schell script der skifter mellem konsoller
Fra : Carsten

Dato : 02-01-06 15:18

Hej NG
er det muligt at skrive et schell script der kan skifte mellem flere
konsoller og starte nye scriptes i disse ??
og hvis ja hvordan ?
/Carsten

Fra : Peter Makholm

Dato : 02-01-06 16:01

Carsten <spam@spam.dk> writes:

> er det muligt at skrive et schell script der kan skifte mellem flere
> konsoller og starte nye scriptes i disse ??
> og hvis ja hvordan ?

Hvis du bruger linux kan du se på komandoerne openvt(1) og chvt(1).

--
Peter Makholm | The four letter word beginning with L?
peter@makholm.net | It's life, love, libc or lisp

Fra : Carsten

Dato : 02-01-06 17:05

Peter Makholm wrote:

> Hvis du bruger linux kan du se på komandoerne openvt(1) og chvt(1).

jeg har vist ikke udtrykt mig korrekt !
det er ikke en /dev/tty jeg er interesseret i at skifte til
men schell konsol der er åben i mit grafiske miljø
/Carsten

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 02-01-06 18:31

Carsten <spam@spam.dk> writes:

> det er ikke en /dev/tty jeg er interesseret i at skifte til
> men schell konsol der er åben i mit grafiske miljø

Hvis du er interesseret i et nyt vindue der udfører en given kommando,
så har fx xterm et -e flag som tillader dette.

--
Thorbjørn Ravn Andersen

Fra : Jacob Sparre Anderse~

Dato : 02-01-06 16:03

Carsten skrev:

> er det muligt at skrive et schell script der kan skifte mellem flere
> konsoller og starte nye scriptes i disse ??

Kommandoen `chvt` skifter forgrundskonsol.

Hvis du skal starte et program på en bestemt konsol, skal du nok have
fat i »/dev/tty*«.

Jacob
--
"There is nothing worse than having only one drunk head."

Fra : Arne Jørgensen

Dato : 02-01-06 17:26

Carsten <spam@spam.dk> skriver:

> jeg har vist ikke udtrykt mig korrekt !
> det er ikke en /dev/tty jeg er interesseret i at skifte til
> men schell konsol der er åben i mit grafiske miljø

Så prøv at se på wmctrl(1).

mvh
/arne
--
Arne Jørgensen <http://arnested.dk/>

Fra : Carsten

Dato : 02-01-06 18:21

Arne Jørgensen wrote:

> Carsten <spam@spam.dk> skriver:

> Så prøv at se på wmctrl(1).
>
> mvh
> /arne

det ser ud til at wmctrl næsten løser mit lille problem
Carsten :)