skole har en elevaftale for programmerne må I installer dem hjemme.
Ellers kan du som privatperson vist også købe denne aftale.

Tag et kig på mikroværkstedet.dk

Lars