Samba og filnavne med forbudte tegn
Fra : Kåre Nejmann

Dato : 02-01-06 19:15

Jeg har Samba 3.0.13 installeret på min linux-maskine, og det virker i
store træk fint. Lange filnavne og tegn som æøå optræder ens i linux
og i windows.
Men hvis filnavnet på linux-siden indeholder et kolon (som Rally:
Dakar 2006 - Man 02-01-2006 00:55:00.vob), så viser windows kun et
8.3-filnavn (som RE0WMW~R.VOB), og det er jo ikke så beskrivende.

Jeg ved godt, at kolon og andre 'specielle' tegn er forbudt i
windows-filnavne, men kan jeg ikke få samba til at fjerne eller
erstatte kolon'erne? Diverse muligheder med 'mangled map' er afprøvet,
men uden det ønskede resultat.

--
Kåre