Formattere pc med linux
Fra : 3140 Bjørgheim

Dato : 19-12-05 13:57

Sønnike lagde linux på en gammel pc og glemte siden sit password, hvilket
gjorde pc'en uanvendelig. Nu skal den videre til en bekendt - med winblows.

Hvordan kommer jeg til at formatere disken?

--
|¨ ¨ ¨ ¨ ¨¨ Torben

[OO]
<>'

Fra : Kent Friis

Dato : 19-12-05 13:59

Den Mon, 19 Dec 2005 13:56:48 +0100 skrev 3140 Bjørgheim:
> Sønnike lagde linux på en gammel pc og glemte siden sit password, hvilket
> gjorde pc'en uanvendelig. Nu skal den videre til en bekendt - med winblows.
>
> Hvordan kommer jeg til at formatere disken?

Det gør du bare fra Windows.

Mvh
Kent

Fra : Carsten Keller

Dato : 19-12-05 14:12

"Kent Friis" <nospam@nospam.invalid> wrote in message

> Det gør du bare fra Windows.

Det kan godt være du er nødt til at slette MBR også, det er ikke altid den
ryger med ved en almindelig formatering. fdisk /mbr er din ven...

Keller

Fra : 3140 Bjørgheim

Dato : 19-12-05 14:41

Kent Friis wrote:

> Det gør du bare fra Windows.

Fra windows? Der ligger kun linux på, og jeg kan ikke komme forbi ruden med
navn+password!

--
|? ? ? ? ?? Torben

[OO]
<>'

Fra : Kent Friis

Dato : 19-12-05 14:57

Den Mon, 19 Dec 2005 14:40:55 +0100 skrev 3140 Bjørgheim:

> Fra windows? Der ligger kun linux på, og jeg kan ikke komme forbi ruden med
> navn+password!

Som jeg læser spørgsmålet, ønsker du at installere Windows på den?
Så plejer det nemmeste at være at lade Windows installations-
programmet formatere disken.

(Nogengange endda så nemt at den gør det når den *ikke* skulle).

Mvh
Kent

Fra : Peter Mogensen

Dato : 19-12-05 14:10

3140 Bjørgheim wrote:
> Sønnike lagde linux på en gammel pc og glemte siden sit password, hvilket
> gjorde pc'en uanvendelig.

Well... Ikke hvis man ændrer passwordet til noget man kender.

> Nu skal den videre til en bekendt - med winblows.
>
> Hvordan kommer jeg til at formatere disken?

Med et hvilket som helst formatteringsværktøj du har på et boot-medie.
F.eks. Windows-installtions CD'en.

Peter