Telefon/adresse liste program
Fra : Jørn Hundebøll

Dato : 09-12-05 00:14

Jeg mangler et program til registrering af navne, adresser og telefonnr
på venner, familie, kollegaer osv. Drømmeprogrammet var nok web-baseret
(apache) med en bagvedliggende database (MySQL) hvor man havde mulighed
forat udskrive forskellige lister (venner, kollegaer, eller shortform
med kun navn og telefonnr til tegnebogen). Troede det var nemt at finde
et sådan - men det jeg fandt på freshmeat eller sourceforge dækker
bestemt ikke ønskerne - også er det fleste senest opdateret for 3-4 år
siden.

Nogen som kender til en god løsning til erstatning for en slidt
notesbog, med mange overstregninger og løse stykker papirer i ? Skal man
virkelig selv igang med PHP eller overveje en Windos løsning ?

Jørn

Fra : Claus

Dato : 09-12-05 08:48

Jørn Hundebøll wrote:
> [...]
> notesbog, med mange overstregninger og løse stykker papirer i ? Skal man
> virkelig selv igang med PHP eller overveje en Windos løsning ?

Der er rigtig gode muligheder for det, både med contact der kan bruge en
ldap og opengroupware
http://www.opengroupware.org/screens/evo/privcontacts.png

http://www.kolab.org/.

Opengroupware kan installeres meget let på en debianserver via apt-get
(og den rigtige experimental sourcelist ).

Fra : Jørn Hundebøll

Dato : 09-12-05 17:22

> Der er rigtig gode muligheder for det, både med contact der kan bruge en
> ldap og opengroupware
> http://www.opengroupware.org/screens/evo/privcontacts.png

Det ligner meget en Exchange/Outlook løsning ?

Det virker lidt voldsomt for at holde styr på 50-100 kontaker. Er det
muligt at udskrive lister ?

Jørn

Fra : Klaus Alexander Seis~

Dato : 10-12-05 00:21

Jørn Hundebøll skrev:

> Det virker lidt voldsomt for at holde styr på 50-100 kontaker.

Man ku' måske osse bare benytte adressebogen i en webmailkonto, fx
Gmail eller Yahoo.

Mvh,

--
Klaus Alexander Seistrup
PNX · http://pnx.dk/

Fra : Stig H. Jacobsen

Dato : 09-12-05 10:23

On Fri, 09 Dec 2005 00:13:54 +0100, Jørn Hundebøll wrote:

> Nogen som kender til en god løsning til erstatning for en slidt
> notesbog, med mange overstregninger og løse stykker papirer i ?

Outlook og en PDA

Måske kan du bruge Elog. Den har sin egen webserver, men du kan
proxy'e den ind under f.eks. /elog/ på din Apache. Og den bruger
ikke en SQL-database, men er ellers en lille online database, som
du kan skræddersy til dit eget behov.

http://midas.psi.ch/elog/

--
Stig

Fra : Jørn Hundebøll

Dato : 09-12-05 17:25

> [...]
> proxy'e den ind under f.eks. /elog/ på din Apache. Og den bruger
> ikke en SQL-database, men er ellers en lille online database, som

Den ser lidt spændende ud - men det ser ud som der er meget
konfiguration før den kan det jeg gerne vil - særligt udskrifter har jeg
ikke helt se kunne gøres ?

Jørn

Fra : Stig H. Jacobsen

Dato : 09-12-05 18:49

On Fri, 09 Dec 2005 17:24:55 +0100, Jørn Hundebøll wrote:

> Den ser lidt spændende ud - men det ser ud som der er meget
> konfiguration før den kan det jeg gerne vil

Det tror jeg nu ikke - konfigurationen for en "log" er typisk
blot 10-20 liniers tekst (felter m.v.), som man kan justere
undervejs om nødvendigt. Jeg bruger den selv til logbøger for
servere, til todo-lister og diverse andet, som skal være lidt
mere struktureret end en tekstfil.

> særligt udskrifter har jeg
> ikke helt se kunne gøres ?

Jeg har slet ikke brugt Elog til print, så det ved jeg ikke. Men
dens database er rene tekstfiler, så lidt Perl eller awk eller
whatever kan hurtigt lave print output, som man vil have det.

'apt-cache search elog' på Debian/Ubuntu finder den, så her er
den nem at kaste ind og prøve af.

--
Stig

Fra : Martin Schultz

Dato : 09-12-05 12:22

Jørn Hundebøll <spamnews2@dblue.dk> skrev 2005-12-08:
> [...]
> notesbog, med mange overstregninger og løse stykker papirer i ? Skal man
> virkelig selv igang med PHP eller overveje en Windos løsning ?

Hvis det ikke skal være webbaseret er funktionaliteren inkluderet i de
fleste email programmer (bla. Kontact og evolution) og webbaseret så er
det i de fleste webmail implementationer.

Martin
med mindre andet er angivet.

