Cups på Debian ingen driver til Brother
Fra : Carsten

Dato : 30-11-05 15:08

Hej NG
Det var min plan at flytte min laser printer over på min Debian server
men cups på Debian indeholder ingen driver til Brother
hvad gør man så

/Carsten

Fra : Søren A Christensen

Dato : 30-11-05 19:11

Hejsa

Så søger man på google ...
http://www.google.dk/search?hl=da&q=brother+laser+cups+driver&btnG=Google-s%C3%B8gning&meta=

og opdager at http://linuxprinting skriver at:

Brother publishes proprietary Linux drivers for CUPS and LPD for most of
their laser printers

Hvilket vel betyder at du må besøge Brothers hjemmeside ....

Alternativt undersøge om Brother tingen ikke forstår HP-sprog, og så
bruge en HP-driver.

Mvh SAC

Fra : Carsten

Dato : 01-12-05 14:49

Hej igen
så fik jeg de rigtige drivere indstalleret :)
men der kom ikke liv i printeren,
ved opstart af serveren, kommer der godtnok liv i printeren
men der ud over forbliver den død ?

/Carsten

Fra : Jes Vestervang

Dato : 30-11-05 19:20

Carsten <spam@spam.dk> writes:

> Det var min plan at flytte min laser printer over på min Debian server
> men cups på Debian indeholder ingen driver til Brother
> hvad gør man så

Starter med at fortælle hvilken model det drejer sig om
Men start evt her:
<http://solutions.brother.com/linux/en_us/index.html>
og her:
<http://linuxprinting.org/>