Debian nvidia og brug af gcc 3.3
Fra : Kasper Johansen

Dato : 20-01-06 21:50

Hej gruppe.

Jeg vil gerne installere Nvidia-driverne til mit graffikkort.

Under installationen, advarer den mig mod, at jeg bruger GCC 4.0 og ikke
GCC 3.3. Hvis jeg prøver at compile med 4.0, så fejler installationen.

Jeg har GCC 3.3 installeret, hvordan fortæller jeg installationen, at
den skal bruge GCC 3.3 og ikke 4.0?

Kasper Johansen

Fra : Kent Friis

Dato : 20-01-06 22:05

Den Fri, 20 Jan 2006 21:50:09 +0100 skrev Kasper Johansen:
> [...]
> GCC 3.3. Hvis jeg prøver at compile med 4.0, så fejler installationen.
>
> Jeg har GCC 3.3 installeret, hvordan fortæller jeg installationen, at

Hvis du compiler et modul med 3.3, skal du ikke forvente det virker på
en kerne compilet med 4.0.

Det problem havde jeg i hvert fald imellem GCC 2.95.3 og 3.4.

Mvh
Kent

Fra : Kasper Johansen

Dato : 21-01-06 11:12

Kasper Johansen skrev:
> Jeg har GCC 3.3 installeret, hvordan fortæller jeg installationen, at
> den skal bruge GCC 3.3 og ikke 4.0?

Jeg var ikke bevidst om, at der rent faktisk kunne hentes en
nvidia-driver med apt.

Jeg smed følgende filer ind i min /etc/apt/sources.list:

deb http://http.us.debian.org/debian testing main contrib non-free

Derefter kunne jeg hente driveren med:

apt-get install nvidia-glx

Der var også andre nvidia-pakker, som f.eks. til TV og til config af
driver. Der var sågar et værktøj der kunne ordne /etc/X11/xorg.conf for
mig også (udskift "nv"-driveren til "nvidia", hvis du vil gøre det manuelt).

Kasper Johansen

Fra : Jeppe Welling Hansen

Dato : 21-01-06 15:47

Kasper Johansen wrote:

> [...]
> mig også (udskift "nv"-driveren til "nvidia", hvis du vil gøre det manuelt).

Jeg fik ca. samme fejl da jeg forsøgte at compile min nvidia driver
på Ubuntu. Jeg fandt imidlertid ud af at man kan hente det som en
pakke i applications manageren.
.... Men at x-server indstillingerne så fuckede op da jeg enablede
driveren er en anden historie hmm...

sådan noget hø....

Fra : Kasper Johansen

Dato : 23-01-06 12:45

Jeppe Welling Hansen skrev:
> [...]
> pakke i applications manageren.
> ... Men at x-server indstillingerne så fuckede op da jeg enablede

Prøv at "apt-cache nvidia". Der kommer en masse nvidia-pakker. Jeg mener
nok at en af dem automatisk kan sætte din config op.

Ellers er der faktisk en udemærket beskrivelse af config på
www.debianguiden.dk til nvidia-grafikkort :)

Kasper Johansen

Fra : Rasmus Bøg Hansen

Dato : 23-01-06 23:03

Kasper Johansen <kaspernj@gmail.com> hit the keyboard.
Afterwards the following was on the screen:

Prøv "export CC=gcc-3.3" inden. Og sørg naturligvis for at GCC 3.3 er
installeret.

> [...]
> nvidia-driver med apt.
>
> Jeg smed følgende filer ind i min /etc/apt/sources.list:

Lad være med at blande stable og testing. Kør enten testing eller
stable, de er allerede nu så forskellige at du får en del bøvl.

Og tag også gerne et nærmere spejl - de amerikanske er lidt sløvere :)

It needs to be fast, fairly easy to implement, but above all easy to
use. It doesn't need to be able to do absolutely everything, though
that would be nice
-- Julian Field