Ordre bekræftigelser på projekter
Fra : Brian Friis Knudsen

Dato : 28-12-05 00:35

Hejsa alle sammen

Jeg sidder med en virksomhed som er i kraftig vækst og derfor har det været
nødvendigt for mig at få skrevet af ordre ned på papir..

Da jeg vil have alle ordre ned på papir ville jeg høre efter hvordan man
laver en ordre bekræftiglse, hvad er der krav om a tekst, hvordan kan den
udformes ect ect..

Modtager alle indput med glæde :)

mvh
Brian

Fra : Lars Ladingkaer

Dato : 28-12-05 01:43

Brian Friis Knudsen wrote:

> Da jeg vil have alle ordre ned på papir ville jeg høre efter hvordan man
> laver en ordre bekræftiglse, hvad er der krav om a tekst, hvordan kan den
> udformes ect ect..

Lav en faktura så præcist som muligt.

For at gøre ordren bindende, skal du dog ud i en kontrakt (underskrevet af
køber).

--
/Lars

Community for Digitale Video Recordere & TV
http://www.recordere.dk

Fra : lars

Dato : 28-12-05 06:35

> Lars Ladingkaer wrote:
>
> Lav en faktura så præcist som muligt.

Er der ikke noget om, at der ikke må fremkomme moms på en ordrebekræftelse

mvh

Lars
www.accp.dk

Fra : Allan Soerensen

Dato : 29-12-05 18:13

"lars" <spam@tele2adsl.dk> skrev i en meddelelse

> Er der ikke noget om, at der ikke må fremkomme moms på en ordrebekræftelse

Nej.
Det er for øvrigt temmelig relevant at vide om de priser, der er aftalt er
inkl.. eller ekskl.. moms

Fra : Kim

Dato : 28-12-05 09:14

On Wed, 28 Dec 2005 00:34:57 +0100, "Brian Friis Knudsen"
<Brian@knudsen.tdcadsl.dk> wrote:

>Modtager alle indput med glæde :)

Blot til orientering :

Ordet "bekræftigelse" eksisterer ikke.

Hint : Bekræftelse.

--
Kim

Fra : alexbo

Dato : 28-12-05 11:40

"Brian Friis Knudsen" skrev

> Da jeg vil have alle ordre ned på papir ville jeg høre efter hvordan man
> laver en ordre bekræftiglse, hvad er der krav om a tekst, hvordan kan den
> udformes ect ect..

Formålet med en bekræftelde er at gøre den anden part opmærksom på hvordan
man har opfattet den aftale man har indgået på anden måde.
Man kan godt risikere at det den ene part opfatter som en aftale, opfatter
den anden som en snak om muligheder.

Der er ikke nogen faste krav, man skriver det der er aftalt f.eks

Ordre bekræftelse.
"Hermed bekræfter vi/jeg/firma ordre af 28.12.2005 angående
levering/fremstilling af ditogdat til levering d.d. til en pris af xx kr.
med betalingbetingelser som aftalt netto kontant."

Hvis man ønsker det kan man fremsende den i 2 eksemplarer hvoraf den ene
skal tilbagesendes i underskrevet tilstand.
Det afhænger af den kontakt man tidligere har haft med pågældende.

mvh
Alex christensen