Fejl posting EU erhvervelse, SUMMA
Fra : Primdal

Dato : 09-01-06 21:16

Hej Gruppe

Jeg troede lige jeg var geniale der jeg lavede regnskab her den anden
dag, jeg havde nemlig fået nogle vare fra England, og dem førte jeg
ind, så så jeg at der var noget moms der hed U25, den slettede jeg
bare da jeg jo havde fået varene uden moms.

Det har jeg så fundet ud af nu det ikke var så samt da det jo skal
bruges til mit moms regnskab. Findes der en måde hvor på jeg kan
komme ind og rette det sådan at den post bliver med U25, efter at jeg
har bogført det ??

Mvh
Kristian Primdal

Fra : Primdal

Dato : 11-01-06 18:57

Er der ingen der kan hjælpe, eller forstår i simpelhen bare ikke mit
indlæg ??

Fra : Nico de Jong

Dato : 11-01-06 19:25

primdal@gmail.com> skrev i en meddelelse
>Er der ingen der kan hjælpe, eller forstår i simpelhen bare ikke mit indlæg
??

Jeg forstår godt problemet, men jeg bruger ikke SS, så jeg kan ikke hjælpe
dig med det

Nico

Fra : Maria Frederiksen

Dato : 11-01-06 19:20

>Er der ingen der kan hjælpe, eller forstår i simpelhen bare ikke mit
>indlæg ??

Forstår det godt, forstår ikke hvorfor det er et problem. Du skal bare
kreditere den på samme måde og så bogføre den korrekt. Det er en ganske
almindelig ompostering uden nogen form for problemer.

Mvh Maria

Fra : Primdal

Dato : 11-01-06 20:13

Øhhh okay nu er jeg rimelig ny inden for regnskab, og jeg har prøvet
at kigge i min manual, men jeg er ikke helt med på hvad du mener.

Skal jeg bare oprette en indtægt med samme beløb ??

Mvh
Kristian

Fra : Maria Frederiksen

Dato : 11-01-06 21:22

>Øhhh okay nu er jeg rimelig ny inden for regnskab, og jeg har prøvet
>at kigge i min manual, men jeg er ikke helt med på hvad du mener.

>Skal jeg bare oprette en indtægt med samme beløb ??

Nej, du skal modpostere din omkostning uden moms, og så bogføre den igen med
EU-moms. Dette gøres normalt i finanskladden (kender ikke summasummarum, men
den må jo have en kladde af en slags).

Mvh Maria

Fra : Primdal

Dato : 11-01-06 22:30

Okay tak for det. Jeg har prøvet og kigge lidt på min Konto plan, men
synes ikke jeg kan finde noget.

Nogle der ved lige præcis hvordan man gør ??