Login problem FC4
Fra : Jens HJ

Dato : 25-01-06 14:53

Hej
Jeg kan pt. ikke lave et grafisk login min maskine og startx virker ikke
for andre end root, så jeg håber nogle kan hjælpe!

Forhistorien:
Jeg har rodet mig ud i nogle problemer da jeg installerede BEAGLE på min
box. Jeg måtte opdatere GNOME med NRPMS.net GNOME opdateringer via YUM.
Derefter har min GNOME ikke fungeret ordenligt (et par irriterede
fejlmeldinger).

For at løse mine problemer, kørte jeg en YUM grouperemove "Gnome Desktop
....etc" og fjernede NRPMS.net som YUM kilde og kørte en omvendt
GROUPINSTALL så jeg kunne få Gnome tilbage. Dette gav et par mindre
problemer (libquicktime måtte afinstalleres og lignende), men ikke noget
der syntes kritisk.

Problemet:
Jeg får en række fejlmeldinger på fra "auditd", og jeg kan ikke lave et
grafisk login, da gdm (tror jeg den hedder) kun giver mig en blå skærm
med et timeglas der roterer i det uendelige. Hvis jeg manuelt skifter
til runlevel 3 og tilbage til 5 får jeg følgende fejlmelding på den
terminal jeg er logget ind på:

audit(1138184917.685:6):user pid=1384 uid=0 auiod=4294967295 msg='PAM
bad_ident user=? exe="/usr/bin/gdm-binary" (hostname=?, addr=?,
terminal=? result=User not known to unerlying authentication module)

Jeg håber meget der er nogen der kan gennemskue hvad jeg har lavet rod i!

På forhånd tak

Jens Hørlück Jessen

Fra : Jens HJ

Dato : 26-01-06 00:48

Jens HJ wrote:
> Hej
> Jeg kan pt. ikke lave et grafisk login min maskine og startx virker ikke
> for andre end root, så jeg håber nogle kan hjælpe!
Problemet er loest

Fra : Thomas Jespersen

Dato : 26-01-06 01:08

On Thu, 26 Jan 2006 00:47:51 +0100, Jens HJ wrote:

> Problemet er loest

Sådan af hensyn til dem der får samme problem:

Hvordan?

Fra : Jens HJ

Dato : 26-01-06 09:13

Thomas Jespersen wrote:
> On Thu, 26 Jan 2006 00:47:51 +0100, Jens HJ wrote:

> Sådan af hensyn til dem der får samme problem:
>
> Hvordan?

Jeg er ikke sikker på hvad der er foregået, men jeg kan sige hvad jeg
gjorde. Jeg fjernede en masse pakker med tilknytning til Gnome (gdm,
gtk2, gtkpython2, redhat-menus etc..) med tvang (--nodeps) og
geninstallerede hver gang den samme pakke med yum (kun med de officielle
kilder og Livna), og lige pludselig virkede det.

Så at i alt har jeg lært, ikke at rode med nrpms.net Gnome opdateringer,
da jeg havde pokkers svært ved at afinstallere dem