MS Windows
briani 27239
C:\windows\system32\services.exe afslutted~
Fra : Henning Lund

Dato : 24-01-06 20:11

Fejlkode 1073741674 sådan siger en af mine knægtes maskiner kort efter
opstart, hvis jeg skriver shutdown -a og kører en virusscanning er der
ingen vira at finde, men computeren er extrem langsom, hvad er der sket,
skal der en geninstalation til?
Win XP Pro Sp2.

Henning Lund
icq 18805021 - mail: hl"snabela"lite.dk
http://sitecenter.dk/freespace bla.med lidt køb & salg

Fra : Hans M. Pedersen

Dato : 24-01-06 20:14

"Henning Lund" <falsk_adresse@noget.invalid> skrev i en meddelelse
> [...]
> opstart, hvis jeg skriver shutdown -a og kører en virusscanning er der
> ingen vira at finde, men computeren er extrem langsom, hvad er der sket,

Har du ikke et systemgendannelsespunkt der er rimelig ny ?

Fra : Henning Lund

Dato : 24-01-06 20:24

Hans M. Pedersen <hmp45@hotmail.com> skrev:
> Har du ikke et systemgendannelsespunkt der er rimelig ny ?

Nope desværre har han slået det fra.

Fra : Henning Lund

Dato : 24-01-06 21:18

Henning Lund <falsk_adresse@noget.invalid> skrev:

Jeg har lige fundet ud af der sikkert er et eller andet snask på
maskinen som virusprogrammet ikke kan finde, uden netstikket i kører
computeren som den skal, men med stikket i, går der ganske kort tid
inden popuppen kommer med fejlen. Nogen bud?

Fra : Ukendt

Dato : 24-01-06 21:28

Henning Lund wrote:
> [...]
> computeren som den skal, men med stikket i, går der ganske kort tid
> inden popuppen kommer med fejlen. Nogen bud?

Et godt sted at starte kunne være Microsofts værktøj til fjernelse af
skadelig software. Læs her:

http://support.microsoft.com/kb/890830/

Værktøjet fås via WindowsUpdate eller kan hentes "manuelt" her:

http://kortlink.dk/2ck7

Hvis dette ikke hjælper, så prøv diverse on-line virus-scannere.

-E.G.

Fra : Henning Lund

Dato : 24-01-06 21:37

El Guapo <hold_udSNABELAyahoo.dk> skrev:
> Hvis dette ikke hjælper, så prøv diverse on-line virus-scannere.

Hvordan skulle jeg kunne det når lortet går ned så snart netstikket
sættes i?

Fra : Ukendt

Dato : 24-01-06 22:16

Henning Lund wrote:

> Hvordan skulle jeg kunne det når lortet går ned så snart netstikket
> sættes i?

Pas på nerverne!

Du har nok adgang til en anden PC med en fungerende internet-
forbindelse. Derfra kan du jo hente de ting du skal bruge, f.eks.
det tidligere nævnte værktøj fra M.S. og så overføre det til den
befængte maskine via diskette(r) eller usb memory stick eller lign.

Alternativt kan du flytte selve harddisken fra den befængte maskine
over i en anden PC, tilslutte den som et sekundært drev, og så
scanne den dér.

-E.G.

Fra : Henning Lund

Dato : 24-01-06 22:30

El Guapo <hold_udSNABELAyahoo.dk> skrev:

> f.eks.
> det tidligere nævnte værktøj fra M.S.

Den finder intet.

Fra : Hans M. Pedersen

Dato : 24-01-06 21:22

> Nope desværre har han slået det fra.

Som en sidste mulighed inden du formaterer mener jeg du kan putte din
XP cd i - boote på den og trykke F8 under boot hvor du får en mulighed
for at overskrive systemfiler.
Der er dog mange andre muligheder inden vil jeg mene.

Har du kigget i logbogen ? Start Kontrolpanel Administration
Er systemfiler "ægte" Prøv at kør : sfc /scannow

Fra : Henning Lund

Dato : 24-01-06 21:37

> [...]

