WiFI: problemer med wpa_supplicant
Fra : Jacob Larsen

Dato : 03-12-05 14:46

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 03-12-05 15:58

On Sat, 03 Dec 2005 14:45:40 +0100, Jacob Larsen wrote:

> Jeg sidder og roder med wifi på min laptop. Kortet er et 3Com 3CRPAG175
> cardbus kort, og jeg har det kørende med madwifi driveren. Eller det ser
> det ud til. Jeg troede jeg havde det kørende, men jeg fandt ud af at det
> var min nabos ukrypterede net den var kommet på.

Når du har aktiveret dit wifi, hvad giver så følgende kommando som
output? wpa_cli (køres som root)

--
Hilsen/Regards
Michael Rasmussen

Fra : Jacob Larsen

Dato : 03-12-05 16:16

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 03-12-05 16:35

On Sat, 03 Dec 2005 16:16:07 +0100, Jacob Larsen wrote:

> Den kommer med noget "could not connect to wpa_supplicant". Jeg så noget
> med et interface et sted. Måske det skulle sættes op? Jeg vil i hvert
> lige se om jeg kan finde det sted...
Måske du kan bruge denne artikel:
http://www.datanom.net/artikler/wifi_wpa.html

--
Hilsen/Regards
Michael Rasmussen

Fra : Jacob Larsen

Dato : 03-12-05 17:28

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 03-12-05 17:33

On Sat, 03 Dec 2005 17:27:55 +0100, Jacob Larsen wrote:

> Det andet: Jeg har prøvet den test der bliver nævnt i artiklen. Når jeg
> starter wpa_supplicant, og connecter til den med wpa_cli, så skriver den
> "<2>Authentication with 00:00:00:00:00:00 timed out". Men lige før
> skriver den "<2>Trying to connect with ..." hvor MAC, ssid og kanal
> matcher mit AP. Så den har fundet AP'et. Men der er et eller andet
> galt...
Nøglen er den samme?
Du har oversat fra source - både madwifi og wpa_supplicant?
Kerne headers, du har oversat til, er de samme som den kørende kerne?
--
Hilsen/Regards
Michael Rasmussen

Fra : Jacob Larsen

Dato : 03-12-05 17:36

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 03-12-05 17:43

On Sat, 03 Dec 2005 17:35:53 +0100, Jacob Larsen wrote:

> Jeg har installeret wpa_supplicant med apt. Er det et problem?

Hvis du har installeret wpa_supplicant gennem apt-get, foregår al
konfiguration af wpa_supplicant i filen: /etc/default/wpasupplicant
Mens netværk konfigureret i /etc/wpa_supplicant.conf
Har du gjort det?

--
Hilsen/Regards
Michael Rasmussen