MS Windows
briani 27239
WindowsXP Pro og ram
Fra : Sven

Dato : 18-01-06 07:20

Hej.
Installerede WindowsXP Pro med 2x512MB ram. jeg har så siden opgraderet til
2x1024MB ram, men WindowsXP er nærmest bange for at bruge dem! Ved
testprogrammer, og store billedfiler er det ikke noget problem, men ved
flere små programmer, mails osv, så begynder den at rode med pagefilen når
rammen er ved at være ca 45-48% fyldt. Hvorfor vil den ikke bruge den sidste
ram, uden at pagefilen absolut skal igang og sløve maskinen ned. Kan man
selv hjælpe den, eller skal den geninstalleres med det mere ram, før den vil
bruge det?

Sven

Fra : pwee

Dato : 18-01-06 11:29

"Sven" <none@com.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> sidste ram, uden at pagefilen absolut skal igang og sløve maskinen ned.
> Kan man selv hjælpe den, eller skal den geninstalleres med det mere ram,

prøv et slå pagefile (sidefil) fra.
med den størrelse ram skulle det være unødvendigt at
der bruges sidefil. så er du fri for det roderi på din disk,
Jeg har også 2Gb ram, og har aldrig haft problemer, selvom
et 3D cadprogram er yderst resourcekrævende, med filer på 300-500 Mb.
Måske et unødigt spørgsmål...er din ram af samme type (fabrikat), samme
størrelse
og er den som specificeret i din manual til dit bundkort.
/pw
..

Fra : Sven

Dato : 18-01-06 22:57

> [...]
> størrelse
> og er den som specificeret i din manual til dit bundkort.

Ja, det er et dual sæt Kingston ram, og den kører også i dual mode. Jeg
prøver at fjerne pagefilen og ser hvad der sker

Sven