Post su - exit state ændring... muuuh?
Fra : Soren Kuula

Dato : 15-12-05 02:01

Hejsa, hvorfor er det lige at jeg får sådan et møgfald

(ggv:16204): GGV-WARNING **: Could not get GGV control: 'Unknown CORBA
exception id: 'IDL:omg.org/CORBA/COMM_FAILURE:1.0''

(ggv:16204): GGV-WARNING **: Failed to create a new window.

(ggv:16204): GGV-WARNING **: No windows could be opened. Exiting...

når jeg starter noget som bruger et X-vindue -- bare fordi jeg engang i
fortiden har su root'et, og exittet tilbage til min alm. brugerkonto i
den shell jeg bruger?

Er det en fejl? Kan det ikke kværkes på en eller anden måde (det er en
RH core 4 ent server) ?

MVH
Søren

Fra : Stig H. Jacobsen

Dato : 15-12-05 05:27

On Thu, 15 Dec 2005 01:00:58 +0000, Soren Kuula wrote:

> når jeg starter noget som bruger et X-vindue -- bare fordi jeg engang i
> fortiden har su root'et, og exittet tilbage til min alm. brugerkonto i
> den shell jeg bruger?

Måske har din root-tur efterladt noget, som er ejet af root
istedet for dig. Check med kommandoen:

find ~ -user root

--
Stig