Går udviklingen baglæns med linux/ubuntu??
Fra : dd

Dato : 19-12-05 14:16

Hver gang der kommer en opdatere udgave af Ubuntu virker det som om de
tager et par skridt i den forkerte retning. Da jeg opgraderede fra
warty til Hoary fungerede lyden pludselig ikke. Nu har jeg opgraderet
fra Hoary til Breezy og kan pludselig ikke installere KDE:

mos@ubuntu$ sudo apt-get install kde
Indlæser pakkelisterne... Færdig
Opbygger afhængighedstræ... Færdig
Nogle pakker kunne ikke installeres. Det kan betyde at du har ønsket
en umulig situation eller bruger den ustabile distribution, hvor
enkelte
pakker endnu ikke er lavet eller gjort tilgængelige.

Siden du kan bad om en enkelt handling, kan pakken højst sandsynligt
slet
ikke installeres og du bør indsende en fejlrapport for denne pakke.
Følgende oplysninger kan hjælpe dig med at klare situationen:

Følgende pakker har uopfyldte afhængigheder:
kde: Afhængigheder: kde-core men den kan ikke installeres
Afhængigheder: kde-amusements men den bliver ikke installeret
Afhængigheder: kdeaddons men den kan ikke installeres
Afhængigheder: kdeadmin men den bliver ikke installeret
Afhængigheder: kdeartwork men den kan ikke installeres
Afhængigheder: kdegraphics men den bliver ikke installeret
Afhængigheder: kdemultimedia men den bliver ikke installeret
Afhængigheder: kdenetwork men den bliver ikke installeret
Afhængigheder: kdepim men den bliver ikke installeret
Afhængigheder: kdeutils men den bliver ikke installeret
Afhængigheder: kdewebdev men den kan ikke installeres
Afhængigheder: kdesdk men den bliver ikke installeret
Afhængigheder: kdeaccessibility men den bliver ikke installeret
Afhængigheder: kdevelop3 men den bliver ikke installeret
E: Ødelagte pakker
mos@ubuntu$

Burde Ubuntu ikke blive bedre for hver gang eller er det fordi de
mister overblikket over det som de laver??

Findes der andre distros hvor der ikke bliver sjusket med opdateret
versioner?

Fra : Niels Callesøe

Dato : 19-12-05 15:16

dd wrote:

> [...]
> opgraderede fra warty til Hoary fungerede lyden pludselig ikke. Nu
> har jeg opgraderet fra Hoary til Breezy og kan pludselig ikke

Måske du skulle prøve Kubuntu, siden det faktisk er den distro der er
beregnet til det du gerne vil?

--
Niels Callesøe - dk pfy
pfy[at]nntp.dk - http://www.t29.dk/~nica/disclaimer.php

This space for rant.

Fra : Peter Mogensen

Dato : 19-12-05 15:23

dd wrote:
> Hver gang der kommer en opdatere udgave af Ubuntu virker det som om de
> tager et par skridt i den forkerte retning. Da jeg opgraderede fra
> warty til Hoary fungerede lyden pludselig ikke.

Det tror du da vel ikke var noget de havde planlagt, vel?

> Findes der andre distros hvor der ikke bliver sjusket med opdateret
> versioner?

Prøv Windows.

OK... seriøst. Du har været uheldig, og konkluderer forhastet at det er
p.g.a. generel "sjusk". At være uheldig kan du sådanset komme ud for med
ALT software, så jeg tror ikke at der er nogen, der kan anbefale dig
noget som helst, hvor de kan garanterer dig at du ikke indenfor de næste
5 år får en lignende oplevelse.

Jeg har ingen problemer med Ubuntu.

Peter

Fra : Jacob Tranholm

Dato : 19-12-05 15:24

dd skrev:
> [...]
> mister overblikket over det som de laver??
>
> Findes der andre distros hvor der ikke bliver sjusket med opdateret

Har du valgt 'universe' i din /etc/apt/sources.list???

I min /etc/apt/sources.list er den relevante indstilling:
deb http://da.archive.ubuntu.com/ubuntu/ breezy main universe \
multiverse restricted

--
Mvh. Jacob Tranholm
http://jtranholm.dk/

Fra : Sune Vuorela

Dato : 19-12-05 15:54

On 2005-12-19, dd <fedevaps@yahoo.dk> wrote:
> [...]
> warty til Hoary fungerede lyden pludselig ikke. Nu har jeg opgraderet
> fra Hoary til Breezy og kan pludselig ikke installere KDE:

Hvordan dhar du opgraderet ?

> Findes der andre distros hvor der ikke bliver sjusket med opdateret
> versioner?

debian, ubuntu, .....

og må vi ikke se din /etc/apt/sources.list ?

/Sune

Fra : Jesper Krogh

Dato : 19-12-05 19:18

I dk.edb.system.unix, skrev dd:
> [...]
> warty til Hoary fungerede lyden pludselig ikke. Nu har jeg opgraderet
> fra Hoary til Breezy og kan pludselig ikke installere KDE:

Læs dokumentationen og find ud af at du skal lave en apt-get install
kubuntu-desktop i stedet.

Hvis det ikke virker, så har du rod i dine kilder. Dette har intet med
distributionen at gøre.

Jesper

--
../Jesper Krogh, jesper@krogh.cc, Jabber ID: jesper@jabbernet.dk

Fra : Kasper Johansen

Dato : 19-12-05 22:54

dd skrev:
> [...]
> Afhængigheder: kdeaccessibility men den bliver ikke installeret
> Afhængigheder: kdevelop3 men den bliver ikke installeret

Har du prøvet at tilføje flere mirrors til apt? Vis os lige din
"/etc/apt/sources.list".

Nogle mirrors har ikke alle pakkerne nemlig.

Alt fungerede fint med min da jeg opgraderede.

Kasper Johansen