Forslag til gave til nybagt mor
Fra : Nick

Dato : 05-01-06 08:17

Krammebamsen nedkommer snart.

Har I nogle gode idéer til gave?
(Jeg går snart i panik...)

/Nick

Fra : Nette

Dato : 05-01-06 09:23

"Nick" skrev
> Krammebamsen nedkommer snart.
>
> Har I nogle gode idéer til gave?
> (Jeg går snart i panik...)

Massage, skønhedklinik, frisør el. lignende uden baby var, hvad jeg ville
have sat pris på.

Nette

Fra : Ukendt

Dato : 05-01-06 10:42

"Nick" <in@your.dreams> skrev i en meddelelse news:43bcc7fe$0$129

> Har I nogle gode idéer til gave?

En "Barnets bog". Kan købes i boghandlere i forskellige udgaver, størrelser
og priser.

--
Mvh. www.tjekmig.dk
http://tjekmig.dk/forum/

Fra : Nick

Dato : 05-01-06 16:02

"Buffy" <Buffy( snabel a )tjekmig.dk> skrev i en meddelelse
> En "Barnets bog". Kan købes i boghandlere i forskellige udgaver,
> størrelser og priser.

Ups! Den bog giver man altså babyen og ikke moderen!

/Nick

Fra : Ukendt

Dato : 05-01-06 16:19

"Nick" <in@your.dreams> skrev i en meddelelse news:43bd34ea$0$180

> Ups! Den bog giver man altså babyen og ikke moderen!

Pjat. Jeg har det sidste år givet den bog til to ( kommende ) mødre og de
blev meget glade for den. Forældrene kan så give barnet bogen, når barnet er
blevet ældre / voksen.

--
Mvh. www.tjekmig.dk
http://tjekmig.dk/forum/

Fra : Nette

Dato : 05-01-06 23:05

"Buffy" skrev

> En "Barnets bog". Kan købes i boghandlere i forskellige udgaver,
størrelser
> og priser.

Sådan en vil jeg blive ked af. Giv hellere en scrapbog og en pakke
fotoprinterpapir, så kan man lave den bedre selv.

Nette

Fra : LM

Dato : 05-01-06 11:51

> Krammebamsen nedkommer snart.
>
> Har I nogle gode idéer til gave?
> (Jeg går snart i panik...)
>
> /Nick

Kommer vel lidt an på om den kommende mor er din nabo, søster eller kone
eller...

Fra : Carsten Riis

Dato : 05-01-06 12:37

Nick skrev den 05-01-2006 08:17:
> Krammebamsen nedkommer snart.
>
> Har I nogle gode idéer til gave?
> (Jeg går snart i panik...)

"klippekort" til børnepasning, så moderen kan komme i biografen, ud og
shoppe med veninderne, i hele taget få nogen "fritimer" fra børnepasningen.

Det er ofte mere værd end alverdens gaver.

mvh

Carsten

Fra : Mus

Dato : 05-01-06 13:21

"Carsten Riis" <.@.> skrev i en meddelelse

> [...]
> shoppe med veninderne, i hele taget få nogen "fritimer" fra
børnepasningen.

> Det er ofte mere værd end alverdens gaver.

Bare ikke hvis det er den kommende far. For så skulle det gerne være en
selvfølge.

LN

Fra : Carsten Riis

Dato : 05-01-06 12:51

Mus skrev den 05-01-2006 13:20:

> Bare ikke hvis det er den kommende far. For så skulle det gerne være en
> selvfølge.

Det er jo lige det.

mvh

Carsten

Fra : Preben Bohn

Dato : 05-01-06 12:57

Carsten Riis wrote:
> "klippekort" til børnepasning, så moderen kan komme i biografen, ud og
> shoppe med veninderne, i hele taget få nogen "fritimer" fra børnepasningen.
> Det er ofte mere værd end alverdens gaver.

