Summarum - starte nyt regnskab uden at luk~
Fra : SFJ

Dato : 19-01-06 08:19

Hej i NG,

Ja for i år er problemet overstået, men hvad kunne vi have gjort?
Den 1/1 vil man gerne kunne begynde at fakturere i det nye år, men der er
stadig et par enkelte jobs der skal faktureres i det gamle...Når regnskabet
afsluttes genereres der jo et nyt, men kan man slet ikke begynde at
fakturere inden man har gjort dette?

MVH Søren

Fra : Allan Soerensen

Dato : 19-01-06 09:26

"SFJ" <sfjohansenNO@SPAMgmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> Den 1/1 vil man gerne kunne begynde at fakturere i det nye år, men der er
> stadig et par enkelte jobs der skal faktureres i det gamle...

Selv om du har lukket dit gamle regnskabsår, kan du stadig efterposterer i
det.

> Når regnskabet afsluttes genereres der jo et nyt, men kan man slet ikke
> begynde at fakturere inden man har gjort dette?

Nej, og det må du heller ikke.

Fra : SFJ

Dato : 19-01-06 09:33

> Selv om du har lukket dit gamle regnskabsår, kan du stadig efterposterer i
> det.

Ja, men vel ikke fakturere?! (Eller er jeg bare galt på den?)

> Nej, og det må du heller ikke.

Jeg ved godt at fakturaen skal udstedes den dag arbejdet leveres/er færdigt.
Det siger loven. Praksis er lidt anderledes...

MVH Søren

Fra : Allan Soerensen

Dato : 19-01-06 10:10

> Ja, men vel ikke fakturere?! (Eller er jeg bare galt på den?)

Nej, og det må du heller ikke.
Det er ikke lovligt at tilbagedatere en faktura, så du bør slet ikke have
behov for at lave flere fakturaer i 2005 regnskabet

Fra : Thomas Cuno

Dato : 20-03-06 17:11

Allan Soerensen skrev:
> "SFJ" <sfjohansenNO@SPAMgmail.com> skrev i en meddelelse
>
> Nej, og det må du heller ikke.
> Det er ikke lovligt at tilbagedatere en faktura, så du bør slet ikke have
> behov for at lave flere fakturaer i 2005 regnskabet

Har faktisk diskuteret dette med Steen fra Stoneware, for i alle andre
programmer er det ikke et problem. Jeg oplevede at skulle fakturer en
håndfuld ordre, og var derfor nødt til at bruge forskellige datoer, da
de lå spredt over en periode på 3 uger. Men på et tidspunkt kom jeg til
at bruge den forslåede dato, nemlig dagsdato - og så var det slut med at
gå tilbage. Derfor var jeg tvunget til at starte forfra siden sidste
sikkerhedskopi.

I alle andre systemer C5, navison med mere er det muligt at have
forskellige datoer.

Jeg synes det ringe at man ikke kan lave den feature om. Svare lidt til
at man sælger biler der ikke kan overskride hastidhedsbegrænsningen i
stedet for at lade det være op til den enkelte bruger.

Mvh

TC

Fra : Allan Soerensen

Dato : 19-01-06 10:14

"SFJ" <sfjohansenNO@SPAMgmail.com> skrev i en meddelelse

> Jeg ved godt at fakturaen skal udstedes den dag arbejdet leveres/er
> færdigt. Det siger loven. Praksis er lidt anderledes...

- Stil uret i din pc til datoen 31/12-2005
- Start Summarum og åbn dit 2005 regnskab.
- Lav de fakturaer, du har behov for at tilbagedatere til 2005 (og det er du
klar over man ikke må).
- Luk Summarum
- Stil uret i din PC til den rigtige dato igen.
- Start Summarum og åbn dit 2005 regnskab.
- Afslut 2005 og opret et nyt regnskab for 2006.

Så er du kørende igen