Fra : Jørn Hundebøll

Dato : 09-12-05 17:29

Martin Schultz wrote:

> Hvis det ikke skal være webbaseret er funktionaliteren inkluderet i de
> fleste email programmer (bla. Kontact og evolution) og webbaseret så er
> det i de fleste webmail implementationer.

Bruger selv Squirrelmail - men der er adressebogsfunktionen noget primitiv.

Stand-alone mail programmer mangler web-faciliteten, men måske skulle
jeg prøve Evolution i stedet for Thunderbird - men understøtter
Evolution Usenet og RSS ?

Jørn

Fra : Kristian Vilmann

Dato : 09-12-05 20:39

Jørn Hundebøll wrote:

> Stand-alone mail programmer mangler web-faciliteten, men måske skulle
> jeg prøve Evolution i stedet for Thunderbird - men understøtter
> Evolution Usenet og RSS ?

Den Evolution der ligger i Ubuntu 5.10 kan da læse news-grupper... men
den er ikke god til det. Fx kender den ikke begrebet tråde...... Ret
upraktisk på usenet.

Og når jeg nu har chancen for at rakke ned på den: Evolution er
skodprogram. Den crasher eller hænger for et godt ord.
Kalenderfunktionen (som også bruges som applet i GNOME) er møgsløv,
forudsat man altså er så heldig at den ikke kvæler X fuldstændig....

Og det der irriterer mig mest er at sådan var det også for tre år
siden......

Men ellers er virker den fint :)

Fra : Kent Friis

Dato : 09-12-05 20:44

Den Fri, 09 Dec 2005 20:39:21 +0100 skrev Kristian Vilmann:

> [...]
> forudsat man altså er så heldig at den ikke kvæler X fuldstændig....
>
> Og det der irriterer mig mest er at sådan var det også for tre år

Vær du blot glad for at det ikke er Outlook du bruger. Så ville du
sige "Sådan var det også for syv år siden".

Mvh
Kent

Fra : Kristian Vilmann

Dato : 09-12-05 20:56

Kent Friis wrote:

> Vær du blot glad for at det ikke er Outlook du bruger. Så ville du
> sige "Sådan var det også for syv år siden".

Det holder jeg mig til på arbejde - og det virker kun fordi jeg ikke
sender og modtager rasende mange mails :)

/k

Fra : Claus

Dato : 11-12-05 10:36

Kristian Vilmann wrote:

> Og når jeg nu har chancen for at rakke ned på den: Evolution er
> skodprogram. Den crasher eller hænger for et godt ord.

Derfor bruger jeg så også Kadressebog (som kan kobles til ldap) og
Korganiser.
Men jeg har nu opfatted det som at det er kde der er lidt mere stabil
end gnome?

Når jeg har set at evolution er gået ned har det altid skyldes "nautulis
gik ned" og lignende meddeelser.

Det her er absolut ikke skrevet for at starte en krig imellem gnome og
kde....

Der er jo sikkert en forklaring.

Jeg må bare sige at jeg har haft forskellige problemer med evolution/GTK
som jeg aldrig har oplevet med korganiser.

Hilsen Claus

Fra : Martin Schultz

Dato : 11-12-05 15:17

Kristian Vilmann <lists@vilmann.net> skrev 2005-12-09:

> [...]
>
> Og når jeg nu har chancen for at rakke ned på den: Evolution er
> skodprogram. Den crasher eller hænger for et godt ord.

Nu brugber jeg pt. kun mail delen af evolution (I U5.10) men den har
aldrig crashed hos mig.

Martin
med mindre andet er angivet.

Fra : Adam Sjøgren

Dato : 09-12-05 14:13

On Fri, 09 Dec 2005 00:13:54 +0100, Jørn wrote:

> Jeg mangler et program til registrering af navne, adresser og
> telefonnr på venner, familie, kollegaer osv.

[...}

> Nogen som kender til en god løsning til erstatning for en slidt
> notesbog, med mange overstregninger og løse stykker papirer i ?

Hvis du bruger Emacs er bbdb en mulighed - specielt oplagt hvis du
bruger Emacs til mail og/eller news.

bbdb har dog hverken web-interface eller sql-database-kontakt.

> Skal man virkelig selv igang med PHP eller overveje en Windos
> løsning ?

Der er jo ingen der siger at du behøver blive pervers, bare fordi dine
krav til en adressebog umiddelbart ikke allerede er dækket!

,

--
"we will have more products in several months, your Adam Sjøgren
patience is recommended." asjo@koldfront.dk

Fra : torben

Dato : 11-12-05 11:20

Jørn Hundebøll wrote:
> [...]
> notesbog, med mange overstregninger og løse stykker papirer i ? Skal man
> virkelig selv igang med PHP eller overveje en Windos løsning ?

Hvis det skal være meget simpelt kan du måske nøjes med den adresse bog,
som findes i thunderbird.

I denne adresse bog laver du din egen liste med bevaringsværdige
adresser og telefonnumre.

En gang imellem eksporterer du så listen som en cvs fil, og i f.eks.
openoffice laver du så et flottere layout.

Torben