Enig i at det er en god gave til en søster eller lignende, men da Nick
omtaler den kommende mor som "krammebamsen" vil jeg formode at det er
hans kone/kæreste og dermed hans barn. Dermed er børnepasning lige så
meget Nicks opgave som moderens og det bør være naturligt at både far og
mor giver hinanden sådanne "fritimer" uden ligefrem at have det på
taxameter/klippekortsystem ;)

Nogle kvinder vil foretrække noget personligt til dem selv (et smykke,
noget lækkert hudpleje eller parfume) mens andre er mere til praktiske
ting - enten til hende selv eller til det kommende barn.

Jeg synes selv at en barselsstork er en sød tradition/gave til en
kommende mor. Se f.eks. http://bemo.dk/barselsstork.htm
Man sætter den op udenfor når barnet er født med en lyserød eller
lyseblå tøjble eller sløjfe i næbbet så naboerne og forbipasserende kan
se at barnet er ankommet. Bagefter er den et sødt minde et sted i haven.

Mvh Bettina

--
http://chin.dk
http://sponsorbarn.info

Fra : Nick

Dato : 05-01-06 16:05

"Preben Bohn" <nospam@nospam.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> meget Nicks opgave som moderens og det bør være naturligt at både far og
> mor giver hinanden sådanne "fritimer" uden ligefrem at have det på

Du har så ganske ret. Det er beskæmmende at læse alle de forslag - sjovt nok
kun fra mænd - der går på "gavekort", "klippekort" m.v.
Stakkels jeres koner/kærester

Og stakkels jer, hvis hun pludselig begyndte på at tage "klip" for sex,
opvask, børnepasning m.m., mens Ivar på bowlingtur med gutterne...

/Nick

Fra : Mus

Dato : 05-01-06 17:03

> [...]
>
> Og stakkels jer, hvis hun pludselig begyndte på at tage "klip" for sex,
> opvask, børnepasning m.m., mens Ivar på bowlingtur med gutterne...

Nu var der jo ingen der vidste det var din kone det drejede sig om. Mange
har også øgenavne til brødre og søstre.

Altså den største fællesgave har i jo fået til den tid. et dejligt barn og
det er jo den bedste gave af alle.

Hvad sætter sin kone pris på. Du kender hende jo. Vi andre gør ikke.

der er jo flere måde at forkæle på.

Parfume/røde roser

At du har fyldt fryseren op med retter du har lavet.
At du serverer en lækker middag den dag hun kommer hjem og at hjemmet er
poleret..
En kærlighederklæring.
etc.

LN

Fra : Holst

Dato : 05-01-06 16:34

Nick wrote:

> Du har så ganske ret. Det er beskæmmende at læse alle de forslag - sjovt nok
> kun fra mænd - der går på "gavekort", "klippekort" m.v.
> Stakkels jeres koner/kærester

Du kan da vist ikke selv være meget bedre, når du er nødt til at spørge
om hjælp her i gruppen.

Men jeg enig med dig i, at det er nogle sølle forslag, folk er kommet med.

Men spørgsmålet er måske lidt, om kvinderne egentlig ønsker sig en gave,
når de kommer hjem med barnet. Som du bemærker, så er det kun mænd, der
kommer med forslag. Ville kvinderne have en gave, så var de måske også
kommet med forslag til, hvad de kunne tænke sig at få eller have fået.

Smykker er jo altid godt, men ikke særlig originalt. Det er jo groft
sagt lidt i kategorien med rengøring, blomster og tøjvask. Medmindre du
gør som Anita forslog, nemlig får lavet et specielt til hende.

Fra : LM

Dato : 05-01-06 16:50

"Holst" <newsjan06@shelter.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> Men spørgsmålet er måske lidt, om kvinderne egentlig ønsker sig en gave,
> når de kommer hjem med barnet. Som du bemærker, så er det kun mænd, der

Hov hov . Jeg er da kvinde og har også et forslag, men jeg ville gerne
først vide hvilket forhold der er mellem giveren og modtageren. Hvis der er
som jeg tror og "Nick" er barnets far vil jeg absolut foreslå et smykke.

> Ville kvinderne have en gave, så var de måske også kommet med forslag til,
> hvad de kunne tænke sig at få eller have fået.

