MS Windows
briani 27239
Windows XP HOME eller PRO
Fra : KB

Dato : 25-01-06 10:24

Hej NG

Hvad er forskellen på HOME og PRO, de koster jo meget forskelligt?

Er HOME okay til en alm. familiePC?

Mvh
Kenneth

Fra : Max

Dato : 25-01-06 10:35

Hej

> Hvad er forskellen på HOME og PRO, de koster jo meget forskelligt?
>
> Er HOME okay til en alm. familiePC?

En PRO kan logge på et domæne og køre fjernskrivebord, ikke noget
du bruger hjemme, så HOME er ok til en hjemme pc.

Mvh Max

Fra : KsNa

Dato : 25-01-06 18:29

> Hej

> En PRO kan logge på et domæne og køre fjernskrivebord, ikke noget
> du bruger hjemme, så HOME er ok til en hjemme pc.

Hvis det at koble sig på et firmanetværk (bliver spurgt om domæne,
brugernavn og password) og dermed kunne bruge firmaets programmer, selvom
jeg ikke selv har dem instaleret - er at koble sig på et domæne, så kan XP
Home godt dette.

Hvis det ovennævnte ikke er at logge sig på et domæne, vil jeg gerne høre
mere om hvad det er.

Mvh
Kim

Fra : Hans M. Pedersen

Dato : 25-01-06 18:38

"KsNa" <KsNa@invalid.invalid> skrev i en meddelelse

> [...]
> jeg ikke selv har dem instaleret - er at koble sig på et domæne, så kan XP

Det kan den vist som standard ikke - der findes dog et trik til at omgå
dette,
da Pro og Home basalt set er den samme, men nogle funktioner bliver ikke
aktiveret
under installation i Home udgaven og f.eks. IIS helt fjernet fra en Home CD.

Fra : KsNa

Dato : 25-01-06 19:45

"Hans M. Pedersen" <hmp45@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> aktiveret
> under installation i Home udgaven og f.eks. IIS helt fjernet fra en Home

Jeg har 2 XP Home(begge OEM) leveret med en Medion PC og en Fujitsu-Siemens
PC, de kan begge og jeg har ikke gjordt noget specielt for at få det til at
virke.

Mvh
Kim

Fra : Mikael Nørrelund And~

Dato : 26-01-06 09:10

KsNa wrote:
> Jeg har 2 XP Home(begge OEM) leveret med en Medion PC og en
> Fujitsu-Siemens PC, de kan begge og jeg har ikke gjordt noget
> specielt for at få det til at virke.

Logger du på via en hjemmeside eller via et program, fx Citrix?

--
Mvh.
Mikael Nørrelund

Fra : KsNa

Dato : 26-01-06 15:40

"Mikael Nørrelund Andersen" <noerrelund@pc.dk> skrev i en meddelelse

> Logger du på via en hjemmeside eller via et program, fx Citrix?

Via en hjemmeside, der kommer en logonboks frem som udfyldes med relevante
oplysninger.

I feltet Brugernavn skriver jeg "Domæne\Brugernavn" og i feltet Adgangskode
skriver jeg selvfølgelig "Adgangskoden".

Mvh
Kim

Fra : J. Jensen

Dato : 26-01-06 18:27

> [...]
>
> I feltet Brugernavn skriver jeg "Domæne\Brugernavn" og i feltet
> Adgangskode skriver jeg selvfølgelig "Adgangskoden".

Det lyder rigtignok som noget terminal server du logger på.
Det kræver nødvendigvis ikke at den pc du arbejder på er medlem af et
domæne.

Hvis en pc er tilsluttet et domæne, skal man logge på med brugernavn,
adgangskode og angivelse af domæne når windows starter op.

Efter validering får man så adgang til Windows.

Brugernavnet er (ofte) ikke et man selv vælger, men et som oprettes af en
domæne administrator.

Firmaet har fuld kontrol over din pc, og over de rettigheder du har.

Fra : KsNa

Dato : 26-01-06 20:07

"J. Jensen" <news@sangria.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> domæne administrator.
>
> Firmaet har fuld kontrol over din pc, og over de rettigheder du har.

Tak for info, man skal lære noget nyt hver dag - ellers er dagen spildt.

Mvh
Kim

Fra : jda

Dato : 26-01-06 18:51

On Wed, 25 Jan 2006 18:28:36 +0100, KsNa came up with this fine idea in
dk.edb.system.ms-windows:

> [...]
> Home godt dette.
>
> Hvis det ovennævnte ikke er at logge sig på et domæne, vil jeg gerne høre

Der er stor forskel på at logge sig på et domæne eller at melde maskinen
ind i et domæne. Det sidste kan man ikke med en Home maskine. Når maskinen
er meldt ind i et domæne kan administratoren bl.a. indstallere software
centralt fra serveren og bestemme en masse stort set alt om maskinens
opførsel. Uden at forlade sin behagelige stol og kaffekop
--
Jakob

Fra : KsNa

Dato : 26-01-06 20:06

"jda" <wh@tever.not> skrev i en meddelelse
> [...]
> centralt fra serveren og bestemme en masse stort set alt om maskinens
> opførsel. Uden at forlade sin behagelige stol og kaffekop

Se det blev jeg klogere af, man skal jo lære noget nyt hver dag - ellers er
dagen jo spildt.

Mvh
Kim

Fra : Jim

Dato : 25-01-06 10:36

"KB" <kboye@bjoernemosenFJERN_DETTE.dk> skrev i en meddelelse
> Hej NG
>
> Hvad er forskellen på HOME og PRO, de koster jo meget forskelligt?
>
> Er HOME okay til en alm. familiePC?

Pro-versionen er en anelse mere avanceret.
Læs mere om de to versioner her:
http://www.microsoft.com/danmark/Products/Windows/windowsxp/default.asp

Home-versionen er efter min mening ganske udemærket til familie-pc'en.

Mvh. Jim.

Fra : Calle.

Dato : 25-01-06 17:33

KB wrote:
> Hej NG
>
> Hvad er forskellen på HOME og PRO, de koster jo meget forskelligt?
>
> Er HOME okay til en alm. familiePC?

jeps, deraf navnet home
--
**** Calle ****