Problem med at logge på Ubuntu 5.10
Fra : Jan Allan Andersen

Dato : 04-12-05 21:32

Jeg ved ærligt talt ikke hvad der er sket;
For et stykke tid siden efterhånden, installerede jeg Ubuntu 5.10 og har
siden kørt alle opdateringer.
Også opdateringen til Kernel 2.6.12-10-386 og et par få opdateringer
siden da.
Og nu er det så jeg har problemet.

For nogle dage siden ville jeg logge på Ubuntu (bruger den ikke
nødvendigvis hver dag), men det kunne jeg ikke få lov til, jeg blev
smidt direkte ud igen - Og det ændrer ikke noget hvis jeg prøver at
logge ind på nogle af de andre, f.eks. Kernel 2.6.12-8-386

Her er lige hvad filen ~/.xsession-errors siger (linienr. er min
tilføjelse);

1. /etc/gdm/PreSession/Default: Registering your session with wtmp and utmp
2. /etc/gdm/PreSession/Default: running: /usr/bin/x11/sessreg -a -w
/var/log/wtmp -u /var/run/utmp -x "/var/lib/gdm/:0.Xservers" -h " " -l
":0" "jan"
3. /etc/gdm/Xsession: Beginning session setup...
4. _IceTransTransNoListen: unable to find transport: tcp
5. _IceTransmkdir: ERROR: euid!=0,directory /dev/X will not be created
6. _IceTransmkdir: ERROR: Cannot create /dev/X
7. _IceTransPTSOpenServer: mkdir (/dev/X) failed, errno = 13
8. _IceTransOpen: transport open failed for pts/(pc-navn):
9. _IceTransMakeAllCOTSServerListeners: failed to open listener for pts
10. _IceTransISCOpenServer: Protocol is not supported by a ISC connection
11. _IceTransOpen: transport open failed for isc/(pc-navn):
12. _IceTransMakeAllCOTSServerListeners: failed top open listener for isc
13. _IceTransSCOOpenServer: Protocol is not supported by a SCO connection
14. _IceTransOpen: transport open failed for sco/(pc-navn):
15. _IceTransMakeAllCOTSServerListeners: failed to open listener for sco

** (gnome-session:8539): WARNING ** : Unable to read ICE authority file:
/home/jan/.ICEauthority

Og jeg fatter bare minus af hvad der er galt, hvorfor det er sket og om
det kan rettes op på nogen måde?

--
Jan

www.biotopia.dk
Debatforum for biseksuelle og -nysgerrige

Fra : /-\\ndlo

Dato : 05-12-05 14:43

Jan Allan Andersen wrote:

> [...]
> /home/jan/.ICEauthority
>
> Og jeg fatter bare minus af hvad der er galt, hvorfor det er sket og om

Det tyder jo på at din X-session ikke kan starte. Kan du logge ind på en tty
(text mode terminal) ?
Hvis du kan det, kan du evt. opretten ny bruger, se om han kan loggge ind,
og hvis det er tilfældet, så er det noget i din egen opsætning der er
mærkelig. kig evt i .ICEautority i til hjemmekatalog.

/Andreas

Fra : none

Dato : 05-12-05 20:03

Jan Allan Andersen wrote:
> [...]
> /home/jan/.ICEauthority
>
> Og jeg fatter bare minus af hvad der er galt, hvorfor det er sket og om

Kendt problem: Log ind på en tekst console og slet .ICEauthority

Fra : Jan Allan Andersen

Dato : 05-12-05 23:29

none skrev:

> Kendt problem: Log ind på en tekst console og slet .ICEauthority

Lyder jo dejligt nemt
Men lige meget hvordan jeg logger in, hvadenten det er via Recovery mode
(i GRUB), eller via Fejlsikret terminal fra Ubuntu's login-side, så
kendes kommandoen 'delete' ikke?
Hvad hulen skal jeg så skrive for at slette .ICEaithority?

--
Jan

Fra : Jan Allan Andersen

Dato : 06-12-05 10:13

none wrote:

> Kendt problem: Log ind på en tekst console og slet .ICEauthority

Okay, kendt problem siger du, men hvad skyldes det?

Mvh. Jan

Fra : none

Dato : 06-12-05 11:53

Jan Allan Andersen wrote:

> Okay, kendt problem siger du, men hvad skyldes det?
>
> Mvh. Jan

Som reel en upgradering af gnome som gør at filen skal updateres, men
pga. dens rettigheder kan den være svær at opdatere.

Fra : Adam Sjøgren

Dato : 06-12-05 00:11

On Mon, 05 Dec 2005 23:28:51 +0100, Jan wrote:

> Men lige meget hvordan jeg logger in, hvadenten det er via Recovery
> mode (i GRUB), eller via Fejlsikret terminal fra Ubuntu's login-side,
> så kendes kommandoen 'delete' ikke?

Det er fordi kommandoen hedder "rm".

Se evt. <http://www.tldp.org/HOWTO/DOS-Win-to-Linux-HOWTO-2.html>

Mvh.

--
"Och jag säger som Jennifer Lopez: Utan mina pärmar Adam Sjøgren
hade det blivit oordning!" asjo@koldfront.dk