Yup

> Smykker er jo altid godt,

Ja

>men ikke særlig originalt.

Og? Et smukt halssmykke som minde om vores første barn. Smukkere kan det
da næsten ikke blive *smiler romantisk*

>Det er jo groft sagt lidt i kategorien med rengøring, blomster og tøjvask.

Det er jo ikke en gave . Det er en opgave - for manden.

LM

Fra : Inger Pedersen

Dato : 05-01-06 17:34

"LM" <invalid@invalid.dk> skrev i en meddelelse

> Og? Et smukt halssmykke som minde om vores første barn. Smukkere kan
> det da næsten ikke blive *smiler romantisk*

I fortsættelse af dette: En kæde eller en ring med indfatning med en
"billig" sten, som til den tid kan erstattes af barnets første tabte tand?

Hilsen Inger

Fra : Ukendt

Dato : 21-01-06 09:16

Hej

>I fortsættelse af dette: En kæde eller en ring med indfatning med en
>"billig" sten, som til den tid kan erstattes af barnets første tabte tand?

Ja, eller måske en af de der alliance-ringe, hvor der kan sættet
flere/større sten i, hen ad vejen. Så kunne gaven efter et evt. barn
mere, være at få en sten mere i - antal sten i ringe = antal børn...
Sådan en gave ville jeg i hvert fald sætte pris på....
Ved man på et tidspunkt har kunnet købe vedhæng til en halskæde, der
forestillede mor og barn, der stod og holdt hinanden i hånden - også
rigtig sødt, synes jeg (og så gik noget af overskuddet ved salget vist
endda til Red Barnet).
Skal det være i en lidt anden prisklasse, så en lækker parfume,
bodylotion eller lign. til lidt personlig forkælelse.
Og så lige en sidste ting - der for mig har betydet stort set lige så
meget som gaver, når jeg/vi har vendt hjem efter hospitalsopholdet,
har huset været rent, pænt og ryddeligt, vasketøjet klares osv.
Dejligt ikke skulle bekymre sig om det, og bare kan slappe af efter
hjemkomsten

MVH
Gitte

Fra : Mus

Dato : 05-01-06 18:03

> når de kommer hjem med barnet.

Tror det er meget forskelligt.

jeg sagde selv til manden at jeg egentlig ikke ønskede mig nogen gave. Han
kunne købe noget til barnet hvis han ønskede.

Min søster derimod har altid lagt vægt på en barselsgave fra hendes mand.

Jeg selv lægger mest vægt på gaver mellem højtiderne/mærkedage.

LN

Fra : Nette

Dato : 05-01-06 23:08

"Holst" skrev

>Som du bemærker, så er det kun mænd, der
> kommer med forslag. Ville kvinderne have en gave, så var de måske også
> kommet med forslag til, hvad de kunne tænke sig at få eller have fået.

HOV HOV DU!!!!

Når det så er sagt. Hvorfor skal den nybagte moder så have en gave? Køber
hun også en til den nybagte fader?
HVIS hun skal have en gave, må det da være noget, der kan forsøde hendes
brugte krop. ( Jeg VED, hvad jeg taler om), derfor mit forslag om massage
el. lign.

Nette

Fra : Carsten Riis

Dato : 05-01-06 20:25

Nick skrev den 05-01-2006 16:04:

> Du har så ganske ret. Det er beskæmmende at læse alle de forslag - sjovt nok
> kun fra mænd - der går på "gavekort", "klippekort" m.v.
> Stakkels jeres koner/kærester

Hvor er det beskæmmende, at der findes typer der er så ynkelige i deres
mangel på opfindsomhed omkring en personlig gave, at de ovenikøbet
stiller deres desperation til offentlig til skue.

Det bliver i hvert fald slet ikke bedre, at man så ikke engang kun kan
omtale gavemodtageren som krammebamsen, hvilket ikke er en ganske
upræcis betegnelse for alle andre end en selv.

