Hvordan får jeg dette kort på mit trådløse~
Fra : Brian Olesen

Dato : 23-01-06 00:15

Hejsa
Jeg har efter sigende et: PC54G Fra MSI Micro Star. Det er et pci-kort med
ekstern antenne.
Chipsættet er i hvert fald Broadcom og det er på en liste med kendte kort
til linux, hvis man da ellers tør stole på sådan en.

Dette kort fungerer super fint under Windows, men jeg har egentlig lyst til
at få min linux server på det trådløse net, da jeg meget nødig vil have den
til at stå her og støje på kontoret.

Jeg har sat kortet i men når jeg skriver iwconfig får jeg fejlen "no
wireless extensions."

Konfiguration i øvrigt:
Maskine Intel Celeron 2,6 ghz, 512 mb ram, 40 gb hd.
Linux: Fedora core 4 og har kørt yum update, så burde vel være rimeligt
opdateret med det meste?
Kerne - ved ikke rigtig, hvordan man ser dette.

Der tales rundt omkring om, at kernen skal være kompileret med wireless
extentions, men hvordan gør man så lige det og hvorfor er den egentlig ikke
det, når wireless utilities 27 skulle være inkluderet i opdateringerne fra
yum?

Ja jeg har mange dumme spørgsmål, men ikke rigtig fundet nogle svar.

Håber på noget seriøs hjælp.
Jeg skulle meget gerne ende med, at have en maskine med en statisk ip, som
går på automatisk, når maskinen startes. Det håber jeg at få lidt hjælp til
her i gruppen?

På forhånd tak.

Mvh. Brian

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 23-01-06 00:37

On Mon, 23 Jan 2006 00:15:27 +0100, Brian Olesen wrote:

> [...]
> meste?
> Kerne - ved ikke rigtig, hvordan man ser dette.

Hvad sker der, hvis du i en terminal skriver følgende:
(Du skal være logget ind som root)
1) modprobe prism54
2) iwconfig

--
Hilsen/Regards
Michael Rasmussen

Fra : Brian Olesen

Dato : 23-01-06 12:40

Hej Michael

> Hvad sker der, hvis du i en terminal skriver følgende:
> (Du skal være logget ind som root)
> 1) modprobe prism54
Får næsten med det samme prompten igen.

> 2) iwconfig

Den insisterer på, at der er no wireless extensions.
Altså samme resultat som før.

Mvh. Brian

Fra : Brian Olesen

Dato : 23-01-06 13:48

"Brian Olesen" <ingen-mail-tak@kein-post.dk> skrev i en meddelelse
> Hej Michael

> Får næsten med det samme prompten igen.

> Den insisterer på, at der er no wireless extensions.
> Altså samme resultat som før.
>
> Mvh. Brian

Jeg kan tilføje, at jeg har læst og læst om prism54 men når de begynder at
snakke om første og anden generationskort osv. så står jeg af.

Hvis man nu henter noget altså drivere firmware og den slags - hvordan
kopierer man så fra f.eks. en brændt c eller lignende derind, hvor de vil
have driveren?

Nå jeg håber virkelig på, at nogen har arbejdet med dette her for nylig og
vil dele deres erfaringer med mig. Ellers må jeg jo lave nogle grimme huller
i mine vægge og trække kabler.

Mvh. brian