CVR og SE numre
Fra : Ukendt

Dato : 21-01-06 13:07

Hej.

Hvad er forskellen på et CVR- og et SE nummer. (Nu får jeg garanteret
svaret, at det er det samme, men det "nye" navn er CVR-nummer - det gik jeg
i hvert fald selv ud fra, men jeg har flere fakturaer, hvor der både står et
CVR- og et SE- nummer og de er forskellige.

Fra : Knud Nielsen

Dato : 21-01-06 23:41

"Museumsmedarbejderen" <Industrimuseet> skrev i en meddelelse
> [...]
> jeg i hvert fald selv ud fra, men jeg har flere fakturaer, hvor der både
> står et CVR- og et SE- nummer og de er forskellige.

SE = SelvstændigErhvervsdrivende
CVR = CentraleVirksomhedsRegister

Først hed det SE-nummer det blev afskaffet til fordel for CVR-nummer.
Regn ikke med at SKAT oplyser noget om SE-nummer
se evt. www.CVR.dk

vh Knud

Fra : Lars Ladingkaer

Dato : 22-01-06 09:53

Museumsmedarbejderen wrote:
> men jeg har flere fakturaer, hvor der både står et CVR- og et SE- nummer
> og de er forskellige.

I virksomheder der havde ét SE-nummer, er CVR-nummeret nu det samme.

Hvis virksomhederne havde flere SE-numre, blev det ene af dem til
CVR-nummeret mens de resterende SE-numre stadig benyttes overfor Skat som
identifikation.

Jeg ved ikke hvornår der oprettes nye SE-numre under et CVR-nummer. Måske
når der er tale om selvstændige virksomheder under samme ejer(e).

--
/Lars

Community for Digitale Video Recordere & TV
http://www.recordere.dk