> Og stakkels jer, hvis hun pludselig begyndte på at tage "klip" for sex,
> opvask, børnepasning m.m., mens Ivar på bowlingtur med gutterne...

Hvad med, at du lægger en lidt anden tone for dagen, når ikke du giver
flere informationer end dem du gør.

pft

mvh

Carsten

Fra : Nick

Dato : 20-01-06 15:11

> Hvor er det beskæmmende, at der findes typer der er så ynkelige i deres
> mangel på opfindsomhed omkring en personlig gave, at de ovenikøbet stiller
> deres desperation til offentlig til skue.

Sikke dog en knold du er. Jeg har skam flere udmærkede idéer, men det kan da
aldrig skade at høre andre, hvad de har af idéer.

> Det bliver i hvert fald slet ikke bedre, at man så ikke engang kun kan
> omtale gavemodtageren som krammebamsen, hvilket ikke er en ganske upræcis
> betegnelse for alle andre end en selv.

Okay, dit udsagn skal næsten have lov til at tale for sig selv. Øhh...
forresten nej. Jeg kan simpelthen ikke lade det stå ukommenteret. Men okay,
det er måske helt normalt i din verden, at alle kalder naboen, kollegaen og
vennen for sin "krammebamse"? Mystisk!

> Hvad med, at du lægger en lidt anden tone for dagen, når ikke du giver
> flere informationer end dem du gør.

Tone? Jeg skrev da pænt og lødigt. Hvad DU derimod ikke gør.

EOD.

/Nick

Fra : Mus

Dato : 05-01-06 13:31

> [...]
> shoppe med veninderne, i hele taget få nogen "fritimer" fra
børnepasningen.

> Det er ofte mere værd end alverdens gaver.

Af en veninde fik jeg en masse til fryseren. Var advaret så der var plads i
fryseren. Boller, kager, lasagne, frikadeller, fiskeretter etc. Det var en
super gave.

LN

Fra : Workingmom

Dato : 05-01-06 17:23

Nick skrev:
> Krammebamsen nedkommer snart.
>
> Har I nogle gode idéer til gave?
> (Jeg går snart i panik...)
>
> /Nick

Smykker! Det fik jeg og blev rigtig glad.

Tine

Fra : Benedikte Brisson

Dato : 05-01-06 20:11

"Workingmom" <ta@uu.dk> skrev i en meddelelse

> Smykker! Det fik jeg og blev rigtig glad.

Det ville jeg så gerne ha haft. Men det faldt ham åbenbart ikke ind.

Venlig hilsen Dikte

Fra : Sabina H.

Dato : 06-01-06 08:21

Benedikte Brisson wrote:
> "Workingmom" <ta@uu.dk> skrev i en meddelelse

> Det ville jeg så gerne ha haft. Men det faldt ham åbenbart ikke ind.

jeg vil også sige smykker.... et smukt smykke som evt kan udvides med hvert
barn, eller hver stor begivenhed i familiens liv.....

--
Knus, Sabina

Se vores skønne persere på
http://www.dkshadowfax.dk

Fra : H. Jensen

Dato : 06-01-06 11:56

Jeg fik et gavekort til en lækker masage osv. En rigtig god gang kærlig
behandling... Det er i morgen 1 år siden, og jeg har stadig ikke fået det
brugt! Jeg vil synes det er lige så skønt at manden gjorde det, lige så
meget som bevis på, at man efter en fødsel nok ser lidt slasket, tyk og
kedelig ud... så en bekræftelse på at manden stadig har lyst til at røre ved
en.... det synes jeg var skønt (jeg skulle dog selv spørge) :0)

Men ellers som Mus siger, den bedste gave er nok et helt årforråd af fronsne
madvarer en super gave... Hellere det end så meget andet! Et smykke vil jeg
mene er ret originalt og passer bedst til jul eller fødselsdag. Men mad, og
kærlig pleje fra manden er guld værd! Måske en totalt rengøring af huset til
Mor og barn kommer hjem fra Barselsgangen? Jeg kom hjem til nøjagtig det
samme rod, men den morgenmad på bordet, som jeg havde sat da vi kørte med
veer... Det kunne jeg tude over! Havde drømt om at kæresten bare havde gjort
lidt, så jeg ikke behøvede at tænke på vasketøj og rengøring den første uge!