> for at overskrive systemfiler.
> Der er dog mange andre muligheder inden vil jeg mene.

Hjælper ikke, er prøvet.

Fra : Henning Lund

Dato : 24-01-06 22:00

Hans M. Pedersen <hmp45@hotmail.com> skrev:

> Har du kigget i logbogen
Ja de står kun at services.exe sluttede med en uventet fejlkode som
hedder det der 1073741674.
Det er bare skide irreterende at den kan køre uden netstikket i

Fra : Henning Lund

Dato : 24-01-06 22:06

Hver gang den har genstartet kommer denne popup: Windows har lukket
dette program for at hjælpe med at beskytte din computer : Tjenesten
controller programmer, og det står ved hver genstart den selv laver
efter jeg sætter stikket i.

Fra : Jens Kloster (7400)

Dato : 25-01-06 08:38

On Tue, 24 Jan 2006 22:05:45 +0100, "Henning Lund"
<falsk_adresse@noget.invalid> wrote:

> [...]
>dette program for at hjælpe med at beskytte din computer : Tjenesten
>controller programmer, og det står ved hver genstart den selv laver

Her er lidt om andres oplevelser - måske kan det hjælpe - Ihvertfald
føler du dig ikke helt så alene ;)

http://www.experts-exchange.com/Operating_Systems/WinXP/Q_21701291.html
Mvh.
Jens

Fra : Jens Kloster (7400)

Dato : 25-01-06 08:49

> [...]

>dette program for at hjælpe med at beskytte din computer : Tjenesten
>controller programmer, og det står ved hver genstart den selv laver
Her er et andet link, som ser meget lovende ud

http://www.geekstogo.com/forum/index.php?showtopic=93936
Mvh.
Jens

Fra : Henning Lund

Dato : 25-01-06 10:54

Jens Kloster (7400) <jens***@***kloster-net.dk> skrev:

> http://www.geekstogo.com/forum/index.php?showtopic=93936
> Mvh.
> Jens

Den har jeg lige kørt, men så snart netstikket sættes i, så er det galt
igen.

Fra : Henning Lund

Dato : 25-01-06 17:54

Efter knapt en dags kamp med den skide computer fandt jeg fejlen, og den
vil jeg gerne have en kyndig forklaring på.
Under egenskaber for system/avanceret/indstillinger for
ydeevne/forhindring af datakørsel der var der hak i øverste valg, nede i
den store hvide firkant stod "tjenester og controller", jeg flyttede
hakket fra øverste valg til nederste og hakkede "tjenester og
controller" af, nu kunne den komme på nettet og har ikke genstartet
siden, hva filen sker der? Den valgmulighed har jeg ikke på vore andre
maskiner, der står intet i det store hvide felt og hakket er i øverste
valg, hvorfor ligger tjenester og controller der og blomstrer, hvis jeg
flytter hakket på min egen maskine, er windows stifinder i det store
hvide felt.

Fra : Ole C

Dato : 26-01-06 11:39

Henning Lund skrev blandt andet:

> Efter knapt en dags kamp med den skide computer fandt jeg fejlen, og
> den vil jeg gerne have en kyndig forklaring på.

Det tror jeg du skal opgive.
Jeg forstår at det er en af dine sønners maskine - og det er jo ikke første
gang i verdenshistorien at det er lykkedes for et ungt menneske at få en
computer til at opføre sig på en ny og spændende måde!
Selvfølgelig helt uden at han har gjort noget som helst......
--
vh
Ole C

Fra : Henning Lund

Dato : 26-01-06 15:45

Ole C <ocl@fjerndettetdcadsl.dk> skrev:

> [...]
> menneske at få en computer til at opføre sig på en ny og spændende
> måde! Selvfølgelig helt uden at han har gjort noget som helst......

Nej det vil jeg nu ikke lige holde med dig i, efter han havde siddet på
en tændt kogeplade i lidt over 1½ minut, indrømmede han at der nok var
downloadet noget snask fra en hjemmeside, så jeg forstår bedre at der
var 38 fundne vira i virusprogrammets log.