Q: Arbejde i udlandet/forsikring
Fra : Michael Korsgaard

Dato : 02-01-06 18:07

Jeg er startet som selvstændig rejsemontør. Har pt et job i Norge af 3 ugers
varighed her fra uge 2. Har i den forbindelse udfyldt skema E101 for arbejde
i EØS..

Senere på året bliver der tale om et projekt i Vancouver Canada og senere
Whastington USA. Hver af ca 5 ugers varighed..

Hvad skal jeg tænke på med hensyn til forsikring i den forbindelse. Jeg
tænker på sygdom/ulykke, tyveri osv.

Er der en generel forsikring jeg bør tegne som selvstændig rejsemontør?

/ Michael...

Fra : alexbo

Dato : 02-01-06 18:16

"Michael Korsgaard" skrev

> Hvad skal jeg tænke på med hensyn til forsikring i den forbindelse. Jeg
> tænker på sygdom/ulykke, tyveri osv.

Du skal i hvert fald have en heltidsulykkeforsikring med dækning i de lande
du kan forvente at arbejde i.
En sygeforsikring med samme dækning.
En ansvarsforsikring der dækker de skader du kan risikere at forvolde.

Nu er Norge ikke det værste sted at starte, det giver dig lidt tid til at få
tingene på plads.
Men man bør ikke arbejde på eget ansvar i USA eller Canada.

Nu har du nok ikke selv fundet på at rejse rundt, så hør det firma du
arbejder for, om de kan hjælpe med gode råd og kontakter.

mvh
Alex Christensen

Fra : Michael Korsgaard

Dato : 02-01-06 18:32

> Nu har du nok ikke selv fundet på at rejse rundt, så hør det firma du
> arbejder for, om de kan hjælpe med gode råd og kontakter.

Aftalen både for Norge, Canada og USA er at firmaet jeg er hyret af er
forsikret for de skader jeg måtte forvolde idet det er dem og deres
arbejdsplads...

Det er mere mig selv jeg tænker på ved sygdom og ulykke i fritiden

/ Michael...

Fra : alexbo

Dato : 02-01-06 18:57

"Michael Korsgaard" skrev

> Det er mere mig selv jeg tænker på ved sygdom og ulykke i fritiden

Det er muligt jeg har misforstået ordet "selvstændig".
Enten er du ansat af dette firma, og så er det korrekt at du kun behøver
overveje fritidsforsikringer.
Derudover vil det være klogt præcis at vide hvordan firmaet har forsikret
dig, det er muligt at de heltidsforsikrer deres montører.
Eller også er du selvstændig, og så er du ikke personligt forsikret af
firmaet, og skal bruge nogle heltidsforsikringer.

mvh
Alex Christensen

Fra : Michael Korsgaard

Dato : 03-01-06 11:33

> [...]
> Eller også er du selvstændig, og så er du ikke personligt forsikret af
> firmaet, og skal bruge nogle heltidsforsikringer.

Nej, jeg er selvstændig forstået sådan at jeg fakturerer til det firma jeg
er hyret af til at udføre jobbet... Men det lyder som om jeg hellere må se
at få ringet til en assurandør..

/ Michael...