Den bedste gave er simpelthen PLEJE og HJÆLP til alle de daglige ting der
kommer... Ting der kan hjælpe hende lidt mere afslappet i gennem den første
tid!

Venlig Hilsen / Best Regards
Heidi Jensen
www.stirling-brigde.dk
www.hot-newlife.dk

www.hundevennerne.dk

Fra : Mus

Dato : 06-01-06 16:53

> [...]
>
> Den bedste gave er simpelthen PLEJE og HJÆLP til alle de daglige ting der
> kommer... Ting der kan hjælpe hende lidt mere afslappet i gennem den

Kunne bare ikke være mere enig. Alle de ting man kan købe sig til er der
ligesom ikke nok i for mig. Måske er jeg krævende hmm ?

da jeg kom hjem havde manden sat flag hele vejen op langs indkørslen -
vasket og vasket tøj. Gjort rent overalt. (han må godt nok have haft travlt,
for han var jo på neo det meste af tiden sammen med os). Købt ind og om
aftenen lavede han lækre røde bøffer. Og da vi kørte hjem skulle vi over en
del vej bump og han kørte så langsomt at det nærmest gav kø bag os. Ja han
kørte jo med det dyrbareste der findes. Han blev ved at sige at han var så
stolt af mig. Manden der eller afskyr at gå i butikker, havde købt noget
sødt tøj til lillepigen. Se det varmer en moders hjerte. Det var bare så
dejligt og kunne ikke gøres op i smykker og gaver.
Han forkælede mig sådan - og det var dejligt. En gave kunne han selvfølgelig
godt have købt oven i, men det ville ikke være det jeg ville mindes.

LN

Fra : Holst

Dato : 06-01-06 16:31

Mus wrote:

> Han forkælede mig sådan - og det var dejligt. En gave kunne han selvfølgelig
> godt have købt oven i, men det ville ikke være det jeg ville mindes.

Er det ikke lidt nemt at sige?

Du fik ikke nogen gave, og så mindes du naturligvis ikke den. Derfor
mindes du det andet. Hvem ved, havde du fået en gave, så havde det måske
været den, du ville mindes i dag.

Fra : Mus

Dato : 06-01-06 17:44

> Er det ikke lidt nemt at sige?
>
> Du fik ikke nogen gave, og så mindes du naturligvis ikke den. Derfor
> mindes du det andet. Hvem ved, havde du fået en gave, så havde det måske
> været den, du ville mindes i dag.

Nej det tror jeg næppe. Det er jo ikke sådan at jeg ikke får gaver af min
mand. Han er faktisk ikke så dårlig til det med at komme med gaver, også
uden anledning. Men det er nu ikke disse stunder og minder der er de bedste
med min mand.

LN

Fra : Charlotte D. Jensen

Dato : 06-01-06 18:26

> Men det er nu ikke disse stunder og minder der er de bedste
> med min mand.
>

> LN

Heldigvis ;)

--
Bøger sælges:
www.petit.onlinesalg.dk

Fra : Bettina Hansen

Dato : 06-01-06 17:12

Mus wrote:
> Kunne bare ikke være mere enig. Alle de ting man kan købe sig til er der
> ligesom ikke nok i for mig. Måske er jeg krævende hmm ?
<snip>
> Han forkælede mig sådan - og det var dejligt. En gave kunne han selvfølgelig
> godt have købt oven i, men det ville ikke være det jeg ville mindes.

Jeg vil da så absolut kræve og forvente at blive forkælet når jeg kommer
hjem fra hospitalet. Det synes *jeg* er en selvfølge. Jeg vil nok ikke
ligefrem kræve en barselsgave men hvis kæresten finder noget godt vil
jeg da blive glad for en.

Der er nok ret stor forskel på kvinder, men personligt er jeg altså ikke
til nips og smykker. Jeg vil langt hellere have noget praktisk og brugbart.

