"   Jeg er ikke ung nok til at vide alt". Sa~
Fra : Bo Warming

Dato : 27-12-05 17:43

" Jeg er ikke ung nok til at vide alt". Sagde Oscar
Wilde, der var ironiker og enig med

" Modenhed er alt", Sagt af Edgar af Clouster i "King
Lear" af Shakespeare

Yanyan-komplementaritet er sund når alder diskuteres:

" Efterhånden som vi bliver ældre, bliver
vi både klogere og tåbeligere". La Rochefoucauld

Jeg tror Kinavisdom som følgende ville have vundet, hvis...

"De unge tror, at de gamle er nogle fjolser; men de
gamle ved, at de unge er det". George Chapman

Hvis ikke der var smidt grus i maskineriet af jødedommen fx

" Guds rige tilhører barnet". Jesus

Det kan tolkes klogt - at vi skal lære af umiddelbarhed og spontanitet
og betvivle tradition.

Men ak - nu regeres vi af fordelingspolitik, som forguder ulande og
småbørn - pædofili-monstre opdigtes for at vore magthavere kan give
den som børnenes ven, og vi får så få børn, at vi forguder børn og
stjæler fra dem ansvar, dvs vi hader dem.

Man bør tro på Tønderpigen der forsvarer sin far og ikke føler sig
misbrugt ved at være i centrum for hensynsfulde mænds købesex.

Følgende citater om alder er ganske forvirrende, sådan er livet jo

Alderdommen, især en alderdom fuld af hæder, har så
stor anseelse, at den er mere værd end alle ungdommens glæder.
Cicero

Al Anyone who stops learning is old, whether at twenty or
eighty. Anyone who keeps learning stays young. The greatest thing in
life is to keep your mind young. Henry Ford 1863 - 1947

Al At 50,
everyone has the face he deserves. George Orwell, last words in his
notebook, 1949

al De første fyrre år af vores liv leverer teksten, de
følgende tredive kommentaren til den.
Schopenhauer

Al De unge tror, at de gamle er nogle fjolser; men de gamle
ved, at de unge er det. George Chapman

al Den, som kan få afslutningen af sit liv til at stemme
overens med begyndelsen, er den lykkeligste blandt mennesker.Goethe

al Det går ned at bakke fra det øjeblik man fylder atten.
Mick Jagger Det er bedre at være en 17 årige pige end at være en 17
årig dreng. Simon Spies

al Enhver mand over fyrre er en slyngel. George Bernard
Shaw

al Hvad er ungdom? En drøm. Hvad er kærligheden?
Drømmens indhold. Søren Kierkegaard

Al Hver generation griner ad de gamle metoder, mens de til
punkt og prikke følger den ny. Henry David Thoreau (1877-1862)

Al I am long on ideas, but short on time. I expect to live
only about a hundred years. Thomas Alva Edison 1847 - 1931

Al It is an illusion that youth is happy, an illusion of
those who have lost it. W. Somerset Maugham

al It seems, in fact, as though the second half of a man's
life is made up of nothing but the habits he has accumulated during
the first half. Fedor Dostoevsky 1821 - 1881

al Jeg er blevet spurgt om, hvad jeg mest af alt ønsker
mig i anledning af min 87 års fødselsdag. Det skal jeg sige Dem: en
fadderskabssag. George Burns

Al Jeg er ikke ung nok til at vide alt. Oscar Wilde

Al Jo ældre jeg bliver, desto sjovere bliver livet.
Arthur Miller

Al Le ikke af de gamle - du vil selv ende sådan. Kinesisk
ordsprog

al Modenhed er alt, Edgar af Clouster King Lear
Shakespeare

al Mænd, der i fremrykket alder spiller unge, synes
fortrinsvis at være dem, der ingen ungdom har haft.
Frithiof Brandt 1892-1964

al Når man er ung, forguder og foragter man uden den sans
for nuancer, som er den største gevinst livet giver os. Nietzsche

al Paulus: Da jeg blev voksen, aflagde jeg det barnlige.

fæ Guds rige tilhører barnet. Jesus

AL Profundity of thought belongs to youth, clarity of
thought to old age. Friedrich Nietzsche

al Tastes in young people are changed by natural
impetuosity, and in the aged are preserved by habit. La Rochefoucauld

Al The courage of all one really knows comes but late in
life.Nietzsche+Schopenhauer

Al Young men want to be faithful, and are not; old men want
to be faithless, and cannot. Oscar Wilde, The Picture of Dorian Gray,
1891

al Youth is a blunder; Manhood a struggle; Old Age a regret.
Benjamin Disraeli 1804 - 1881

al Youth is perpetual intoxication, it is a fever of the
mind. La Rochefoucauld

Al Ældre mennesker elsker at give gode råd. Det kompenserer
for deres manglende evne til at være et dårligt eksempel. la
Rochefoucauld

Al+ Alderdommen er ikke for tøsedrenge. Bette Davis

Al+ De enkle fornøjelser er den komplicerede naturs sidste
tilflugt. Oscar Wilde

Al+ To ting i alderdommen kan nødtørftigt erstatte talent og
livsnydelse. Den ene er berømmelse, og den andet er formue!
Luc de Clapiers de Vauvenargues, Luc De Clapiers De (1717-1745)

alFø Det, som imponerer mig mest ved amerikanerne er den måde
forældre adlyder ders børn. Hertugen af Windsor

ALiislud It seem, in fact, as though the second half of man's life is
made up of nothing but the habits he has accumulated during the first
half Fyodor Dostoevsky
1821-81

aliz De fleste mennesker anvender den første del af deres liv
til at gøre den anden del ulykkelig. Jean de La Bruyère

aljøhq Til den alder en jøde opgiver skal man altid lægge fem
tusinde år. Edmond Jabès

alvi Whoever in middle age attempts to realize the wishes and
hopes of his early youth, invariably deceives himself. Each ten years
of a man's life has its own fortunes, its own hopes, its own desires.
Goethe