Få styr på din moms med Letmoms.dk
Fra : Cydone

Dato : 02-01-06 18:40

Hejsa

Jeg har lige launched et nyt website, der udvikler
bogføringsprogrammer til små firmaer.

Letmoms i excel gør det til en leg at holde styr på sin moms.

check www.letmoms.dk

mvh
Thomas

Fra : Holst

Dato : 02-01-06 20:10

Cydone wrote:

> Jeg har lige launched et nyt website, der udvikler
> bogføringsprogrammer til små firmaer.
>
> Letmoms i excel gør det til en leg at holde styr på sin moms.

http://www.usenet.dk gør det til en leg at finde den rette gruppe at
poste sine indlæg i.

Fra : Maria Frederiksen

Dato : 02-01-06 20:40

>Letmoms i excel gør det til en leg at holde styr på sin moms.

Du er nok nødt til at lave lidt mere end et par formler i et regneark for at
kunne tage penge for det.

Mvh Maria

Fra : Per Krabbe

Dato : 02-01-06 21:21

"Maria Frederiksen" < mf@easyfrag.dk > skrev i en

> Du er nok nødt til at lave lidt mere end et par formler i et regneark for
> at kunne tage penge for det.
> Mvh Maria

Hvis man sådan kigger lidt på de indlæg der er i gruppen ( mine incl.) - så
tror jeg da nok at et par formler kan hjælpe mange - om der så skal 1 - 2
eller flere formler til for at gøre det "det værd" som "producenten" har
valgt at det skal koste - det må da være den enkelte der skal afgøre det.
Det behøver vi vel ikke alle at lave et indlæg om - hvad vi synes.

Nu har du sagt - at du synes det er for få formler til 100 DKK - så vil jeg
sige at jeg synes måske der er en enkelt eller 2 formler for mange til den
pris.

Men det var nu kun for at holde indlægget i et niveau der kunne matche dit.

Mvh
Per

Fra : Maria Frederiksen

Dato : 02-01-06 22:18

> [...]
> valgt at det skal koste - det må da være den enkelte der skal afgøre det.
> Det behøver vi vel ikke alle at lave et indlæg om - hvad vi synes.

Ok, jeg kan godt se at jeg opfatter dk.erhverv som om vi er proffesionelle,
og du har nok ret i at sådan skal det ikke opfattes - i hvert fald ikke som
udgangspunkt.

> Men det var nu kun for at holde indlægget i et niveau der kunne matche
> dit.

Og det er jo unægteligt for lavt, det kan vi godt blive enige om

Mvh Maria

Fra : Cydone

Dato : 05-01-06 19:34

Maria Frederiksen wrote:

> [...]
> udgangspunkt.

> Og det er jo unægteligt for lavt, det kan vi godt blive enige om

Det var ikke min hensigt at sænke intelligentsiaen i denne så ellers
saglige gruppe ;)

Omkring det spreadsheet som jeg sælger, har jeg siddet og roddet med
og tilpasset det igennem mange år. Da jeg startede små 5 år siden
som selvstændig var der ikke meget hjælp at hente, med mindre jeg
investerede i et stort program. Så jeg lavede, som så mange andre,
mit eget. Dette føler jeg nu kan hjælpe mange, til at komme igang,
istedet for at de skal bruge deres tid på selv at lave det. Derfor
føler jeg også at jeg kan retfærdiggøre at det skal koste en lille
sjat.

Flere formler ville bare gøre det mere forvirrende, og det skulle jo
være nemt og ligetil ;)

mvh
Thomas
Letmoms.dk

Fra : Maria Frederiksen

Dato : 05-01-06 20:24

>Det var ikke min hensigt at sænke intelligentsiaen i denne så ellers
saglige gruppe ;)

Jeg holder bare min mund inden jeg får rodet mig ud i noget, som jeg
alligevel ikke har forstand på

> [...]
>og tilpasset det igennem mange år. Da jeg startede små 5 år siden
>som selvstændig var der ikke meget hjælp at hente, med mindre jeg

Du kan få rigtige programmer for et par tusinde, og de vil dække de fleste
nystartede virksomheders behov. Og i dem er der automatisk momsberegning
incl. rapporter med udskrift til told og skat - det er jo (som en kollaga
nævnte) ikke raketvidenskab.

> [...]
>istedet for at de skal bruge deres tid på selv at lave det. Derfor
>føler jeg også at jeg kan retfærdiggøre at det skal koste en lille

Det kan du også sagtens.
Det er mit udgangspunkt, der er forkert. Jeg levede i den tro, at når man
har en virksomhed, så ved man så meget om regnskab, at man kan aflevere et
momsregnskab ud af sit program uden videre dikkedarer og hvis man ikke kan,
så er det fordi revisor laver bogføringen. Jeg tog fejl.

Mvh Maria