MS Windows
Manse9933 45149
briani 27239
Cursoren forsvinder
Fra : Stefan Bruhn

Dato : 19-01-06 19:00

Hej!

På min lillebrors maskine er musen netop begyndt at opføre sig sært.
Cursoren forsvinder, men man kan stadig bruge musen (hvis altså man kan
finde ud af hvor den er henne). Når jeg bevæger musen kan jeg se at
startmenuen lyser op når jeg kører over den, bla. Så musen virker altså
som det skal, det er kun cursoren der mangler.
Nogen der har en idé til en setting man kan checke?

Jeg har prøvet at sætte en anden mus i (ovenikøbet PS/2 hvor den anden
er USB) og det er nøjagtig samme problem.

Det lyder mærkeligt, men vi oplevede problemet første gang efter at have
installeret nye grafikdrivere (GeForce kort). Nu gør den det bare med
det samme maskinen tænder.

Nogen foreslag?

--
Mvh. Stefan
For at e-maile udskift "spamfilter" med mit fornavn.

Fra : Stefan Bruhn

Dato : 19-01-06 19:28

On Thu, 19 Jan 2006 19:00:01 +0100, Stefan Bruhn <spamfilter@ghashul.dk>
wrote:

>Det lyder mærkeligt, men vi oplevede problemet første gang efter at have
>installeret nye grafikdrivere (GeForce kort). Nu gør den det bare med
>det samme maskinen tænder.

Tog konsekvensen og fandt nogen gamle drivere på nettet... Problem
solved.

Fra : Erik

Dato : 20-01-06 00:57

> Tog konsekvensen og fandt nogen gamle drivere på nettet... Problem
> solved.

Var det en Logitech?

/Erik

Fra : Stefan Bruhn

Dato : 20-01-06 13:43

On Fri, 20 Jan 2006 00:57:16 +0100, "Erik" <egpnewsNO@SPAMhotmail.com>
wrote:

>Var det en Logitech?

Den mus der sad i da problemet opstod var en Logitech MX1000, ja.
Men da jeg satte min gamle generation 1 Intellimouse Explorer i var det
det samme problem (og en no-name ps/2 mus).

Efter at have søgt lidt længere på nettet fandt jeg en side hvor der
stod om den bug, i sammenhæng med den nyeste Nvidia driver.

Fra : ck

Dato : 21-01-06 18:04

> Tog konsekvensen og fandt nogen gamle drivere på nettet... Problem
> solved.
>
> --
> Mvh. Stefan
--------------------------------

Jeg har haft det samme problem med min mus (Logitech) og prøvede og skifte
til en fujtsu mus, cursoren frøs på skærmen, nogle gange hurtigt og andre
gange efter flere timer og det har irriteret mig, jeg har også geninstallert
xp uden det hjalp.
Jeg har et nvidia fx 5200 med den sidste nye driver, det vil sige jeg måske
kan løse problemet ved at hente en af de gamle driver ?

CK

Fra : Stefan Bruhn

Dato : 21-01-06 22:17

On Sat, 21 Jan 2006 18:04:26 +0100, "ck" <virker@ikke.dk> wrote:

> [...]
>Jeg har et nvidia fx 5200 med den sidste nye driver, det vil sige jeg måske
>kan løse problemet ved at hente en af de gamle driver ?

Ja, det virkede i hvert fald for mig. Jeg installerede 77.77 driveren,
og efter det har det kørt som smurt.

Fra : ck

Dato : 22-01-06 10:03

> Ja, det virkede i hvert fald for mig. Jeg installerede 77.77 driveren,
> og efter det har det kørt som smurt.
>
> --
> Mvh. Stefan

Det vil jeg også prøve,jeg husker også at jeg ikke kunne bruge 77.72
driveren, billederne på mine film så underlige ud, så skiftede jeg tilbage
til min gamle driver, men de driver der er kommet senere kunne jeg godt køre
med og installerede så dem, men det passer meget godt med det også er der
jeg begyndte og få problemer med musen.Det var jeg aldrig kommet i tanke om
at det kunne være grafik driveren, håber det løser mit problem.

mvh ck