F.eks. har jeg lige fået en DVD-optager med harddisk i julegave - den er
jeg rigtig glad for for den kan *bruges* til noget ;) Er allerede i gang
med at overspille de gamle videooptagelser (fra både analog og digital
videokamera) til DVD og forventer at den vil blive brugt endnu mere
flittigt når først bebsen er ankommet. For ½ års tid siden fik jeg et
lækkert digitalkamera som jeg har det på samme måde med - jeg bruger mit
digitalkamera meget. Det gamle jeg havde var sådan set stadig brugbart
men det nye er bare så meget bedre på mange punkter. Det tager nogle
rigtig gode billeder og jeg glæder mig meget til at tage billeder af
barnet. Både billeder og videooptagelser vil være minder som vi kan have
glæde af i mange, mange år.

Hvis kæresten endelig skulle give mig et smykke i barselsgave skulle det
være et vedhæng til mit troldekuglearmbånd. Jeg *gider* ikke have flere
smykker som jeg alligevel aldrig går med ;)

Mvh Bettina

--
http://chin.dk
http://sponsorbarn.info

Fra : Louise

Dato : 06-01-06 12:19

Hej,
Hvad med bogen "60 vidunderlige uger - Otte skridt i dit barns mentale
udvikling" af Hetty van de Rijt og Frans Plooij. Den er fantastisk -
specielt hvis det er det første barn. Den giver en god baggrund for at
forstå spædbørns udvikling, og det er altså rart at have noget at
holde det op imod, når barnet pludseligt opfører sig anderledes i
forbindelse med tigerspring...

Mad, rengøring etc. er da noget, jeg bliver glad for, men til hele
familien og ikke til mig - smykker, ja, det vil jeg gerne have som
kæreste/kone, men netop som en gave til mig i forbindelse med mit
rolleskift til mor ville jeg sætte pris på noget, der kunne hjælpe
mig i den rolle

Bare en tanke herfra

VH / Louise

Fra : H. Jensen

Dato : 06-01-06 17:11

[...]

Årh ja der er også en anden bog årh hvad er det den hedder - jeg ,å lige gå
i gemmerne og finde den! For ved køb af den rammer du helt sikkert plet...
Min sundhedsplejerske sagde da hun så jeg havde den, at den var alle nybagte
mødres Bibel, når man havde den! Jeg jeg må sige, at uden den havde min
svigermor, læge og sunhedsplejerske hørt fra mig Mange gange! Jeg havde jo
voldsomt meget brystbetændelse (7 gange + 1 indlæggelse pga. af det), og
bogen hjalp mig meget i gennem råd og vejledning m. amning, bleskift,
aktivering osv. osv. Hvis det har interesse vil jeg gå op og finde titlen på
den... Men ingen grund til rod, hvis det er lige gyldigt!

Heidi

Fra : Anja Hansen

Dato : 08-01-06 16:17

From: "H. Jensen" <heidijensen@tele2adsl.dk>
> Årh ja der er også en anden bog årh hvad er det den hedder
- snip-.
> Hvis det har interesse vil jeg gå op og finde titlen på
> den... Men ingen grund til rod, hvis det er lige gyldigt!

Ja tak, den vil jeg da gerne have titlen på, venter tvillinger om ca 7 uger
og har aldrig rørt ved et spædbarn..

mvh Anja

Fra : Jeanette Ellen Bauer

Dato : 08-01-06 22:09

"Nick" <in@your.dreams> den 5. januar 2006 kl. 08:17 +0100 skrev:
>Krammebamsen nedkommer snart.
>
>Har I nogle gode idéer til gave?
>(Jeg går snart i panik...)
Hmm, personligt ønsker jeg mig noget lækkert, som eks:

Et smykke
En lækker taske
En skønhedsbehandling
Et dankort proppet med et par tusind til at shoppe nyt tøj, når
graviditetskiloene er væk

og så videre, og så videre.

Noget, der kun er til mig

Held og lykke,